سفیر فرانسه:منتظر دستورالعمل آمریکا برای فروش کالا به ایران هستیم

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جرارد اِراد سفیر فرانسه در آمریکا به مهمانان حاضر در اندیشکده هادسون گفت: اروپا منتظر آن است که دولت آمریکا نحوه ارسال کالاهای بشردوستانه به ایران را پس از وضع مجدد تحریمهای واشنگتن علیه تهران روشن کند.

سفیر فرانسه:منتظر دستورالعمل آمریکا برای فروش کالا به ایران هستیم

وی روز دوشنبه در این خصوص گفت: واقعیت آن است که بانکها از این تحریمها بسیار بیمناکند و نمی خواهند که با ایران وارد تعامل شوند، این بدان معناست که به احتمال قوی طی چند ماه آینده کسریهایی وجود خواهد داشت.

سفیر فرانسه در ادامه اضافه کرد که بن بست موجود بر سر ارسال کالاهای بشردوستانه یک مسأله حقوقی بوده و اروپا همچنان در انتظار دریافت دستور العملی از سوی آمریکا است.

گزینه پیشنهادی سفیر فرانسه برای حل این مسأله آن بود که آمریکا به یک بانک ایرانی به عنوان نماینده جهت همکاری با بانکهای اروپایی و انتقال وجوهی که برای واردات اقلام معاف از تحریمهای آمریکا مورد احتیاج است، اجازه فعالیت دهد.

لازم به ذکر است که تحریمهای آمریکا از چهارم مارس امسال و به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته ای ایران (برجام) بار دیگر به مرحله اجرا درآمد. این تحریمها نه تنها مؤسسات مالی و بانکها در داخل ایران، بلکه مؤسسات مالی و بانکهای خارجی را که روند تجارت با جمهوری اسلامی را تسهیل می کنند- حتی اگر اقلام تجاری آنها مورد شمول تحریمها نباشد- هدف تحریم قرار می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1124

به "سفیر فرانسه:منتظر دستورالعمل آمریکا برای فروش کالا به ایران هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر فرانسه:منتظر دستورالعمل آمریکا برای فروش کالا به ایران هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید