راهنمای سفر به جزیره کوفنگان تایلند برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، جزیره‌ی کوفنگان‌ (Ko Pha Ngan) در خلیج تایلند قرار دارد و بهترین مقصد برای سفری کم‌هزینه در جنوب‌شرق آسیا است. سفر توریست‌ها به این جزیره زیبا از دهه‌ی 1980 میلادی شروع شد و به دلیل وجود جشن‌های ماه کامل، کو فانگان به مقصدی محبوب تبدیل شد. سواحل زیادی در Ko Pha Ngan وجود دارد، اما اگر قصد سفر به اینجا را دارید، خود را برای انواع جشن‌ها آماده کنید. اگر چه می‌توانید از شلوغی ساحل Haat Rin فرار کرده و به سواحل آرام شمالی و شرقی کوفنگان بروید.

راهنمای سفر به جزیره کوفنگان تایلند برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در کو فانگان تایلند

قیمت اقامتگاه‌ها: در سال‌های اخیر اقامتگاه‌های کو فانگان بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید با هزینه‌ای بین 150 تا 500 بات برای هر شب، خوابگاه‌ اجاره کنید. همچنین هزینه‌ی اتاق‌های خصوصی دو تخته از 675 بات شروع شده و به 1200 بات هم می‌رسد.

هزینه‌ی هتل‌های ارزان قیمت: در کو فانگان تعداد زیادی مهمان‌خانه و بانگالو (خانه‌های ییلاقی ارزان قیمت) وجود دارد که هزینه‌ی آن‌ها از 550 بات شروع می‌شود. برای بانگالوهای لوکس باید تا 1685 بات برای هر شب پرداخت کنید. اتاق‌های ارزان قیمت با کرایه‌ی 405 بات برای هر شب وجود دارد. در تعطیلات سال نو و جشن ماه کامل، قیمت‌ها 30 درصد افزایش می‌یابد. پس در صورتی که قصد سفر در این ایام را دارید، برای افزایش قیمت آماده باشید.

متوسط هزینه‌ی غذا در کو فانگان: قیمت غذا‌های محلی بین 50 تا 60 بات است. یک وعده غذای تایلندی مورد علاقه‌ی توریست‌ها به خصوص در ساحل Haat Rin، نزدیک به 100 تا 170 بات است. قیمت غذا‌های غربی تا 230 بات می‌رسد.

هزینه‌ی حمل و نقل در کو فانگان: کرایه‌ی سانگ‌تو (تاکسی طبقه‌ای) برای گردش در کل جزیره 120 بات و برای نقاط دور‌تر 170 بات است. معمولا کرایه‌ی توک‌توک‌ها (خودروی سه چرخه) ثابت است، پس برای تخفیف با راننده بحث نکنید. فقط در صورتی امکان تخفیف وجود دارد که افراد (مسافران) زیادی خواهان تخفیف باشند.

نکاتی برای کاهش هزینه‌ها در کو فانگان تایلند

به عنوان یک راهنمای کلی، برای کرایه‌ی اتاق، هر چه از ساحل دورتر شوید به اتاق‌های ارزان‌تر و آرام‌تری خواهید رسید. اگر در نزدیکی جشن ماه کامل به این‌جا آمدید، سعی کنید برای یافتن مکانی مناسب حداقل 3 روز زودتر از جشن بیایید.

مکان‌های دیدنی جالب و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در کوفنگان تایلند

در استخری طبیعی در کوه شنا کنید: در نزدیکی هادرین به سمت بان‌تای، اگر به سمت راست بروید، نشانه‌ای را خواهید دید که روی آن عبارت استخر طبیعی رودخانه بر روی سنگ نوشته شده است. در این‌جا است که به آبشار Sramonora خواهید رسید. اگر چه این آبشار کمی خارج از مسیر اصلی قرار دارد، اما ارزش پیاده‌روی را دارد. همچنین نزدیک آن‌جا یک اقامت‌گاه و یک رستوران کوچک نیز وجود دارد، اگر گرسنه شدید.

غواصی سطحی انجام دهید: در کوفنگان تور‌های مختلفی برای غواصی وجود دارد که معمولا از 11 صبح شروع و تا 5 عصر ادامه دارند و شما را با قایق به محل مورد‌ نظر می‌رسانند. این تور‌ها علاوه بر شنا شامل ناهار نیز می‌شوند و هزینه‌ی آن‌ها بین 475 تا 675 بات است.

آفتاب بگیرید: سواحل زیبای Ko Pha Ngan تایلند، گنج واقعی این جزیره هستند. این‌جا بهترین مکان برای گردش، آفتاب‌گرفتن و بازی با دوستانتان است. Had Rin توسعه‌یافته‌ترین ساحل کو فانگان است و جایی است که جشن ماه کامل در آن برگزار می‌شود. با وجود بیش از 30 ساحل در کو فانگان، شما می‌توانید هر محلی را که بخواهید انتخاب کنید؛ از سواحل شلوغ گرفته تا سواحل ساکت و خلوت.

یوگا انجام دهید: کو فنگان خانه‌ی دو مدرسه ی یوگا است که شما می‌توانید در آن‌جا اوقاتی آرام داشته باشید. بسته به این که چه قدر زمان دارید و چه قدر در مورد یوگا جدی هستید، انتخاب‌های متعددی وجود دارد. می‌توانید برای یک جلسه آموزش به آن جا بروید یا آموزشی شش ماهه دریافت کنید و یک مربی یوگا شوید. برای یک جلسه تنها 300 بات پرداخت خواهید کرد، اما در صورت هدفمند بودن، هزینه‌ی 10 جلسه 2500 بات خواهد بود.

از جشن ماه کامل لذت ببرید: ماه کامل جشنی بزرگ با سرگرمی‌های مختلف است. در این زمان ساحل پر از افرادی است که هر کدام به کاری مشغولند و خوش می‌گذرانند. هر ماه به وقت کامل شدن ماه، این جشن برگزار می‌شود. در فصول پرگردشگر، تعداد شرکت‌کنندگان در این جشن به 20000 تا 30000 نفر می‌رسد. در صورتی که این جشن را از دست دهید، جشن‌های دیگر همچون جشن ماه نیمه کامل، ماه یک چهارم کامل، جشن بدون ماه نیز وجود دارد. در کو فانگان همیشه جشن است.

کایاک اجاره کنید: در این‌جا مانند دیگر جزایر تایلند، امکان اجاره‌ی کایاک (قایق مخصوص اسکیمو‌ها) و گردش روی آب وجود دارد. شما می‌توانید یک گردش یک ساعته داشته باشید یا در تور‌های یک روزه‌ی قایق‌سواری شرکت کنید. کایاک‌ها تقریبا در همه‌ی سواحل یافت می‌شوند و کرایه‌ی آن‌ها بین 100 تا 150 بات برای هر ساعت است. ساحل غربی کو فانگان از Wok Tum گرفته تا Koh Ma بهترین مکان برای کایاک سواری است.

موای تای (بوکس تایلندی) تماشا کنید و یاد بگیرید: موای تای به عنوان هنر رزمی کشور تایلند، شهرتی جهانی دارد. موای تای ورزشی هیجان انگیز و با نظم و قاعده است. این ورزش به عنوان هنر استفاده از 8 عضو شناخته می‌شود؛ چرا که مبارزان از دو مشت، دو زانو، دو آرنج و دو ساق پا در مبارزات استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در یکی از 3 استادیوم کو فانگان مبارزات را دنبال کنید یا در دوره‌های آموزش بوکس شرکت کنید. حتی می‌توانید در مبارزات شرکت کنید. یک جلسه تمرین 300 بات است. در حالی که یک هفته تمرین نزدیک به 2000 بات خواهد شد.

آشپزی یاد بگیرید: غذای تایلندی یکی از بهترین غذا‌ها در جهان است و بسیاری از توریست‌ها تنها برای غذا خوردن به تور تایلند سفر می‌کنند. پس چرا در یکی از کلاس‌های آشپزی کو فانگان شرکت نمی‌کنید؟ اکثر کلاس‌ها با بازدید از بازار محلی شروع شده و به غذاهای خوشمزه ختم می‌شوند.

از معابد دیدن کنید: تایلند دارای معابد زیادی است که هر کدام به مذهبی خاص تعلق دارد. اگر هنوز نسبت به فرهنگ تایلند اطلاعاتی کسب نکرده‌اید، حتما از معابد دیدن کنید؛ چرا که معابد پنجره‌هایی زیبا رو به مذهب تایلند هستند. همچنین می‌توانید عکس‌های زیبایی را ثبت کنید.

از آبشار‌ها دیدن کنید: کوفنگان دارای آبشار‌های فراوان است؛ اگر چه برخی از آن‌ها فصلی هستند و در بعضی ماه‌های سال خشک می‌شوند. اگر به دنبال کمی پیاده‌روی هستید، حتما به این مناطق سری بزنید.

غواصی یاد بگیرید: این جزیره بهترین جای تایلند برای غواصی نیست، اما باز هم موارد خوبی برای غواصی پیدا می‌شود. Sailrock محلی معروف برای غواصی است. در این محل صخره‌ای آب را شکافته و مکان مناسبی برای غواصی به وجود آورده است. همچنین جزیره دارای دو مدرسه‌ی غواصی است که دوره‌های PADI را برای غواصی ارائه می‌دهند.

با فرهنگ تایلند عجین شوید: مرکز فرهنگی تایلند برگزار‌کننده‌ی کلاس‌های مختلفی است که به شما کمک می‌کند با سنت‌ها و زندگی مردم کوفنگان بیشتر آشنا شوید. در کلاس‌های آشپزی طرز تهیه‌ی پدتای را بیاموزید، در کلاس‌های زبان تایلندی شرکت کنید یا حالتی جدید از یوگا بیاموزید. در این‌جا موارد زیادی وجود دارد که شما بر اساس علاقه می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

از باغ گیاه شناسی دیدن کنید: باغ گیاه‌شناسی کوفنگان دارای بیش از 2000 نوع از گیاهان مختلف است. بیش از 200 نوع یاس آبی در این باغ وجود دارد. همچنین در دریاچه‌های آن ماهی کپور غول‌پیکر، ماهی‌های جنگجوی تایلندی و ماهی آبنوس وجود دارد. ورودی باغ 50 بات است.

یک سفر دریایی داشته باشید: سفر‌های دریایی را می‌توانید از میان شرکت‌های مختلف انتخاب کنید. بهترین تور‌ها شامل بازدید از آبشار‌های Than Sadet و Thong Nai Pan و ساحل Haad Khuat هستند. معمولا این سفر‌ها شامل ناهار نیز می‌شوند.

در جنگل‌ها به زیپ‌لاین بپردازید: اگر به ارتفاع علاقه‌مندید، به تور‌های زیپ‌لاینینگ (سر خوردن بر روی کابل‌های روی جنگل با استفاده از تجهیزات لازم) بپیوندید. در این‌جا امکان بالا رفتن تا 22 متر نیز وجود دارد. یک دور کامل 45 دقیقه طول می‌کشد.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3627

به "راهنمای سفر به جزیره کوفنگان تایلند برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره کوفنگان تایلند برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید