سفری با آسانسور به ارتفاعات دیدنی چین

به گزارش دور زمین، کشور چین همواره شما را مبهوت سازه ها و بناهای باشکوهش خواهد نمود و با جاذبه هایی روبه رو خواهید شد که به هیچ عنوان انتظارش را نخواهید داشت.

یکی از این موارد آسانسور بیلانگ(Bailong) است که بزرگترین آسانسور موجود در طبیعت است و در ژانگ جیاجی (Zhangjiajie) چین واقع شده است.اگر قصد سفر به چین را دارید آن را به فکر خود بسپارید تا به ارتفاعی دور از انتظار رفته و با وجود دیواره های شیشه ای آن از منظره ها دلنشین اطراف آن لذت ببرید.

سفری با آسانسور به ارتفاعات دیدنی چین

در ابتدا شاید بنظر برسد این تصاویر از یک فیلم علمی تخیلی باشد. آسانسوری که در پرتگاهی در ژانگ جیاجی چین آشیانه نموده است. بیلانگ در زبان چینی به معنی صد اژدها است.

آیا فکر می کنید سازه ای به این عظمت و بزرگی ده ها سال طول کشیده تا ساخته گردد. در سال 1999 ساخت آسانسور بیلانگ آغاز شد و در سال 2002 نیز به اتمام رسید.

در همان ابتدای ساخت آن، صاحب امتیاز این آسانسور لقب بلندترین آسانسور محیط طبیعی جهان را به این سازه داد، ولی تا سال 2015 این سازه نتوانست مهر تایید رکوردهای گینس را بگیرد.

ساخت این سازه حدود 120 میلیون ین، یعنی معادل حدود 17 میلیون دلار هزینه داشت و این آسانسور با اختلافی چند ده متری حتی از برج ایفل نیز بلندتر است. ارتفاع این آسانسور 330 متر است.

آسانسور بیلانگ در حقیقت متشکل از سه آسانسور جداگانه است. برای رسیدن از پایین به بالای آن فقط یک دقیقه زمان احتیاج است.

ساخت این سازه خودش به میزان کافی شگفت انگیز بود، ولی سازندگان به این موضوع قناعت نکردند. دیواره شیشه ای تعبیه شده به شما اجازه می دهد تا از چشم انداز ها زیبای اطراف لذت ببرید. این آسانسور یکی از زیباترین چشم انداز ها را در تمام جهان دارد. چنین چشم انداز ای را فقط در فیلم ها مشاهده خواهید کرد. بنا به این دلایل باید سوار شدن بر آن را امتحان کرد.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5019

به "سفری با آسانسور به ارتفاعات دیدنی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری با آسانسور به ارتفاعات دیدنی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید