سخنگوی طالبان: ترکیه برادر ماست، اما باید از افغانستان برود

به گزارش دور زمین، سخنگوی طالبان گفت این گروه خواستار روابط خوب با ترکیه است، اما محافظت از فرودگاه کابل باید بر عهده مردم افغانستان باشد نه استانبول.

سخنگوی طالبان: ترکیه برادر ماست، اما باید از افغانستان برود

بهترین تجربه سفر را با ترکیه تور قیمت در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش ایرنا، ذبیح الله مجاهد در مصاحبه با شبکه تی آر تی ترکیه با اشاره به اینکه طالبان خواستار روابط خوب با ترکیه و دستیابی به صلح در افغانستان با حمایت کشور های اسلامی است اضافه کرد: این امر به این معنی نیست که طالبان طرح ترکیه در محافظت از فرودگاه بین المللی حمید کرزای کابل پس از خروج نیرو های آمریکایی را تحمل خواهد نمود.

وی ادامه داد: ما خواستار برقراری روابط خوبی با ترکیه هستیم. ترکیه برادر ماست، از لحاظ اعتقادی نقاط مشترک زیادی با هم داریم. می خواهیم ترکیه فارغ از گذشته به حال و آینده تمرکز کند. پس از آن می توانیم مصاحبه کنیم.

به نظر می رسد مجاهد به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در مورد علاقه مندی آنکارا به مذاکره با طالبان برای حفظ امنیت نیرو های ترک در کابل اشاره دارد.

سخنگوی طالبان شرح داد: راهکار مساله افغانستان در گرو یک دولت اسلامی فراگیر است و طالبان تمایل دارد با کشور های دیگر برای بازگرداندن صلح و امنیت و شروع فرایند بازسازی در افغانستان همکاری کند.

گروه طالبان با ادامه حضور نیرو های نظامی ترکیه در افغانستان مخالفت نموده و آن را ادامه اشغال افغانستان دانسته است.

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به تازگی اعلام نموده است که با آمریکا برای تأمین امنیت فرودگاه کابل به توافق رسیده و پس از خروج کامل نظامیان آمریکایی این کشور مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را برعهده خواهد گرفت.

ترکیه 500 نیرو در چارچوب ناتو در افغانستان دارد و گفته شده که اگر مسئولیت امنیت فرودگاه کابل را بپذیرد، ممکن است به نیروی بیشتری احتیاج داشته باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4488

به "سخنگوی طالبان: ترکیه برادر ماست، اما باید از افغانستان برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنگوی طالبان: ترکیه برادر ماست، اما باید از افغانستان برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید