عدم توافق بایدن و اردوغان بر سر خرید سامانه اس 400

به گزارش دور زمین، رؤسای جمهور ترکیه و ایالات متحده به رغم توافق بر سر نقش آفرینی آنکارا در تضمین امنیت فرودگاه کابل از حل و فصل اختلاف نظر خود بر سر خرید سامانه اس- 400 از روسیه توسط ترکیه بازماندند.

عدم توافق بایدن و اردوغان بر سر خرید سامانه اس 400

به گزارش خبرنگاران، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی در ملاقات خود در بروکسل توافق کردند در شرایطی که نیروهای نظامی ایالات متحده در حال خروج از افغانستان هستند، ترکیه در تضمین امنیت فرودگاه کابل نقش اصلی را ایفا نماید.

به رغم دستیابی به این توافق، رهبران دو کشور نتوانستند مناقشه و اختلاف دیرینه خود بر سر خرید سامانه پدافند موشکی اس 400 روسیه توسط ترکیه را که باعث تیرگی روابط واشنگتن- آنکارا شده است، حل و فصل نموده و به یک اتفاق نظر دست یابند.

در همین ارتباط، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه به خبرنگاران گفت که بایدن و اردوغان در ملاقات خود در روز چهاردهم ژوئن و در حاشیه نشست ناتو در خصوص امنیت فرودگاه افغانستان تبادل نظر کردند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سالیوان گزارش داد که اردوغان در این ملاقات خواهان پشتیبانی آمریکا برای تضمین امنیت فرودگاه کابل شد و بایدن نیز به ارائه این پشتیبانی متعهد گشت.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4440

به "عدم توافق بایدن و اردوغان بر سر خرید سامانه اس 400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم توافق بایدن و اردوغان بر سر خرید سامانه اس 400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید