5 تا از زیباترین شالیزارهای پلکانی چین

به گزارش دور زمین، شالیزارهای پلکانی، مزارعی هستند که در دامنه کوهستان‌ها و تپه‌ها ساخته می‌شوند. بعضی از این شالیزارهای پلکانی صدها یا شاید هزاران سال قدمت داشته باشند. این شالیزارهای زیبا در چین، محلی عالی برای کوهنوردی، پیاده‌روی و عکاسی هستند. ما بر اساس محبوبیت‌شان، 5 تا از بهترین شالیزارهای پلکانی چین را لیست کرده‌ایم. این مطلب را بخوانید و آن منطقه‌ای را که دوست دارید در مدت تور چین خود ببینید انتخاب کنید.

5 تا از زیباترین شالیزارهای پلکانی چین

شالیزارهای پلکانی Longji چین: منظره‌هایی زیبا در تمام چهار فصل

  • مکان: چین، 80 کیلومتری شمال گویلین، شهرستان Longsheng، بخش Heping

شالیزارهای پلکانی Longji چین یا شالیزارهای پلکانی Longsheng به یکی از مهمترین جاذبه‌های توریستی گویلین برای توریست‌های تور چین تبدیل شده‌اند. این مزارع پلکانی در چین ارزش این را دارند که 4 بار در سال از آن‌ها دیدن کرد. برای این که این مزارع را در حالت آبیاری شده و آیینه‌ای شکل ببینید، نیمه آوریل تا اواخر ژوئن به این قسمت از چین بروید. برای دیدن شالیزارها به رنگ سبز، جولای تا نیمه‌های سپتامبر و برای دیدن رنگ طلایی شالیزارها از اواخر سپتامبر تا نیمه‌های نوامبر به گویلین بروید. برای دیدن شالیزارها به رنگ نقره‌ای و سفید از اواخر دسامبر تا اوایل فوریه و بعد از بارش برف از مزارع دیدن کنید. تعداد زیادی دهکده‌های مربوط به اقلیت‌های Zhuang و Yao چین، در این منطقه وجود دارند. خانه‌های چوبی، همگی با سبک خاص اقوام Yao و Zhuang چین ساخته شده‌اند و زنان این منطقه همگی لباس‌های سنتی و زیبای قومیشان را می‌پوشند. کوهنوردی در اطراف مزارع برنج، یکی از تفریحات محبوب بین گردشگران تور چین در این منطقه است. مناظر زیبای این منطقه از چین، هر سال تعداد زیادی عکاس از سراسر دنیا را به چین می‌کشاند. طلوع آفتاب بر فراز شالیزارهای پلکانی Longji را به هیچ وجه نباید از دست داد. چندین هتل در نزدیکی این مزارع وجود دارد. یک شب را در این هتل‌ها بمانید، صبح زود بیدار شوید (4 صبح)، به سمت یک مکان بلند صعود کنید و برای دیدن یکی از زیباترین لحظه‌های عمرتان آماده شوید.

شالیزارهای پلکانی Yuanyang چین: فوق‌العاده زیبا در ژانویه و فوریه

  • مکان: چین، استان یون‌نان، حدود 300 کیلومتر جنوب شهر Kunming، شهرستان Yuanyang

شالیزارهای پلکانی Yuanyang چین در جنوب کوه‌های Ailao قرار گرفته‌اند و توسط اقلیت Hani چین ساخته شده‌اند. شالیزارهای پلکانی Yuanyang چین با شالیزارهای پلکانی Longji تفاوت دارند و مانند آن‌ها تعداد زیادی لایه ندارند، ولی به خاطر منطقه بزرگی که پوشش داده‌اند، فوق‌العاده جذاب و خارق‌العاده شده‌اند. بعد از برداشت محصول، زمانی که تراس‌ها آبیاری شده‌اند، زمانی عالی برای لذت بردن از شالیزارهای پلکانی Yuanyang است. بهترین ماه‌ها برای رفتن به این نقطه از چین، ژانویه تا مارس است. در اوایل بهار (از اواخر فوریه تا مارس)، این شالیزارها به خاطر وجود شکوفه‌های صورتی هلو و شکوفه‌های سفید گلابی، زیبایی خاصی پیدا می‌کنند. در هنگام بازدید از این منطقه در چین، در کنار چتر، لباس گرم نیز همراه داشته باشید، چون اختلاف دما در این منطقه فوق‌العاده زیاد است. به غیر از اقلیت Hani چین، اقیلت‌های قومی دیگر چین مانند اقلیت‌های Yi، دای، یائو، ژوآنگ و میائو نیز در این منطقه زندگی می‌کنند. مناظر طلوع و غروب آفتاب، عکاسان زیادی را به این نقطه از چین جذب می‌کند.

شالیزارهای پلکانی Jiabang چین: شالیزارهایی اسرارآمیز با ابر و مه

  • مکان: چین، حدود 80 کیلومتر از Congjiang فاصله دارد، شهر Congjiang حدود 257 کیلومتر تا Kaili فاصله دارد

استان Guizhou چین، مکانی عالی برای تجربه فرهنگ و دیدن لباس‌های اقلیت‌های قومی چین است. دهکده‌های زیادی مربوط به اقلیت‌های قومی چین در Kaili و در جنوب شرق Guizhou وجود دارند. 5 منطقه قابل توجه با شالیزارهای پلکانی در Guizhou وجود دارد و مشهورترین آن‌ها مزارع پلکانی برنج Jiabang در جنوب شرق Guizhou هستند. برای لذت بردن از مناظر آیینه شکل مزارع، آوریل تا ژوئن و برای دیدن شالیزارهای طلایی، سپتامبر تا اکتبر به این منطقه از چین بیایید. هوای مرطوب این منطقه از چین، باعث می‌شود صبح‌ها به واسطه مه و ابرهایی که شالیزارها را فرا می‌گیرند، مناظری اسرارآمیز و زیبا به وجود آید. در Jiabang چین، مناظر زیبای طبیعی شالیزارهای برنج با خانه‌های چوبی عجیب و جالب اقلیت Miao ترکیب شده‌اند و چشم‌اندازهایی خارق‌العاده خلق کرده‌اند. شالیزارهای پلکانی Jiabang چین حدود 80 کیلومتر از شهر Congjiang فاصله دارند. خود شهر Congjiang نیز 257 کیلومتر از شهر Kaili فاصله دارد. شما می‌توانید از طریق قطارهای فشنگی در مسیر گوانجو به گویانگ به Congjiang بروید. اگر برنامه دارید که در مدت تور چین خود، یک تور همه جانبه از Kaili برای دیدن روستاهای اقلیت‌های قومی چین داشته باشید، می‌توانید تور خود را تا Jiabang گسترش دهید.

شالیزارهای پلکانی Ziquejie چین: باشکوه ولی دورافتاده

  • مکان: چین، 285 کیلومتری غرب شهر Changsha، شهرستان Xinhua، بخش Shuiche

شالیزارهای پلکانی Ziquejie چین، میراثی کشف نشده از برنج‌کاری باستانی چین هستند. به خاطر تنوع و وسعت شالیزارها (بزرگترین شالیزار این منطقه 2 کیلومتر وسعت دارد)، این منطقه از چین با لقب پادشاهی شالیزارها نامگذاری شده است. از مارس تا اوایل می شما می‌توانید شالیزارها را که آبیاری شده‌اند و جلوه‌ای آیینه‌ای شکل پیدا کرده‌اند را ببینید. از اواخر می تا اوایل ژوئن، شالیزارها را به رنگ سبز و در اکتبر به رنگ طلایی خواهید دید. Ziquejie در منطقه Shuiche در شهرستان Xinhua قرار گرفته و 285 کیلومتر به سمت غرب تا شهر چانگشا فاصله دارد. طی این مسیر با اتومبیل حدود 6 ساعت طول می‌کشد. حداقل یک شب را باید در این منطقه از چین بمانید. اقامتگاه‌ها در Shuiche با Xinhua امکاناتی خیلی ابتدایی دارند. بهترین هتل‌ها در این منطقه از چین 2 ستاره هستند. در مقام مقایسه شالیزارهای پلکانی Ziquejie پیچیدگی شالیزارهای پلکانی Longji، شکوه و عظمت شالیزارهای پلکانی Yuanyang و شیب شالیزارهای پلکانی Banaue در فیلیپین را دارند. مانند شالیزارهای پلکانی Longji، شالیزارهای پلکانی Ziquejie در چهار فصل سال مناظر متفاوت و زیبایی دارند.

شالیزارهای پلکانی Yunhe چین: زیباترین شالیزارهای پلکانی چین

  • مکان: شرق چین، استان Zhejiang، در 5 کیلومتری Lishui، شهرستان Yunhe، بخش Chongtou

شالیزارهای پلکانی Yunhe چین، به عنوان زیباترین شالیزارهای پلکانی چین شناخته می‌شوند. کل شالیزارهای پلکانی Yunhe، منطقه‌ای به وسعت 51 کیلومتر مربع را پوشش داده و شامل کوهستان‌ها تپه‌ها و دره‌ها می‌شوند. از می تا اواخر ژوئن می‌توانید تراس‌ها را که به خاطر آبیاری شدن جلوه‌ای آیینه‌ای شکل پیدا کرده‌اند و در اکتبر می‌توانید تراس‌های طلایی را ببینید. صبح‌ها، مخصوصا در ماه‌های فصل‌های بهار و تابستان، می‌توانید دریایی از ابرها که مزارع را می‌پوشانند را ببینید. در شالیزارهای پلکانی Yunhe چین، بهترین زمان برای عکاسی، اوایل صبح و غروب‌ها است. ارتفاع این شالیزارها از 200 تا 1400 متر متفاوت است که باعث می‌شود شالیزارهای پلکانی Yunhe چین، مناظری خارق‌العاده در هر منطقه داشته باشند. اگر نمی‌خواهید به جنوب غرب چین بروید، این منطقه از چین مکانی عالی برای تجربه فرهنگ اقلیت‌های قومی چین است. شما می‌توانید در این منطقه از چین در مورد فرهنگ و لباس‌های اقلیت قومی She که جمعیت خیلی کمی در چین دارند اطلاعات کسب کنید. این شالیزارها حدود 2 ساعت از Wenzhou و 3 ساعت از هانگزو (Hangzhou) فاصله دارند.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2921

به "5 تا از زیباترین شالیزارهای پلکانی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تا از زیباترین شالیزارهای پلکانی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید