زیباترین باغ های چین

به گزارش دور زمین، باغ‌های سلطنتی و سنتی چین، گزینه‌ای عالی برای کسب اطلاعات در مورد معماری باستانی چین هستند. در ادامه با 6 تا از نفیس‌ترین و زیباترین باغ‌های چین آشنا خواهیم شد.

زیباترین باغ های چین

باغ Yuyuan شانگهای

باغ Yuyuan در منطقه Huangpu در شانگهای قرار گرفته است. در این باغ می‌توانید ساختمان‌ها و پل‌هایی با معماری چینی سنتی ببینید. این باغ توسط ماموری دولتی در زمان سلسله مینگ (1368 تا 1644) به عنوان باغی خصوصی استفاده می‌شد. بازدید از این مکان برای تمام مسافران تور چین و شانگهای واجب است. در نزدیکی Yu Garden، تعداد زیادی رستوران، فروشگاه و جاذبه گردشگری مشهور وجود دارد. معبد خدای شهر، رستوران کوفته‌ی بخار پز Nanxiang و رستوران قدیمی شانگهای (Shanghai Old Restaurant) برخی از آن‌ها هستند. تعدادی نمایشگاه خطاطی، نقاشی و گل در این باغ برگزار می‌شود. نمایش فانوس‌ها در زمان فستیوال فانوس یکی از نکات برجسته باغ Yu است، رویدادی که هزاران نفر از سراسر جهان را به این باغ زیبای شانگهای می‌کشاند.

باغ رئیس فروتن سوژو

Humble Administration Garden بزرگترین باغ کلاسیک چینی در میان باغ‌های معروف Suzhou است. این باغ چند تپه کوچک، خانه‌های ساخته شده از بامبو، جنگل درختان نخل و دریاچه‌های کوچک دارد. ترکیب این باغ به خوبی طراحی شده است؛ ساختمان‌ها در اطراف آب ساخته شده‌اند و صخره‌ها، درختان باستانی و گل‌ها تصویری هماهنگ ایجاد کرده‌اند و نمایش خوبی از معماری دوره سلسله مینگ هستند.

Lingering Garden سوژو

Lingering Garden که در سوژو قرار گرفته، برای طراحی خاص و منحصر به فردش و تعداد زیادی صخره جالب توجه مشهور است. این باغ عنوان یکی از چهار باغ مشهور چین را با خود یدک می‌کشد، در کنار Humble Administrator's Graden در سوژو، باغ تابستانی در پکن و کاخ تابستانی شهر Chengde. این باغ بیشترین تعداد ساختمان در میان باغ‌های Suzhou را دارد. تعداد زیادی سالن، راهرو، دیوار و در وجود دارد که ده‌ها حیاط کوچک در شکل‌های مختلف را شکل داده‌اند. هنر به کار رفته در این باغ نه تنها منعکس کننده تکنیک و دانش معمارهای باستانی چین است بلکه موقعیتی ایجاد می‌کند برای آشنا شدن با سبک طراحی منطقه Jiangnan.

کاخ تابستانی Chengde

کاخ تابستانی Chengde در 200 کیلومتری شمال پکن قرار گرفته و بزرگترین باغ سلطنتی باقی‌مانده از دوران باستان چین است. در اقامتگاه تابستانی سلطنتی Chengde بیشتر از 20 هزار مصنوعات به جا مانده از چین باستان به نمایش گذاشته شده است.

کاخ تابستانی پکن

کاخ تابستانی، با نام دیگر موزه-باغ سلطنتی، یک پارک بزرگ و به خوبی حفظ شده در منطقه Haidian در شمال پکن است. کاخ تابستانی پکن، پر است از صخره‌ها، درخت‌ها، دریاچه‌ها، عمارت‌ها، راه‌ها و پل‌ها و شامل نمایشگاه‌های زیادی از خانواده سلطنتی است. این باغ، نمایشگاهی از هماهنگی انسان و طبیعت است، ایده‌ای متعلق به چین باستان. در کاخ تابستانی گردشگران می‌توانند در دریاچه بزرگ Kunming قایق‌سواری کنند، فعالیتی که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کاخ تابستانی است.

Norbulingka در لهاسا

Norbulingka که با نام کاخ تابستانی لهاسا شناخته می‌شود، در غرب شهر لهاسا قرار گرفته است، در جنوب غربی کاخ Potala. تعداد زیادی گیاه، حوضچه، سقف‌هایی با کاشی‌های زرد رنگ و دیوارهایی قرمز و سفید، در Norbulingka وجود دارد. این مکان باشکوه‌ترین معماری تبتی را دارد و سابقا برای برگزاری مراسم حکومتی و برنامه‌های مذهبی استفاده می‌شده است. در مدت فستیوال Sho Dun نمایش‌‌های اپرایی تبتی به صورت رایگان در این کاخ برگزار می‌شود که یکی از مورد علاقه‌ترین چیزها بین مردم تبت است.

انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2882

به "زیباترین باغ های چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین باغ های چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید