زندگی در کنار فیل ها در تایلند

به گزارش دور زمین، فیل‌ها حیوانات غول‌پیکر اما بسیا ر مهربان هستند، اگر تور تایلند شما یک سفر خانوادگی است به شما توصیه می‌کنیم با خانواده سفری با فیل‌ها را تجربه کنید و بیشتر با این حیوانات آشنا شوید.

زندگی در کنار فیل ها در تایلند

پارک طبیعت فیل‌ها در تایلند یکی از معروف‌ترین مراکز بازپروری این حیوانات است که به یکی از  جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. در این مقاله یک روز را در کنار این فیل‌ها در این پارک سپری می‌کنیم تا از زبان نویسنده این مطلب،‌ با زندگی سخت گذشته آ‌ن‌ها و امنیت و آسایش فعلی آ‌ن‌ها در تور تایلند آشنا خواهید شد.

این پارک که در حومه‌ی شمالی تایلند قرار دارد یک منطقه محافظت شده است که 37 فیل در آن زندگی می‌کنند. 32 تای آ‌ن‌ها ماده و 5 تای آ‌ن‌ها نر هستند. هر کدام از این فیل‌ها داستان‌های زندگی خاص خودشان را دارند جوان‌تر‌ها آنقدری خوش‌شانس بودند که از ابتدا در همین پناهگاه امن متولد شوند اما مسن‌ترها گذشته‌ی تلخ‌تری دارند و از سیرک‌ها به اینجا منتقل شده‌اند. در حقیقت رسالت این پارک حفاظت از فیل‌هایی است که دوران سختی داشته‌اند و مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

خیلی اتفاقی، من تکه‌ای هندوانه برداشتم و به سرعت فیلی کنار من آمد و آن را از من گرفت و با من دوست شد و منتظر ماند تا تکه‌های بیشتری از میوه به او بدهم. اینجا بود که متوجه شدم فیل‌ها واقعا شکمو هستند. فیل‌ها در طول روز حدود 4 ساعت می‌خوابند و بقیه روز را در محیط چرخش می‌کنند. آ‌ن‌ها حدودا روزانه به اندازه 10 درصد از وزن خودشان غذا می‌خورند. در تور تایلند و یا هر توری که به کشورهای دیگر دارید، مراقب حیوانات باشید.

فیل‌های فاجان (Phajaan) که معروف به له‌کردن (The Crush) هستند از فیل‌های وحشی هستند که هرگز اجازه نمی‌دهند انسانی برپشت آ‌ن‌ها سوار شود. برای رام‌کردن این فیل‌ها، چندین روز آ‌ن‌ها را در قفسه‌ای از جنس چوب بامبو نگهداری می‌کنند. بدون آب و بدون غذا؛ اجازه نمی‌دهند بخوابند و با خشونت با آ‌ن‌ها رفتار می‌کنند. معمولا بچه فیل‌ها را از مادرشان جدا می‌کنند و از همان بچگی با این رفتارهای وحشیانه آ‌ن‌ها را رام می‌کنند. حتی تصور چنین رفتارهایی برای سواستفاده از حیوانات درست نمی‌باشد.

بهترین تجربه‌ی من حمام‌کردن فیل‌ها در رودخانه بود. ما می‌توانستیم با سطل به داخل رودخانه برویم و آ‌ن‌ها را بشوییم و با آ‌ن‌ها آب‌بازی کنیم. آب رودخانه اول بسیار سرد بود اما کم‌کم عادت کردیم و تجربه بسیار عالی است.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3932

به "زندگی در کنار فیل ها در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی در کنار فیل ها در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید