فرایند آموزش حضوری در مدارس استثنایی اعلام شد، حضور تمام وقت معلمان

به گزارش دور زمین، رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور فرایند آموزش های حضوری در مدارس استثنایی را تشریح و تاکید کرد که معلمان و کادر مدرسه باید به شکل تمام وقت در مدرسه حضور داشته باشند.

فرایند آموزش حضوری در مدارس استثنایی اعلام شد، حضور تمام وقت معلمان

حمیدرضا طریفی حسینی در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: از آذر ماه که ستاد ملی کرونا مجوز مبنی بر بازگشایی تدریجی مدارس صادر کرده بود، مدارس ما تقریبا آموزش های حضوری خود را آغاز کرده بودند.

وی اضافه نمود: مدارس ما بنا به اقتضائاتی که دارند از جمله جمعیت مدرسه یا تعداد دانش آموزانی که در هر کلاس حاضر می شوند شرایط متفاوتی نسبت به مدارس عادی دارند. میانگین دانش آموزان در مدارس ما 50 نفر و در هرکلاس درس شش نفر است.

رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه از مدارس خواسته ایم شرایط به نحوی فراهم شود که دانش آموزان در برخی گروه های هدف اگر شرایط آموزش حضوری را ندارد آموزش مجازی داشته باشند گفت: به عنوان مثال اگر امکان برگزاری کلاس درس پنج تا شش نفره در گروه های چندمعلولیتی یا ناتوان مثل طیف اوتیسم فراهم نباشد، کلاس ها را دو و سه نفره کرده و امکان حضور را فراهم کنند.

حسینی اضافه نمود: بیشتر همکاران ما در این دو سه ماه، حضور تمام وقت در مدرسه داشته اند. مطابق بخشنامه هایی که از وزارتخانه ابلاغ شده، همکاران ما باید به شکل تمام وقت در مدرسه حضور داشته باشند و اگر بنا به دلایلی امکان حضور دانش آموزان با نیازهای ویژه وجود نداشته باشد و نتوان کلاس درس با ظرفیت کامل برگزار کرد، اینکه دانش آموزان تفکیک و گروه بندی شوند، به مدرسه واگذار شده است.

وی تاکید کرد که اقتضائات هرمدرسه متفاوت از مدارس دیگر است، اما سیاست کلی این است که همکاران در مدرسه حضور داشته باشند و اگر هم قرار باشد بنا به شرایط ، آموزشی به صورت مجازی ارائه شود، از همان کلاس درس، آموزش مجازی به گروه هایی که نمی توانند در مدرسه حاضر شوند ارائه شود تا شرایط برای استقرار کامل دانش آموزان در مدرسه فراهم شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4867

به "فرایند آموزش حضوری در مدارس استثنایی اعلام شد، حضور تمام وقت معلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند آموزش حضوری در مدارس استثنایی اعلام شد، حضور تمام وقت معلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید