روش هایی برای کاهش درد های کمر و گردن

به گزارش دور زمین، زمانی که روغن های گیاهی نیز برای درد کمر و گردن جواب گو نیستند؛ روش هایی برای تسکین درد این منطقه ها وجود دارند.

روش هایی برای کاهش درد های کمر و گردن

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به توصیه دوستان، فامیل و یا همسایگان روغن های گیاهی را برای تسکین بعضی از درد هایتان استفاده نموده باشید.

اگر درد گردن و یا پشت شما مزمن باشد، شاید به شکلی ناامیدانه در پی هر کاری باشید تا بتوانید اندکی از دردتان را کم کنید.

زمانی که روغن های گیاهی قادر نیستند درد های شما را کم نموده و یا درمان نمایند، باید چه کار کرد؟ دکتر گِرِگ کاندی (Greg Condie) در این موارد، شمار دیگری از روش های خانگی را برای این موارد توصیه می نماید.

در این جا شماری از کار هایی را که می توانید برای کاهش درد پشت و یا گردن انجام دهید را می آوریم.

1- فعالیت بیشتر

پوشیده نیست که ورزش می تواند به کاهش استرس یاری کند؛ اما آن چه را که ممکن است ندانید، این است که ورزش معمولا برای درد های مزمن نیز مفید است.

این مسئله نیز به آن خاطر است که انجام حتی چند دقیقه ورزش نیز به طور کلی، شرایط سلامتی شما را تقویت می نماید. بر اساس اعلام پایگاه Healthline، ورزش می تواند به کاهش التهاب، افزایش پویایی و کاهش کلی دردهایتان منجر گردد.

البته باید گفته گردد که ورزش به شکلی طبیعی، استرس ناشی از درد را نیز کاهش می دهد. پس اگر در پی وارد کردن ورزش بیشتری به سبک زندگی خود هستید، بهتر است ازیک قدم زدن ساده روزانه در بیرون از خانه به مدت 20 الی 30 دقیقه آغاز کنید.

2- یوگا تمرین کنید

شاید در ابتدا فکر کنید تمرین یوگا صرفا برای تفریح است و یا تنها افراد و گروه های خاصی مانند اینفلوئنسر های اینستاگرام در پی آن می فرایند؛ اما باید به شما بگوییم این درست نیست. در حقیقت ورزش یوگا در درمان درد های کمر و گردن موثر است. طبق اعلام دانشکده پزشکی هاروارد، شرکت در یک کلاس هفتگی یوگا، بیش از مراقبت های استاندارد پزشکی سبب افزایش پویایی در افرادی می گردد که دارای اندکی کمردرد مزمن هستند.

3- ورزش های کششی

درد ناشی از استرس، اغلب به علت انقباض و سفت شدن عضله ها است و به همین علت نیز باید اقدام به کشش این ماهیچه ها به سمت بیرون کنید. انجام یک ورزش کششی روزانه می تواند به کاهش طبیعی درد های گردن و پشت یاری کند.

حتی اگر درد شما ناشی از استرس نیز نباشد، انجام حرکات کششی آرام و ملایم نیز می تواند معجزه کند. تنها اطمینان حاصل کنید عضلات مناسب را به روشی مناسب کشش می دهید. در صورت مشورت گرفتن با یک متخصص، می توانید هدایت بیشتری در این زمینه بگیرید. سعی کنید هر روز 10 الی 20 دقیقه حرکات کششی و سپس شل کردن عضلات را انجام دهید.

4- فکر مطلعی

ممکن است شما نیز بسیاری از زمان خود را صرفِ اندیشیدن درباره گذشته و آینده کنید. ممکن است آرزو کنید که ای کاش زندگیتان جور دیگری بود و یا به حرف های دیگران فکر کنید.

فکر مطلعی تمرینی برای مطلع شدن از زمان حال و حضور در لحظه است؛ بدون این که قضاوت کنیم و بدون چرخ زدن در گذشته یا موکول کردن به آینده.

روشی برای افزایش مطلعی و تمرکز روی تنفس، حس کردن تک تک اجزای بدن در یک راستا و به طور پیوسته. فکر مطلعی با مدیتیشن دست یافتنی می گردد. با حضور در لحظه و تمرکز بر حال و جدا کردن فکر از گذشته و آینده و ساکت کردن زمزمه های فکری در طول مدت کوتاهی می توان به فکر مطلعی دست یافت.

حال در حالی که ممکن است فکر کنید درد های کمر و گردن شما تنها یک بیماری جسمانی است، باید به شما بگوییم چنین نیست. نه تنها استرس از عوامل موثر در درد است؛ بلکه ممکن است خود همین استرس سبب ایجاد استرس بیشتری شده و یک چرخه معیوب را ایجاد کند.

برای همین هر روزه سعی کنید تا فکر مطلعی و مدیتیشن را تمرین کنید. در یک حمام گرم سعی کنید بدنتان را آرام نموده و یا در حالی که فکر خود را خالی می کنید و تنها بر روی نفس هایتان تمرکز می کنید، به شکلی آرام در طبیعت بنشینید. اگر به راحتی نمی توانید فکر خود را خالی کنید، نا امید نشوید. هرچه بیشتر فکر خود را با مدیتیشن تمرین دهید، بیشتر می توانید از نتایج آن برخوردار شوید.

5- به متخصص مراجعه کنید

درد کمر و گردن می تواند یک بیماری ناتوان نماینده و تضعیف نماینده بدن باشد؛ بنابراین در صورتی که با تمامی این توصیه ها نتوانستید آن را تسکین دهید، باید پیش یک متخصص پزشکی بروید و با وی مشورت کنید.

منبع: پایگاه رادیویی ksl آمریکا

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5039

به "روش هایی برای کاهش درد های کمر و گردن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش هایی برای کاهش درد های کمر و گردن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید