روزنامه چینی: هند با آمریکا برای خرید نفت ایران سرشاخ می گردد

به گزارش دور زمین، پکن- خبرنگاران- یک روزنامه دولتی چین با بیان اینکه تمدید نشدن معافیت خرید نفت از ایران برای کشورهای مختلف از جمله هند یک سردرد بزرگ است نوشت: هند وارد کننده بزرگ نفت از ایران است و این اقدام واشنگتن مسلما باعث رویارویی هند و آمریکا و سرشاخ شدن دهلی نو با واشنگتن خواهد شد.

روزنامه چینی: هند با آمریکا برای خرید نفت ایران سرشاخ می گردد

به گزارش خبرنگاران گلوبال تایمز روز سه شنبه نوشت: هند نزدیک به 80 درصد از نفت خود را از کشورهای دیگر وارد می نماید و بشدت به نفت وارداتی وابسته است و تحرکات آمریکا به زیان این کشور تمام می گردد.

این روزنامه می نویسد: چین تا قبل از اینکه آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 میلادی خارج گردد 70 درصد از نفت مورد احتیاج خود را از ایران خریداری می کرد و تا پیش از خاتمه معافیت هم خریدار بزرگ نفت ایران بوده است.

گلوبال تایمز می نویسد که طرح های مختلفی مطرح شده است از جمله اینکه هند با روپیه نفت خریداری کند و کالا به ایران صادر کند اینها شاید برای هند مزیت باشد اما باز هم مشکل تامین عرضه نفت وجود دارد.

برای تجربه سفری استتثنایی با تور چین همسفر باشید.

روزنامه خاطر نشان می نماید که آمریکایی ها می خواهند ایران را کنار بزنند و خودشان فروشنده نفت به هند باشند اما هزینه های حمل و نقل و بیمه برای هند بالا خواهد رفت و آمریکا این مسائل مالی را برای هند در نظر نمی گیرد و این کشور از لحاظ امنیت تامین نفت در مضیقه قرار گرفته است.

گلوبال تایمز توضیح داد: تحریم ها علیه ایران بتدریج باعث بالا رفتن بهای نفت خواهد شد و به همان نسبت وارد کنندگانی چون هند هزینه های سنگین تری متحمل خواهند شد و به این ترتیب روابط هند و آمریکا خدشه دار خواهد شد.

گزارش تاکید می نماید: روابط منطقه ای هم در اینجا برای هند مهم است این کشور به وسیله ایران می خواهد به بازار افغانستان و آسیای مرکزی دست پیدا کند و همزمان در چابهار با ایران و افغانستان همکاری می نماید و مسائلی که اکنون آمریکا برایش ایجاد نموده است دردسر بزرگی برای دهلی نو است.

روزنامه چینی در خاتمه آورده است آنچه هند را بیشتر نگران می نماید اینکه آمریکا فقط در اندیشه تامین منافع خود است و ابایی برای قربانی کردن دیگران ندارد.

کاخ سفید دوم اردیبهشت ماه سال جاری در بیانیه ای خاطرنشان کرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به 8 کشور داده بود را تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از 12 اردیبهشت، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید نموده است.

این در حالی است که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است بازار نفت با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1667

به "روزنامه چینی: هند با آمریکا برای خرید نفت ایران سرشاخ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه چینی: هند با آمریکا برای خرید نفت ایران سرشاخ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید