روتین هایی برای مراقبت از پوست

به گزارش دور زمین، ممکن است نسبت به اینکه آیا پوستی خشک، چرب یا حساس دارید، شک داشته باشید. اما آیا واقعا نوع پوست خود را می شناسید؟ اگر بدانید جنس پوست تان از چه نوعی است، انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب برای شما ساده تر خواهد شد. در غیر این صورت، استفاده از محصولات نامناسب می تواند آکنه، خشکی یا سایر مسائل پوستی را در بعضی از افرادی که از این مسائل رنج می برند، تشدید کند.

روتین هایی برای مراقبت از پوست

فارغ از تاثیر اهمیت شناخت جنس پوست، بهره گیری از روتین هایی برای مراقبت از پوست نیز در حفظ سلامت کلی پوست و بهبود نگرانی های خاص مانند آکنه، زخم و لکه های تیره موثر خواهد بود. روتین های مراقبت از پوست شامل مراحل مهمی هستند که معمولا یک بار در طول روز و یک بار قبل از خواب مورد استفاده قرار می گیرند.

روتین هایی برای مراقبت از پوست

روتین های مراقبت از پوست در خصوص پیشگیری از مسائل پوستی و محافظت از آن است. به طور معمول پوست شما روزانه در معرض محیط خارج قرار می گیرد، بنابراین استفاده از محصولاتی نظیر مرطوب نماینده و ضد آفتاب امری لازم و ضروری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست محسوب می گردد.

روتین صبحگاهی
پاک نماینده

پاک نماینده آرایش، برای پاک کردن آلودگی ها و پسماند جمع شده در طول شب استفاده می گردد.

مرطوب نماینده

مرطوب نماینده، پوست را آبرسانی می نماید و به صورت کرم، ژل یا لوسیون عرضه می گردد.

ضد آفتاب

استفاده از این محصول برای محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب آفتاب لازم است.

مرحله 1: پاک نماینده بر پایه روغن

پاک نماینده ها در دو نوع محلول در آب و محلول در روغن عرض می شوند. پاک نماینده های محلول در روغن برای حل کردن روغن های فراوری شده به وسیله پوست شما کاربرد دارند.

بعضی از پاک نماینده های بر پایه روغن برای پوست های مرطوب طراحی شده اند. پانماینده های بر پایه آب برای پوست خشک بهتر هستند. قبل از استفاده از پاک نماینده ها، دستورالعمل های نوشته شده روی آن ها را بخوانید.

اگر پاک نماینده به جای مخلوطی از روغن و سورفکتانت و امولسیفایر فقط حاوی روغن است، در صورتی که پوست مختلط یا روغنی دارید، این مرحله را انجام ندهید.

مرحله 2: پاک نماینده بر پایه آب

این پاک نماینده ها در وهله اول حاوی سورفاکتانت هستند، موادی که به آب اجازه می دهند آلودگی و عرق را از بین ببرد. آن ها بعلاوه می توانند روغن های جمع شده به وسیله پاک نماینده بر پایه روغن را نیز از بین ببرند.

این نوع پاک نماینده را روی پوست مرطوب ماساژ داده و قبل از خشک شدن با آب بشویید.

اگر پاک نماینده بر پایه روغن حاوی سورفاکتانت هایی است که به میزان کافی آلودگی و گرد و غبار را از بین می برد، از انجام این مرحله صرف نظر کنید.

مرحله 3: تونر حاوی مواد قابض

تونرها برای جبران رطوبت از دسته رفته پوست به وسیله آبرسانی و از بین بردن سلول های مرده و آلودگی به جای مانده پس از فرایند پاکسازی طراحی شده اند. قابض، یک محصول بر پایه الکل است که برای مقابله با روغن اضافی استفاده می گردد.

پس از تمیز کردن پوست، تونر را به صورت مستقیم یا با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به تونر، با حرکتی رو به بیرون روی صورت بکشید.

اگر پوست خشکی دارید، از تونر حاوی قابض استفاده نکنید.

مرحله 4: سرم آنتی اکسیدان

سرم ها حاوی غلظت زیادی از مواد خاص هستند. سرم های بر پایه آنتی اکسیدان از پوست در برابر آسیب های ناشی از مولکول های ناپایدار معروف به رادیکال های آزاد محافظت می نماید. ویتامین C و E آنتی اکسیدان های رایجی هستند که برای بهبود بافت و استحکام استفاده می شوند. سایر مواردی که باید مراقب آن باشند شامل چای سبز، رسوراترول و کافئین است.

چند قطره بر روی صورت و گردن خود بمالید.

مرحله 5: درمان لکه و جوش

اگر روی صورتتان جوش سر سفید دارید، ابتدا از یک محصول ضد التهابی برای از بین بردن آن بهره ببرید، سپس به یاری محصولات خشک نماینده جوش، به جامانده آکنه را از بین ببرید. هر چیزی در زیر پوست به عنوان کیست طبقه بندی می گردد و به محصولی احتیاج دارد که عفونت داخل آن را هدف قرار دهد.

هنگام استفاده از این محصولات، از یک تکه پنبه مرطوب برای پاکسازی محصولات مراقبت از پوست از روی صورت بهره ببرید. میزان کمی از محصولات درمان نماینده را روی محل جوش قرار دهید و بگذارید خشک گردد.

اگر پوست شما فاقد آکنه یا لکه است یا ترجیح می دهید آکنه ها به صورت طبیعی از بین بروند، احتیاجی نیست از این محصولات بهره ببرید.

مرحله 6: کرم دور چشم

اطراف چشم نازک ترین و حساس ترین پوست را دارد. بعلاوه، این قسمت مستعد علائم پیری است، از جمله خطوط ریز، پف و سیاهی. یک کرم دور چشم خوب می تواند این ناحیه را روشن، صاف و سفت کند اما به طور کامل مسائل را رفع نمی نماید.

اگر مرطوب نماینده و سرم پوست شما برای ناحیه چشم نیز مناسب بوده و فاقد عطر است، از این مرحله صرف نظر کنید.

مرحله 7: مرطوب نماینده

مرطوب نماینده باعث تسکین و لطافت پوست می گردد. انواع پوست خشک باید از کرم استفاده نمایند. کرم های غلیظ برای پوست های معمولی یا مختلط بهتر عمل می نمایند و مرطوب نماینده های فاقد چربی و ژل ها برای پوست چرب توصیه می گردد. مواد موثر در مرطوب نماینده ها شامل گلیسیرین، سرامیدها، آنتی اکسیدان ها و پپتیدها هستند.

هنگام استفاده، میزانی از مرطوب نماینده را ابتدا به گونه ها، سپس با ضربه های رو به بالا به بقیه صورت بمالید.

اگر تونر یا سرم رطوبت مورد یاز پوست شما را تامین می نمایند، از این مرحله صرف نظر کنید. حذف این مرحله خصوصا در خصوص افرادی که پوست چرب دارند، توصیه می گردد.

مرحله 8: ضد آفتاب

اگر قصد دارید از مواد آرایشی بهره ببرید، ایجاد یک لایه پایه چهره شما را صاف و یکدست می نماید. برای ایجاد این لایه از فوندیشن به صورت کرم، مایع، پودر یا یک مرطوب نماینده سبک رنگی بهره ببرید.

برای استفاده از ضد آفتاب از برس یا اسفنج بهره ببرید. ضد آفتاب را از مرکز صورت به سمت بیرون روی صورتتان بکشید. برای ترکیب کردن لبه ها از اسفنج مرطوب بهره ببرید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5771

به "روتین هایی برای مراقبت از پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتین هایی برای مراقبت از پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید