رشد 31 هزار واحدی شاخص بورس تهران، ارزش معاملات بورس و فرابورس به 17.3 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش دور زمین، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در انتها معاملات امروز با افزایش 31 هزار و 527 واحد روبه رو شد.

رشد 31 هزار واحدی شاخص بورس تهران، ارزش معاملات بورس و فرابورس به 17.3 هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز را با رشد شاخص شروع کرد، به گونه ای که شاخص کل در خاتمه معاملات با رشد 31 هزار و 527 واحد به رقم یک میلیون و 444 هزار و 887 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن امروز با رشد 2.2 درصد و افزایش 8840 واحدی به رقم 445 هزار و 235 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 729 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در بورس تهران بیش از 11.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.4 میلیون نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 132 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس ایران را هم در نظر بگیریم که امروز به بیش از 5 هزار و 218 میلیارد تومان رسید امروز ارزش معاملات بورس اوراق و فرابورس به بیش از 17 هزار و 351 میلیارد تومان رسید.

نقشه معاملات امروز بورس تهرانامروز همه شاخص های بورس سبزپوش بوده و رشد کردند، به گونه ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 2.2 درصد رشد کردند همچنین شاخص کل با معیار هم وزن و شاخص قیمت در معیار هم وزن هر کدام 2 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.9 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2 درصد افزایش یافت شاخص بازار دوم بورس 2.4 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای شاخص ساز در بورس تهران ملی مس، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، شستا، چادرملو، گل گهر و سرمایه گذاری غدیر بوده اند.

نمادهای پر تراکنش شامل پالایش نفت اصفهان، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، باما، ایران خودرو، بانک تجارت و سایپا بوده اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل 522 واحد رشد کرده و به رقم 19 هزار و 436 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 326 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 709 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 218 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی مارون، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، صبا تأمین و صنعتی مینو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته اند.

نمادهای پر تراکنش در فرابورس ایران شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، سرمایه گذاری سپهر صادرات، بانک دی، پتروشیمی ارومیه، تهیه غذای دنا آفرین فدک، دامپروری ملارد شیر و توسعه جهت برق گیلان بوده اند.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه بازار بورس همراه با ریسک و سود و زیان است، سرمایه گذاران نباید با افت شاخص نگران باشند، بلکه همواره پرتفوی سهام خود را متنوع و بهینه انتخاب کنند، به گونه ای که بیشترین بازدهی و کمترین ریسک را داشته باشد، همچنین بیشتر کارشناسان می گویند با توجه به اصلاحاتی که ظرف سه ماه گذشته در بورس تهران روی داده بیشتر سهام به قیمت کف رسیده و ارزنده شده است، به ویژه سهامی که عرضه اولیه هستند و بنابراین کسانی که می خواهند، در بورس سرمایه گذاری کنند با مطالعه شرکت ها تحقیق و مشاوره از افراد امین و متخصص از محل پس اندازهای خود اقدام به سرمایه گذاری کنند و برای خود یک استراتژی میان مدت 6 ماهه و یا بلندمدت یکساله ترسیم کنند.

تجربه نشان داده بازدهی بورس در بلندمدت از همه بازارهای موازی بیشتر بوده است، منتهی به شرط اینکه اولاً پرتفوی متنوع انتخاب شود ثانیاً با ریزش شاخص نباید دچار ترس و وحشت شد، چون بازار سرمایه الزاماً همراه با ریسک و نوسان شاخص است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3740

به "رشد 31 هزار واحدی شاخص بورس تهران، ارزش معاملات بورس و فرابورس به 17.3 هزار میلیارد تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 31 هزار واحدی شاخص بورس تهران، ارزش معاملات بورس و فرابورس به 17.3 هزار میلیارد تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید