ربیعی: نیازمند سیاستگزاری های معطوف به زنان هستیم

به گزارش دور زمین، تهران (پانا) - سخنگوی دولت با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن به همه مادران و زنان کشورمان تاکید نمود با توجه به موانع مختلف برای حضور اثربخش زنان در عرصه های مختلف، کارهای زیادی برای همه خصوصا زنان باید انجام گردد.

ربیعی: نیازمند سیاستگزاری های معطوف به زنان هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی در یادداشتی نوشت:

هر سال در روز مادر خیالم به گذشته پر می کشد، به کودکی و لالایی ها و آرزوهای مادرم برای من که چقدر با نام فاطمه(س) عجین بود. مادرم و تمام مادرهایی که می شناختم در هنگام بیماری، کودکشان را با توکل به خدا، به فاطمه(س) می سپردند. همه ایرانی ها این زمزمه های شیرین و آمیخته با نام زهرای عزیز را بارها شنیده اند.

همه مردها، به نوعی متاثر از زنان، روح انسانی و زندگی اجتماعی و حتی مالی خود را می سازند. من نیز از این قاعده مستثنی نیستم. تاثیرات شدید رفتاری و اخلاقی مادرم با گذشت زمان نه تنها کمتر نشده بلکه هنوز اثرگذاری عمیقی بر زندگی امروز من دارد.

در طول این سالیان پس از فقدان مادر، هنوز وقتی دچار روزهای سخت می شوم مادرم با همان چادر سفید و گل های آبی، در خواب سرم را بر زانویش می گذارد و در حالیکه با انگشتانش لابلای موهایم را مورد نوازش قرار می دهد برایم دعا می نماید.

فاطمه (س) الگویی جاودان در همه وجوه اجتماعی و کنشگری فعال در عرصه های اجتماعی و سیاسی در همه دورانهاست و در عین حال الگوی مادری فداکار و خانواده ای سرشار از مهر و عطوف و تربیت است. فاطمه زهرا (س) این وجوه به ظاهر ناهمگن را در یک منظومه سازگار قرار داده بودند.

نامگذاری زادروز فاطمه (س) برای پاسداشت مقام مادران و زنان، روز مادر و زن ر ا پر از معنی و مفهوم غنی ساخته است.

این روز را به تمامی بانوان هموطن ایرانی خصوصا زنان کارگر که در مزارع و کارخانه ها در طلب معاش برای خانواده خود، تلاشی سخت دارند، به زنان کم توان و معلولی که حقوق شان در جامعه آن چنان که شایسته است ایفا نمی گردد، به زنانی که با چنگ و دندان مفهوم خانواده را پابرجا داشته، با جان خود کار نموده و مادری می نمایند -من با بسکمک از آنها نشسته ام، سن چهره و شناسنامه شان تفاوتی به اندازه یک دهه دارد-، به زنانی که از جامعه خشن و مردانه آسیب دیده اند، به زنان سالمند تنها که در خشونت شهری و مدرنیته شدن جامعه بیش از همه له شده اند و انگار کسی آنها را نمی بیند تبریک می گویم و از خداوند می خواهم حافظ و مددکار آنها باشد.

با توجه به موانع مختلف برای حضور اثربخش زنان در عرصه های مختلف ما کماکان نیازمند سیاستگزاری های معطوف به زنان هستیم. در این میان شیوه سبک زندگی فاطمه زهرا (س) الگویی برای ما و سرنمون مشی عملی ما می تواند باشد.

کارهای زیادی برای همه خصوصا زنان باید انجام گردد. امنیت شغلی زنان کارگر، جلوگیری از سو استفاده از زنان، حقوق کم، کار زیاد، فرصت های نابرابر شغلی و اجتماعی، حمایت های اجتماعی خصوصا در دوران سالمندی زنان تنها و ... از دغدغه های کاری زنان است که همت ویژه و سیاستگزاری های معطوف به جنسیت را طلب می نماید.

در این شب میلاد، از خداوند مهربان مدد می خواهیم که ما را در کاستن از آلام و بهبود شرایط این گروه ها کمک دهد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4134

به "ربیعی: نیازمند سیاستگزاری های معطوف به زنان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربیعی: نیازمند سیاستگزاری های معطوف به زنان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید