راهنمای رفتن به جاذبه ها و مراکز خرید بانکوک

به گزارش دور زمین، بانکوک جاذبه‌ها و مراکز خرید بسیاری دارد اما خوشبختانه بیشتر این جاذبه‌ها در محدوده کوچکی متمرکز هستند، بنابراین لازم نیست برای دیدن بیشترشان مسافت‌های طولانی را طی کنید. در ضمن قطار هوایی و مترو راه‌هایی آسان برای دسترسی به آنها هستند. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به شما کمک می‌کند نهایت بهره را از زمان خود برده و و همچنین یک تور ارزان بانکوک داشته باشید. در ادامه ما برخی از مهم‌ترین این مکان‌های دیدنی و مراکز خرید را به شما معرفی کرده‌ایم و آسان‌ترین راه‌ها برای رسیدن به آن‌ها را به شما ارائه می‌دهیم.

راهنمای رفتن به جاذبه ها و مراکز خرید بانکوک

در تور بانکوک چگونه به کاخ بزرگ برویم؟

منطقه راتاناکوسین جایی است که مهمترین سازه‌های باستانی و معبدهای شهر از جمله کاخ بزرگ و وات پو در آن قرار گرفته‌اند. این منطقه را مرکز تاریخی شهر می‌دانند. در تور بانکوک بازدید از کاخ بزرگ را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. این کاخ در حدود سال 1782 و بعد از انتقال پایتخت به این شهر در اینجا ساخته شد. این مجموعه پر زرق و برق با ساختمان‌های خیره‌کننده و باغ‌ها و عمارت‌های زیبا پر شده است. در زمان بازدید از این مجموعه و همچنین معبدهای اطرافش باید لباس‌های پوشیده به تن داشته باشید. شما می‌توانید در دروازه ورودی شال کرایه کنید. ساعات کاری این مجموعه از 8.30 صبح تا 3.30 بعدازظهر است. قیمت بلیت ورودی 500 بات است؛ بلیت شامل بازدید از وات فرائو و قصر دوسیت هم می‌شود. این بلیت برای هفت روز معتبر خواهد بود.

به عنوان گزینه اول، خط سیلوم قطار هوایی را سوار شده و در ایستگاه سافان تاکسین پیاده شوید. سوار قایق‌های مسافربری چائو فرایا شده و در اسکله شماره 9 با نام تا چانگ پیاده شوید. از آنجا تا کاخ بزرگ به اندازه 5 تا 10 دقیقه پیاده‌روی فاصله است. اگر در تور بانکوک در جاده خائو سان اقامت می‌کنید، کاخ بزرگ تنها 20 تا 30 دقیقه پیاده‌روی با شما فاصله دارد. می‌توانید از نقشه گوگل برای پیدا کردن بهترین مسیر استفاده کنید. با پرداخت حدودا 50 بات هم می‌توانید تاکسی یا اوبر بگیرید. پیاده‌روی گزینه بهتری است چرا که فرصت می‌کنید در مسیرتان از چند معبد دیگر هم بازدید کنید. اگر نزدیک به یکی از ایستگاه‌های استادیوم ملی، سیلوم یا لومفینی هستید، می‌توانید اتوبوس شماره 47 را سوار شوید. کرایه اتوبوس تنها 7 بات در روزهای کاری هفته و رایگان در آخر هفته‌ها است.

چگونه به وات فو برویم؟

وات فو (Wat Pho) یکی از معروف‌ترین معبدهای شهر بوده و در نزدیکی مجموعه کاخ بزرگ قرار گرفته است. بیشتر مسافران تور بانکوک برای دیدن بودای درازکش عظیم‌الجثه این معبد به اینجا می‌آیند. وات پو همچنین یکی از قدیمی‌ترین مراکز آموزشی در کل تایلند است. ساعات کاری این معبد از 8 صبح تا 5 بعدازظهر و قیمت بلیت ورودی 100 بات است. وات فو نزدیک اسکله تا تین و کاخ بزرگ قرار گرفته است؛ برای رسیدن به این معبد می‌توانید از همان روش‌های رسیدن به کاخ بزرگ استفاده کنید.

در تور بانکوک چگونه به وات آرون برویم؟

وات آرون یا همان معبد طلوع در نزدیکی کاخ بزرگ و وات فو قرار گرفته است. این معبد از ساعت 8 صبح تا 6.30 بعدازظهر به روی عموم و مسافران تور تایلند باز است. قیمت بلیت ورودی این مجموعه نیز 100 بات است. برای رسیدن به نزدیکی این منطقه از همان دستورالعمل‌های رفتن به کاخ بزرگ استفاده کنید. به آنجا که رسیدید، از اسکله تان تین قایق‌های مخصوص وات آرون را سوار شوید. کرایه این قایق‌ها 4 بات است. قایق‌ها از ساعت 6 صبح تا 10 شب و هر 10 تا 15 دقیقه یک بار این مسیر را طی می‌کنند.

چگونه به منطقه دوسیت برویم؟

دوسیت مرکز دولتی تایلند است، جایی که کاخ سلطنتی و همچنین کاخ شگفت‌انگیز دوسیت، عمارت چوبی ویمان‌مک و قصر مرمری در آن قرار گرفته‌اند. هزینه ورودی این مجموعه 150 بات است، اما اگر شما بلیت کاخ بزرگ را تهیه کرده باشید، می‌توانید از همان برای ورود به اینجا هم استفاده کنید، به شرط این که از تاریخ خرید بلیت بیشتر از 7 روز نگذشته باشد. در اینجا هم برای ورود باید لباس‌های پوشیده به تن داشته باشید. دقت کنید که در داخل حق عکسبرداری را ندارید، بنابراین باید کیف، دوربین و تلفن‌تان را تحویل دهید. عمارت ویمانمک یک ویلای سلطنتی بوده است. این سازه تماما از چوب سرو طلایی ساخته شده است. امروزه این عمارت به یک موزه تبدیل شده و به روی عموم باز است.

راحت‌ترین راه برای رفتن به این منطقه استفاده از تاکسی یا اوبر است. از کاخ بزرگ به قصر دوسیت کرایه حدود 150 بات و از جاده خائو سان کرایه حدود 110 بات خواهد بود. اگر می‌خواهید یک تور ارزان بانکوک داشته باشید، بهترین گزینه‌تان در شهر استفاده از قطار هوایی است. در ایستگاه یادبود پیروزی پیاده شده و اتوبوس‌های دارای تهویه مطبوع شماره 12 یا 515 را به مقصد قصر دوسیت در جاده راچاویتی را سوار شوید. شما همچنین می‌توانید تا ایستگاه راجچاتوی رفته و آنجا اتوبوس‌های شماره 16 را سوار شوید. اگر می‌خواهید از شهر قدیمی خود را به اینجا برسانید، اتوبوس‌های شماره 70 به مقصد قصر دوسیت را سوار شوید. در ایستگاه سانام لوآنگ در نزدیکی کاخ بزرگ و در ایستگاه راچادامنوئن کلانگ در جاده خائو سان هم می‌توانید همین اتوبوس‌های شماره 70 را پیدا کنید. می‌توانید از مردم محلی بپرسید که باید کجا پیاده شوید. استفاده از نقشه گوگل هم همیشه راه‌گشای راهتان خواهد بود. شما می‌توانید اتوبوس‌های شماره 3، 9، 32، 43، 64، 65، 524 را سوار شده و در ایستگاه تِوِت مارکت یا کتابخانه ملی پیاده شوید. از آنجا تا قصر دوسیت پیاده راه زیادی نخواهد بود.

در تور بانکوک چگونه به وات ساکت برویم؟

وات ساکت یا همان معبد کوه طلایی یکی از دیدنی‌ترین معبدهایی است که می‌توانید در تور بانکوک ببینید. این معبد هم هر روز از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر باز است. بلیت ورودی آن تنها 20 بات قیمت دارد. این معبد نزدیک به کاخ بزرگ و جاده خائو سان قرار گرفته است. شما می‌توانید قطار هوایی را سوار شده و در ایستگاه راتچاتوی در خط سوخومویت پیاده شوید. از خروجی 1 بیرون آمده و در هنگام بیرون آمدن برگشته و مستقیم تا خلونگ سائن ساب بروید. شما همچنین می‌توانید با قایق خود را به اسکله فان فا برسانید.

چگونه به مرکز خرید آسیاتیک برویم؟

یکی از جاذبه‌های ویژه مرکز خرید آسیاتیک (غیر از گزینه‌های عالی خرید و محیط جذابش)، چرخ و فلک بزرگ آن است. در آن بالا شما می‌توانید منظره‌ای عالی از شهر را ببینید. برای رفتن به مرکز خرید آسیاتیک قطار هوایی را سوار شده و در ایستگاه سافان تاکسین پیاده شوید. در ایستگاه سافان تاکسین از خروجی 2 بیرون آمده و تا اسکله بروید. در آنجا قایق‌های مخصوص مرکز خرید را سوار شوید. قایق‌ها از ساعت 4 بعدازظهر تا 11 شب کار می‌کنند. قایق‌ها تنها تا ساعت 8 شب رایگان هستند؛ از آن به بعد باید مبلغی ناچیز را برای سواری تا آسیاتیک بپردازید.

چگونه به مرکز خرید ام بی کی برویم؟

این مرکز خرید مشهور 8 طبقه بیشتر از 2000 فروشگاه را در خود جای داده است؛ فروشگاه‌هایی که همه چیز از لباس و کفش و لوازم جانبی مد تا گجت‌های الکترونیکی، تلفن‌های همراه و دوربین‌های عکاسی را می‌فروشند. شما در اینجا می‌توانید بر سر قیمت‌ها چانه هم بزنید. مرکز خرید MBK هر روز از 10 صبح تا 10 شب باز است. برای رفتن به این مرکز خرید در تور بانکوک قطار هوایی را سوار شده و خود را به ایستگاه استادیوم ملی برسانید. از آنجا به راحتی می‌توانید با پای پیاده به MBK بروید.

در تور بانکوک چگونه به بازار آخر هفته چاتوچاک برویم؟

اگر چانه زدن را دوست دارید و می‌خواهید کالاهای ارزان قیمت بخرید، بازار چاتوچاک بهترین انتخابتان خواهد بود. شما در اینجا عملا می‌توانید همه چیز را با قیمت‌های ارزان پیدا کنید. شما حتی می‌توانید عمده هم خرید کنید. این بازار روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 7 صبح تا 6 بعدازظهر باز است. برای رفتن به چاتوچاک قطار هوایی را سوار شده و در ایستگاه مو چیت پیاده شوید. از خروجی 1 بیرون آمده و جمعیت را دنبال کنید تا به غرفه‌های فروش برسید. به سمت راست رفته و همچنان جمعیت را دنبال کنید. کمی جلوتر ورودی کوچک بازار را خواهید دید.

چگونه به مرکز خرید ترمینال 21 برویم؟

ترمینال 21، 9 طبقه و بیشتر از 600 فروشگاه دارد. در اینجا هر چیزی که لازم دارید را پیدا خواهید کرد. آن چه که ترمینال 21 را منحصربه‌فرد کرده است، این است که هر طبقه این مجتمع با حال و هوای یک شهر مشهور در دنیا مانند توکیو، لندن، پاریس، استانبول و سان فرانسیسکو طراحی شده است. مانند دیگر مجتمع‌های خرید در شهر، این مرکز خرید هم از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز است. شما می‌توانید به راحتی و از طریق ایستگاه آسوکه قطار هوایی به این مجتمع برسید.

چگونه به مرکز خرید پلاتینیوم برویم؟

اگر فرصت این را نداشتید که در تور بانکوک به بازار چاتوچاک بروید به جایش می‌توانید به مال پوشاک پلاتینیوم رفته و در آنجا لباس‌هایی فوق‌العاده ارزان را پیدا کنید. برای رفتن به پلاتینیوم سوار قطار هوایی شده و در ایستگاه چیدلوم پیاده شوید. از خروجی شماره 9 بیرون آمده و از پیاده‌راه هوایی استفاده کنید. سمت راست رفته تا وارد ساختمان گیسورن پلازا شوید.

در تور بانکوک چگونه به مرکز خرید پنتیپ پلازا برویم؟

پنتیپ پلازا مکانی عالی برای خرید لوازم کامپیوتری، تلفن همراه، دوربین دیجیتال، نرم‌افزار، لوازم جانبی کامپیوتر و دیگر گجت‌های الکترونیکی با قیمت‌هایی فوق‌العاده ارزان در تور تایلند است. این مجتمع از ساعت 10 صبح تا 9 شب باز است. سوار قطار هوایی شده و در ایستگاه چیدلوم پیاده شوید. از آنجا یک توک‌توک، تاکسی یا اوبر گرفته و به پنتیپ پلازا بروید. شما همچنین می‌توانید به سمت پایین جاده راچادامری یک پیاده‌روی 10 دقیقه‌ای داشته، از کنار سنترال ورلد رد شده، از روی کانال سائن سائب عبور کرده، سمت چپ بپیچید و به جاده پتبوری بروید. پیاده‌روی به اندازه دو بلوک دیگر شما را به پنتیت پلازا می‌رساند. نقشه گوگل حسابی به کارتان خواهد آمد.

چگونه به مرکز خرید سنترال ورلد برویم؟

سنترال ورلد بزرگ‌ترین مرکز خرید در تایلند و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در کل جهان است. شما می‌توانید تقریبا هر چه که فکرش را بکنید در اینجا پیدا کنید. این مرکز خرید دسترسی آسان به زیارتگاه اراوان و تریمورتی را هم فراهم می‌کند. قطار هوایی همچنان ارزان‌ترین راه برای رفت و آمد در شهر است؛ در این مورد هم از آن استفاده کرده و خود را به ایستگاه چیدلوم برسانید. از خروجی 9 بیرون آمده و از پل هوایی استفاده کنید تا وارد گیسورن پلازا شوید. از جاده عبور کرده تا به سنترال ورلد برسید.

چگونه به سیام پاراگون، سیام دیسکاوری و سیام سنتر برویم؟

سیام پاراگون می‌تواند اولین انتخابتان در تور بانکوک باشد، چرا که دسترسی به آن فوق‌العاده راحت است. این مرکز خرید شیک درست در جلوی ایستگاه سیام قطار هوایی قرار گرفته است. سیام پاراگون 250 فروشگاه دارد که به برندهای سطح بالا و معروف اختصاص داده شده‌اند. موزه مادام توسو در طبقه ششم سیام پاراگون قرار گرفته است. مال‌های سیام دیسکاوری و سیام سنتر هم در نزدیکی این مجتمع قرار گرفته‌اند و به راحتی با پای پیاده در دسترس هستند.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3048

به "راهنمای رفتن به جاذبه ها و مراکز خرید بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای رفتن به جاذبه ها و مراکز خرید بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید