راهنمای سفر به کرت یونان برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، جزیره کرت (Crete) در یونان، تاریخی خیلی خیلی قدیمی دارد. زمانی کرت خانه تمدن Minoan بوده است، تمدنی که یکی از تاثیرگذارترین تمدن‌های باستانی در این منطقه بوده است. غیر از دیدنی‌ها و خرابه‌های باستانی، کرت، سواحلی زیبا، فرصت‌هایی عالی برای کوه‌نوردی، شهرهایی آرام، غذاهایی لذیذ و مردم محلی خوشرو و مهمان‌نواز دارد. بزرگی کرت این فرصت را به شما می‌دهد که از شلوغی مکان‌های توریستی فاصله بگیرید و جاهایی را پیدا کنید که بتوانید در کمال آرامش در آن‌ها استراحت کنید (این مطلب کمکتان خواهد کرد).

راهنمای سفر به کرت یونان برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در جزیره کرت

قیمت خوابگاه‌ها در کرت: متوسط هزینه اقامت در خوابگاه‌ها در کرت، 10 تا 25 یورو برای یک تخت در اتاق مشترک است، بسته به فصل سفر شما به کرت. برای این که سفر ارزانتری داشته باشید فصل‌های پاییز و زمستان را برای سفر به کرت انتخاب کنید.

قیمت هتل‌های ارزان در کرت: اتاق‌های هتل‌های ارزان قیمت، از 30 یورو برای هر شب شروع می‌شوند. در طول تابستان قیمت‌ها بیشتر می‌شوند، چون کرت مقصد محبوبی در جولای و آگوست است.

متوسط قیمت خوراک در کرت: یک شام خوب در یک رستوران حتی در مناطق توریستی در کرت حدود 18 یورو خرج دارد. ولی اگر می‌خواهید هزینه خوراکتان پایین باشد باید جایرو بخورید. جایرو حدود 3 یورو قیمت دارد و خوراکی سیر کننده است. اگر بخواهید خودتان غذا بپزید، مواد مورد نیازتان بین 35 تا 45 یورو برای یک هفته هزینه خواهد داشت.

هزینه‌های حمل و نقل در کرت: حمل و نقل عمومی کرت ارزان است و می‌توان آسان از آن استفاده کرد. اتوبوس‌ها همه جا هستند و سفر در هر مسیر 1.7 یورو هزینه دارد.

در کل اگر می‌خواهید سفر ارزانی به یونان داشته باشید، باید فصل‌های کم‌گردشگر (off season) را انتخاب کنید. آگوست گرانترین ماه برای سفر به کرت است. اگر قبل از ژوئن سفرتان را ترتیب دهید، قیمت اقامت و پروازتان به یونان نصف خواهد شد.

بهترین کارها برای انجام دادن و بهترین مکان‌ها برای دیدن در کرت

فستیوال Yakinthia را فراموش نکنید: این فستیوال یک فستیوال سالانه از موسیقی و رقص است و شامل نمایش‌هایی از یونان باستان می‌شود. محلی‌ها به این جشنواره خیلی علاقه دارند، شما هم تجربه حضور در آن را از دست ندهید.

از دهکده Loutro دیدن کنید: این دهکده در قسمت جنوبی کرت قرار دارد و مناظری زیبا و دلفریب و ساحلی تمیز و با شن‌های سفید دارد؛ مکانی مناسب برای کسب آرامش دور از جمعیت و شلوغی.

از Castello del Molo دیدن کنید: با ورودی 5 یورویی می‌توانید این قلعه و خرابه‌های باستانی را با یک تور راهنما بگردید. منظره بالای برج خودش به تنهایی کلی ارزش دارد.

از دهکده باستانی Aptera دیدن کنید: یک سفر یک روزه و عالی و فرصت امتحان پنیر و نوشیدنی‌های محلی. غیر از لذت بردن از خوردنی‌ها و نوشیدنی‌ها، می‌توانید در این دهکده تاریخی قدم زده و از آب انبارهای زیر زمینی آن جا بازدید کنید.

The Lassithi Plateau را ببینید: اگر از افسانه‌های یونان باستان لذت می‌برید، دیدن این مکان واجب است، گفته می‌شود که این مکان زادگاه زئوس بوده است. این محل مکانی است فوق‌العاده خوش منظره و همچنین یک راه کم خرج دیگر برای سپری کردن یک روز عالی در کرت.

از Knossos دیدن کنید: این شهر پایتخت تاریخی Minoan بوده است و خرابه‌های موجود در این شهر برخی از قدیمی‌ترین‌ها در یونان هستند. این مکان قدیمی به خوبی حفظ و نگهداری شده است و برخی از رنگ‌های اصلی روی دیوارها باقی مانده‌اند. برای دیدن تمام آن کلی زمان نیاز است، و اگر می‌خواهید تاریخ کرت را متوجه شوید نباید بازدید از این مکان را از دست بدهید. این محل همچنین خانه Minotaur بوده است.

در دره Samaria پیاده‌روی کنید: پیاده‌روی به سمت پایین در دره Samaria از فلات Omalos به طرف روستای Agia Roumeli پیاده‌روی سختی است، ولی مناظر زیبا و دیدن این روستای ساحلی زیبا ارزشش را دارد. میانه تابستان را برای این کار انتخاب نکنید، چون گرمای هوا را سخت می‌توان تحمل کرد. این پیاده‌روی 4 تا 7 ساعت طول می‌کشد.

از شهر Chania دیدن کنید: Chania دومین شهر بزرگ کرت و یکی از پر بازدید‌ترین نقاط توریستی این جزیره است. چندین دیدنی تاریخی همراه با تعداد زیادی کافه در بندرگاه‌ها و خرید در Old Cross Municipal Market و بسیاری کار دیگر در انتظار شما هستند.

در رستوران Waves on the Rock غذا بخورید: این رستوران کوچک تازه‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی که می‌توانید تصور کنید را دارد. پیدا کردنش کمی سخت است اما هر کسی که به آنجا رفته آن را توصیه می‌کند. حتی تعدادی اتاق در بالای رستوران برای اجاره وجود دارد، برای کسانی که می‌خواهند برای چند روز در آنجا باشند.

از غار Dikteon دیدن کنید: این غار یکی از اصلی‌ترین دیدنی‌های Lasithi است و 2000 متر مربع وسعت دارد. در این غار انواع مختلف ساختارهای stalactite و stalagmite وجود دارد و فرصتی عالی برای عکاسی فراهم می‌کنند.

از شهر Rethymnon دیدن کنید: این شهر در شمال غربی کرت قرار دارد و برای ساحل خارق‌العاده 11 کیلومتری و قلعه ونیزی‌اش شهرت دارد. بعد از این که در ساحل حسابی استراحت کردید، برای گذراندن یک بعد از ظهر مفرح به این قلعه بروید. این قلعه بزرگترین قلعه ونیزی تاریخ است.

به جزیره Spinalonga سفر کنید: زیاد پیش نمی‌آید که از محل جذامی‌ها بازدید کنید، اما جزیره Spinalonga در نیمه اول قرن بیستم برای نگهداری از جذامی‌ها بوده است. این محل در دهه 50، زمانی که برای این مریضی درمان یافت شد، رها شد.

انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3049

به "راهنمای سفر به کرت یونان برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به کرت یونان برای کوله پشتی گردها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کرت یونان برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید