راهنمایی برای سفر به عمان

به گزارش دور زمین، عمان کشوری در جنوب ایران است که با جذابیت های مختلف گردشگری و تجاری میتواند کزینه مناسبی برای سفر کاری یا سیاحتی باشد، در ادامه با راهنمای سفر تور عمان همراه ما باشید.

راهنمایی برای سفر به عمان

جشنواره‌های عمان

عاشقان فرهنگ و هنر، جشنواره‌های این کشور را در سفر با تور عمان از دست ندهند. فستیوال مسقط که هر ساله در ماه‌های ژانویه و فوریه برگزار می‌گردد، یکی از بزرگترین جشنواره‌های پایتخت این کشور است و گنجینه‌های فرهنگی و هنری عمان را به معرض نمایش می‌گذارد. جرقه‌های آتش بازی که در آسمان شب می‌درخشند به همراه موسیقی‌های محلی و بین‌المللی و نمایش سیرک ثانیه‌هایی خاطر انگیر را رقم خواهند زد.

مسابقات قایقرانی که به منظور گرامیداشت سنت دریانوردی عمان هر ساله در ماه ژانویه برگزار می‌گردند از دیگر رویدادهای دیدنی این سرزمین به شمار می‌رود. شرکت کنندگان مسیر آبی دبی به سوی مسقط را که از میانه تنگه هرمز می‌گذرد می‌پیمایند.

اگرچه در طول فصل تابستان هوا جهت سفر با تور عمان بسیار گرم است، ماه‌های ژوئیه و اوت بهترین زمان جهت بازدید از صلاله و نواحی پیرامونی آن به شمار می‌روند. در این موقع از سال بارش‌های موسمی، چشم‌اندازهایی زیبا و سبز را در این بخش پدید می‌آورد و مراسمات و راهپیمایی‌هایی با مضمون فرهنگی و جهت سرگرم کردن گردشگران در محل برگزار می‌گردند.

غذاهای عمان

آنچه غذاهای عمانی را خوش طعم ساخته است، ادویه‌های خوش عطریست که در عمده وعده‌های آن استفاده می‌شوند. غذاهای سنتی آن ترکیبی لذیذ از دستورهای پخت عربی و هندی هستند. شاورما و بریانی به همراه دیگر غذاها و کباب‌های خاورمیانه‌ای که طعم ادویه کاری در عمده‌شان حس می‌شود از غذاهای رایج در رستوران‌ها و کافه‌های محلی این کشورند. گردشگران تور عمان می‌توانند در مسقط طیف گسترده‌تری از غذهای این سرزمین را تجربه کنند. لذیذترین و اصیل‌ترین غذاهای عمان در پی مراسمات و جشن‌های عید فطر و عید قربان طبخ می‌شوند و از میانشان می‌توان به مَقدِید که از تکه‌های خرد شده گوشت خشک شده عمانی تهیه می‌شود اشاره کرد. از آنجایی که در غالب وعده‌های این کشور از گوشت و برنج استفاده می‌شود، ذائقه گردشگران ایرانی را با طعم آشنای غذاهای خانگی سرزمینشان روبرو خواهد کرد.

در عمان سوغاتی چه بخریم

اصالت همواره در زبان و فرهنگ خلاصه نمی‌شود. گاه می‌توان پیشینه و تمدن را در نقوش شیئی کوچک نیز نظاره کرد. از بسته‌های ارزان قیمت کندر و بخور تا جواهرات سنگین و پر نقش و نگار بادیه نشینان، هر یک به عنوان نمادی از شور و حال جاری در این پهنه، دست گردشگران را به هنگام بازگشت از سفر با تور عمان خالی نخواهند گذاشت. لازم به ذکر است که عمده اجناسی که در ادامه معرفی خواهند شد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای لؤلؤ قابل خریداریند.

اگر رایحه خوش آن چیزی است که خاطرات را برایتان زنده می‌کند، کندر، بخور و صمغ مرمکی را فراموش نکنید. اگرچه ارزانند اما یادآور عطر خوش این سرزمینند. در این میان شرکت آمواج (Amouage)  لوکس پسندان را نیز فراموش نکرده است. عطرهای این شرکت رایحه‌ای به تمام معنا عمانی را به همراه خواهند داشت.

شاخص‌ترین صنایع دستی عمان خنجرهای پر نقش و نگار آنند. برخی از آن‌ها از نقره سیاه ساخته شده‌اند و ظاهری بسیار سنتی و قدیمی دارند. اما بهترینشان را می‌توان در بازارچه‌های شهر نزوی و مطرح یافت. نقوش برجسته دسته‌ها، نقره‌کاری‌ها و غلاف‌هایی از جنس شاخ گوزن این آثار را به یکی از شاهکارهای هنری این کشور بدل کرده‌اند.

در بازارچه‌های نزوی می‌توان ظروف سفالینی را که عمده‌شان در کارگاه‌های شهر بهلا ساخته می‌شوند خریداری نمود. این آثار طیفی از گلدان‌ها و کوزه‌ها تا ظروف سوزاندن کندر را شامل می‌شوند.

جواهراتی که از نقره یا طلا ساخته شده‌اند از دیگر اقلام رایج در بازارهای عمانند. اما در این میان جواهرات بادیه نشینان که دست بند، گردنبند و پابندهایی که به ظرافت طراحی شده‌اند را شامل می‌شوند، از شاخص‌ترین‌ها به شمار می‌روند. بهترین محل جهت خرید این زیورآلات بازارچه طلا شهر مطرح است.

عصاهای چوبی، پارچه، البسه و کلاه‌های قلاب دوزی شده از دیگر سوغاتی‌های دوست داشتنی عمانی به شمار می‌روند. برای به همراه آوردن طعم این سرزمین نیز خرما، حلوا و گلاب معطر آن را فراموش نکنید.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4302

به "راهنمایی برای سفر به عمان" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمایی برای سفر به عمان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی برای سفر به عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید