راهنمای سفر به سانتورینی در یونان برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، سانتورینی با خانه‌های سفید رنگ دارای سقف‌های آبی مشهور است، این خانه‌ها در یونان نمادین هستند. هوای عالی، تفرجگاه‌های لوکس و جاذبه‌های متعدد از سانتورینی مقصدی عالی برای تعطیلات ساخته‌اند. سانتورینی با این که مقصد محبوبی بین توریست‌ها است، اما نسبت به دیگر جزایر یونان ارزان‌تر است و زمانی که کمی از شهر دور شوید، رهایی از شلوغی و جمعیت راحت خواهد بود.

راهنمای سفر به سانتورینی در یونان برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در سانتورینی

قیمت خوابگاه‌ها: برای یک شب اقامت در اتاقی اشتراکی باید انتظار پرداخت 20 تا 35 یورو را داشته باشید. اغلب خوابگاه‌ها در ساحل پریسا (Perissa) و نزدیک بندرگاه قرار دارند.

هتل‌های ارزان قیمت: با یک مقدار پول بیشتر می‌توانید با 50 تا 80 یورو یک شب را در یک اتاق دو تخته در هتل سپری کنید.

متوسط هزینه خوراک در سانتورینی: غذا در سانتورینی خیلی گران نیست. کلی ساندویچ فروشی و جایرو فروشی وجود دارد که می‌توانید با 4 یورو یک وعده غذایی میل کنید. رستوران‌های ارزان حدود 9 یورو هزینه دارند. غذا خوردن در یک رستوران خوب همراه با نوشیدنی حدود 18 یورو هزینه خواهد داشت. اگر در Oia غذا بخورید قیمت‌ها 30 درصد اضافه می‌شوند.

هزینه‌های حمل و نقل: هزینه استفاده از اتوبوس برای هر جابه‌جایی 1.6 یورو است. چرخیدن دور جزیره با تاکسی حدود 27 یورو هزینه دارد.

توصیه‌‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در تور سانتورینی

ATV کرایه کنید: در سانتورینی اتوبوس کم و کرایه تاکسی گران است. می‌توانید با کرایه‌ی موتورهای چهار چرخ یا ATV، هم در هزینه‌هایتان کمی صرفه‌جویی کنید و هم از رانندگی لذت ببرید.

از رفتن به اویا اجتناب کنید: اویا گران‌ترین بخش این جزیره نسبتا ارزان است. از اقامت و خوردن در Oia صرف نظر کنید و آن وقت می‌بینید هزینه‌هایتان نصف می‌شود.

کارهایی که باید در مدت تور سانتورینی انجام دهید

از آتشفشان سانتورینی دیدن کنید: دیدن این آتشفشان یک سفر یک روزه خوب برای شما خواهد بود. از آتشفشان دیدن کنید، در چشمه‌های آب گرم استراحت کنید، الاغ سواری کنید و در آخر از غروب آفتاب در اویا لذت ببرید. اگر زیادی شد می‌توانید مستقیم به چشمه‌های آب گرم بروید.

یک روز را در اویا سپری کنید: اویا اصلی‌ترین جاذبه توریستی سانتورینی است. خانه‌های زیبای سفیدی که در عکس‌ها می‌بینید مربوط به این منطقه هستند. در این دهکده کوچک کمی قدم بزنید. رستوران‌های خوبی (اما گران) در این منطقه وجود دارند و این مکان محلی پر طرفدار برای دیدن غروب خورشید است.

به ساحل سرخ بروید: این ساحل زیبا صخره‌ای آتشفشانی و سرخ دارد. همچنین ساحلی با ماسه‌های سیاه در جنوب شرقی جزیره سانتورینی قرار دارد.

از صخره‌ها بالا بروید: اگر چه یک کوه نوردی حسابی در انتظارتان است، اما منظره از روی تپه‌ها ارزشش را دارد. شما منظره‌ای عالی از کل جزیره و دریای احاطه‌کننده‌اش خواهید داشت.

از Akrotiri دیدن کنید: Akrotiri شهری 3500 ساله از تمدن Minoan است و به خاطر خاکسترهای آتشفشان حفظ شده است (مانند پمپی). این شهر خاموش در جنوب جزیره قرار دارد. خرابه‌ها به خوبی باقی مانده‌اند. خیابان‌ها، ساختمان‌ها، پل‌ها و حتی طبقه دوم ساختمان‌ها قابل دیدن هستند.

غواصی عمیق انجام دهید: می‌توانید تا عمق 14 متری آب را جستجو کنید و کشتی‌های باستانی یونانی را در کف آب تماشا کنید. البته دید زیر آب در این منطقه چندان خوب نیست و ممکن است نتوانید ماهی‌ها را به خوبی ببینید، اما با این وجود تماشای لاشه‌ی کشتی‌ها هم ارزش زیادی دارد.

اسب سواری کنید: اسب سواری یکی از محبوب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سراسر سانتورینی پیدا کنید. چه با خانواده باشید یا دوستان، چه سفر ماه عسلی باشد یا نه، در هر صورت لذت زیادی از انجام این ورزش جذاب خواهید برد. می‌توانید سوار بر اسب در اطراف تپه‌های جزیره یا در طول ساحل به گشت و گذار بپردازید. این کار برای فعالیت بعد از ظهرتان مناسب است. حتی اگر به اسب هم علاقه‌ای ندارید، الاغ سواری گزینه‌ی جذاب دیگری است که در اختیار شما خواهد بود.

موزه ما قبل تاریخ ثرا (Museum of Prehistoric Thira) را ببینید: موزه‌ی ما قبل تاریخی ثرا، میزبان مجموعه‌ی عظیمی از مکشوفاتی است که در خرابه‌های Akrotiri پیدا شده‌اند. تعداد زیادی گلدان و سفال، اسلحه، ایزار قدیمی، سرامیک، نقاشی و مجسمه برای تماشا در این مکان وجود دارد، اما برجسته‌ترین جذابیت موزه را باید نقاشی‌های آبرنگی میمون‌های آبی قلمداد کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید هیچ گونه مدرکی دال بر این که میمون‌ها در این جزیره زندگی می‌کرده‌اند وجود ندارد.

قایق سواری کنید: یکی از بهترین تفریحاتی که در سانتورینی و در کل یونان می‌توانید انجام دهید گشت و گذار روی یک قایق است. در خلیج Ammoudi می‌توانید در تورهایی سوار بر قایق شوید. در طی این تورها از آتشفشان جزیره، چشمه‌های آب گرم و از محله‌ی جزیره‌ای Thirassia بازدید کنید. با وجود این که این تورها چند ساعت به طول می‌انجامند، اما اساسا باید به چشم سفری روزانه به آن‌ها نگاه کرد. البته ناهار شامل این تورها نمی‌شود، اما گروه معمولا در کافه کاپیتان جک برای ناهار توقف می‌کند.

فانوس دریایی آکروتیری (Akrotiri Lighthouse) را ببینید: واقع در دماغه‌ی جنوبی سانتورینی و نزدیک به خرابه‌های آکروتیری می‌توانید یک فانوس دریایی زیبا مشاهده کنید. این فانوس مورد استفاده‌ی نیروی دریایی یونان قرار می‌گیرد. این موضوع به این معنی است که شما حق ورود به آن را ندارید. اما این دلیل نمی‌شود تا از تماشای آن و فرصت گرفتن عکس‌های یادگاری چشم پوشی کنیم.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3028

به "راهنمای سفر به سانتورینی در یونان برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سانتورینی در یونان برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید