راهنمای سفر به تایلند برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، تایلند قطب گردشگری آسیای جنوب‌شرقی است. بسیاری از افرادی که به این منطقه می آیند، به بانکوک رفته و آن جا را محل اصلی استقرار خود قرار داده و از آن جا باقی آسیا را می گردند. تایلند با جنگل‌های باشکوه، سواحل معروف، غواصی‌های در سطح جهانی، غذاهای بی‌نظیر و قیمت‌های ارزان، گردشگرانی از تمام سلایق را جذب خود می‌کند. از اقامتگاه‌های ارزان قیمت گرفته تا هتل‌های باشکوه با قیمت 10000 دلار برای یک شب، در این کشور یافت می‌شوند. گشت و گذار در تایلند بسیار ساده است و پیاده می‌توان به راه افتاد و از بسیاری مکان‌ها دیدن کرد. به طور کلی، تایلند، خود معرف خودش است، در سرتاسر دنیا به خوبی شناخته شده است و وقتی شما نامش را می شنوید خود به خود به سواحل، زیبایی‌ها، جنگل‌ها و غذاهای معروف این کشور فکر می کنید.

راهنمای سفر به تایلند برای کوله پشتی گردها

هزینه‌های معمول در تایلند

اقامتگاه‌ها در تایلند: تایلند کشوری بسیار ارزان است. شمال این کشور نسبت به بانکوک یا جزایر جنوبی آن بسیار ارزان‌تر است. می‌توانید اقامتگاه‌هایی با قیمت 300 بات برای هر شب در مناطق شهری و 200 بات برای هر شب در مناطق بیرون شهر بیابید، با این حال در شهرهای بزرگتر مانند چیانگ مای و بانکوک قیمت اتاق ها از حدود 400 بات برای یک شب شروع می شود. برای اقامت در اتاقی بهتر با تهویه مطبوع یا اقامت در جزایر باید برای هر شب 600 بات تایلند یا بیش‌تر پرداخت کنید. خانه‌های ییلاقی را نیز با همین هزینه می‌توان اجاره کرد. قیمت هتل‌ها از 1350 بات تایلند برای هر شب شروع می‌شوند و خانه های ییلاقی در اقامتگاه‌های بزرگ در جزیره ها تقریبا 1700 بات تایلند یا بیشتر قیمت دارند.

غذا در تایلند: غذا در تایلند واقعا ارزان است. غذاهای خیابانی، کمتر از 20 بات تایلند هزینه دارد. به طور میانگین با هزینه‌ای برابر 35 تا 50 بات تایلند برای هر وعده می‌توانید غذا میل کنید. اگر فقط غذاهای محلی بخورید برای هر روز بین 120 تا 170 بات تایلند هزینه تان می شود. غذاهای غربی (برگر، پیتزا، پاستا) هم 170 تا 340 بات تایلند هزینه دارد، هر چند این هزینه در برخی رستوران‌های شیک تر بالاتر نیز هست. چون غذا ارزان است، دلیلی برای خرید خواروبار وجود ندارد. مگر این که بخواهید سالادی آماده یا میوه تهیه کنید.

حمل و نقل در تایلند: مانند هر چیز دیگری در تایلند حمل و نقل نیز ارزان است. اتوبوس‌های شهری حدود 8 بات تایلند، مترو و قطارهای هوایی در بانکوک بین 15 تا 50 بات برای هر سفر و تاکسی‌های دارای تاکسی‌متر بین 60 تا 100 بات هزینه دارند. توک‌توک‌ها بر اساس مسیر طی شده پول نمی گیرند و اساسا گران‌ترند و بین 100 تا 235 بات تایلند هزینه در پی دارند. تاکسی های موتور سیکلتی (راننده های با جلیقه های نارنجی) در تمامی کشور در دسترس هستند و برای مصافت های کوتاه حدود 35 بات برایتان هزینه دارند (لازم است که بر سر قیمت چانه بزنید). قطارهای بین شهری نیز ارزانند، قطارهای روزانه حدود 50 بات و قطارهای شبانه حدود 575 بات تایلند هزینه دارند که البته این هزینه برای قطار درجه دو و بدون تهویه مطبوع خواهد بود. قیمت قایق‌های حمل مسافر به و از جزایر هم بین 250 تا 475 بات است.

فعالیت‌ها: تورهای روزانه بین 500 تا 1200 بات بر اساس نوع فعالیت هزینه دارند. به یاد داشته باشید که اگر به صورت یگ گروه باشید قدرت چانه زنی بیشتری بر سر قیمت خواهید داشت. بیشتر پارک ها و موزه های ملی بین 50 تا 100 بات هزینه دارند (توجه کنید که به عنوان یک غیر تایلندی شما هزینه بیشتری پرداخت می کنید). کلاس‌های آموزشی مخصوص مدرک غواصی PADI (که در تایلند بسیار محبوب است) حدود 10000 بات تایلند هزینه دارند.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها در تایلند

مانند محلی‌ها باشید: بهترین راه برای صرفه‌جویی در تایلند زندگی مانند محلی‌ها است. از اتوبوس‌های محلی، غذاهای خیابانی و نوشیدنی‌های محلی استفاده کنید. یک فرد تایلندی با سطح زندگی متوسط با کمتر از 7750 بات در ماه در بانکوک و حتی کمتر در مناطق بیرون شهر، زندگی می‌کند. اگر در هتل‌های ارزان اقامت کنید و غذاهای خیابانی بخورید هزینه‌ی هر روز زندگی شما کمتر از 335 بات خواهد بود.

غذاهای خیابانی بخورید: از خوردن غذاهای خیابانی نترسید. این غذاها حتی از غذای رستوران‌ها نیز سالم‌تر هستند. اگر این گونه نبود هر روزه تایلندی‌ها در غرفه‌های خیابانی برای خوردن غذا جمع نمی‌شدند. بهترین غذاهای تایلندی را در غرفه‌های خیابانی آن و با قیمتی خیلی کمتر از رستوران‌ها خواهید یافت.

از ساعت‌های شاد بیشترین استفاده را ببرید: تعداد زیادی ساعت‌های شاد در تایلند وجود دارد که در آن‌ها نوشیدنی‌هایی با نصف قیمت و 2 کالا در ازای 1 خرید عرضه می‌شوند.

بهترین چیزهایی که در تایلند می توانید ببینید و انجام دهید

بانکوک را بگردید: بانکوک قلب تایلند و مکانی است که حتما باید ببینید. خیلی‌ها در ابتدای تور بانکوک، از این شهر خوششان نمی‌آید اما با گذر زمان این موضوع عوض می‌شود. معابد، قصرها، بازارهای زیبا، مغازه‌ها و یکی از خارق‌العاده‌ترین زندگی های شبانه در دنیا را در این شهر پیدا خواهید کرد و البته غذاهای عالی تایلندی را.

در اطراف چیانگ مای ماجراجویی کنید: چیانگ مای شهری قدیمی پر از معابد است که توسط جنگل‌ها احاطه شده است. این شهر شروع خوبی برای گردشگرانی است که علاقه به پیاده‌روی دارند. معبد فیل‌ها در نزدیکی شهر است و بازار شب چیانگ مای بهترین جا برای خریدهای تخفیفی و بهترین صنایع دستی تایلند است.

در پارک ملی Khao Yai تایلند کوهنوردی کنید: با فاصله سه ساعتی به سمت شمال بانکوک، این پارک بهترین مکان برای پیاده‌روی، شنا و دیدن فیل‌های وحشی است. این پارک خیلی شلوغ نیست بنابراین شما هستید و یک جنگل برای خودتان.

از پارک ملی Khao Sok تایلند دیدن کنید: پارک ملی Khao Sok که در جنوب تایلند قرار دارد به عقیده‌ی بسیاری یکی از بهترین پارک‌های جهان و بهترین آن در تایلند است. در این پارک غارها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و کریستال‌های سنگ‌های آهکی زیبایی را خواهید یافت. این پارک یک انتخاب معمول بین گردشگران نیست، اما اگر برای مدتی در تایلند اقامت خواهید داشتید، باید سری به این پارک زیبا بزنید.

از پایتخت‌های سنتی تایلند بازدید کنید: بین تایلند و چیانگ مای سه پایتخت سنتی تایلند یعنی سوخوتای (Sukhothai)، لوپ بوری (Lopburi) و آیوتایا (Ayutthaya) قرار گرفته‌اند. بازدید از آن‌ها در هنگام سفر از بانکوک به چیانگ مای سفری بی‌نظیر برای شما رقم خواهد زد. در این اماکن اطلاعات بسیاری از گذشته‌ی تایلند و زندگی روستایی آن کسب خواهید کرد.

در جزایر گرمسیری تایلند لحظات آرامی را سپری کنید: تایلند جزایر متعددی دارد. تعدادی از آن‌ها پیشرفت بسیاری کرده‌اند و تعدادی فقط یک اقامتگاه ییلاقی دارند. تعدادی از بهترین جزایر تایلند کوسامت (Ko Samet)، کوتاروآتو (Ko Taruato)، کولانتا (Ko Lanta)، کوچانگ (Ko Chang)، کوتاو (Ko Tao)، کوجوم (Ko Jum)، جزایر سیمیلیان (Similian Islands) و کو سامویی (Ko Samui) هستند.

به جنگل‌های تایلند بروید: فرصت های جنگل نوردی بسیاری در شمال تایلند وجود دارند. حتما برای سفرهای چند روزه به این جنگل‌ها برنامه‌ریزی کنید. بهترین جنگل‌ها در چیانگ مای و چیانگ رای قرار دارند.

در جشن ماه کامل تایلند شرکت کنید: جشن‌های بسیاری در تایلند برگزار می‌شوند و اگر اهل چنین مراسمی هستید، حتما در جشن معروف کامل شدن ماه شرکت کنید. در این جشن 20 هزار نفر تا طلوع خورشید در سواحل Haat Rin در Koh Phangan به شادی می‌پردازند. ممکن است این جشن، نمایشی برای جلب توریست به نظر بیاید، اما این جشن کلی تفریح به همراه خود دارد و بخشی از فرهنگ و تاریخ تایلند است.

در تایلند غواصی کنید: به خاطر آب فوق العاده شفاف و حیات دریایی مسحور کننده، غواصی در تایلند ورزش پرطرفداری است. ارزان‌ترین مکان غواصی در جزیره‌ی Ko Tao قرار دارد که برای مسافران علاقه‌مند به غواصی در نظر گرفته شده است. بسیاری از گردشگران فقط برای غواصی به این مکان مراجعه می‌کنند. هر چند امکان غواصی در سراسر تایلند وجود دارد اما در جزایر Similian تجربه‌ی غواصی زیباتری خواهید داشت.

در تایلند آشپزی یاد بگیرید: غذاهای تایلندی، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و طبخ آنها نسبتا ساده است. در سراسر تایلند مراکز آموزش آشپزی وجود دارد اما بهترین آن‌ها در بانکوک و چیانگ مای واقع هستند. حتی اگر بعد از خروج از تایلند قصد درست کردن غذای تایلندی نداشته باشید، یک روز پخت و پز و خوردن غذای تایلندی تجربه‌ای به یاد ماندنی برایتان خواهد بود.

از اماکن کمتر شناخته شده تایلند دیدن کنید: اگر واقعا می‌خواهید طعم زندگی واقعی تایلندی‌ها را به دور از شهرهای بزرگ بچشید حتما به Isaan عزیمت کنید. Isaan نامی است که به مناطق شمال شرقی تایلند اطلاق می‌شود. این مناطق به شدت بافت روستایی و مردمانی فوق العاده خونگرم دارند. این منطقه ها مزارع کوچکی دارند که توریستهای بسیار کمی را به خود می‌بینند. زندگی در این جا در گذر زمان تفاوت بسیاری نکرده است. این منطقه که گاهی به مرداب تشبیه می‌شود زیباترین نقطه‌ی تایلند برای گردشگری است.

از قطارهای روزانه تایلند استفاده کنید: مسافرت با استفاده از قطارهای روزانه از بانکوک به چیانگ مای نه تنها ارزان‌تر است بلکه برای دیدن مناطق بیرون از فضای شهری تایلند بهتر از قطارهای شبانه است. شاید به نظر برسد یک روز خود را هدر می‌دهید، اما چگونگی مسافرت تایلندی‌ها با قطار را تجربه خواهید کرد و می‌توانید از دستفروش‌هایی که غذاهای 15 باتی در ایستگاه‌ها می‌فروشند بهره‌مند شوید. مسافرت با قطار روزانه یکی از محبوب‌ترین تفریح‌ها در تایلند است و داشتن کتابی خوب برای مطالعه حین سفر خالی از لطف نیست.

در فستیوال Songkran تایلند خیس شوید: بین روزهای سیزدهم و پانزدهم آوریل تایلندی‌ها سال جدید خود را با برگزاری مراسمی سه روزه همراه مراسم آب بازی جشن می‌گیرند. جشن Songkran برای شستن بدی‌های گذشته و شروع خوب سال جدید است. این فستیوال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود. در این روزها اگر در تور تایلند بودید انتظار داشته باشید هر کجا که می روید خیس شوید (و فراموش نکنید وسایل الکترونیکی خود را در نایلون های پلاستیکی قرار دهید).

وات دوی سوتپ (Wat Doi Suthep) چیانگمای را ببینید: این معبد بی‌نظیر بودایی در پارک ملی Doi Suthep-Pui در 10 مایلی چیانگ مای قرار دارد. قطاری برقی یا پاهایتان (از طریق مسیری 300 پله‌ای) شما را به قله‌ی دوی سوتپ، جایی که این معبد پر زرق و برق طلایی وجود دارد، خواهد رساند. قدمت این معبد به قرن 14 میلادی باز می‌گردد و معبدی بسیار زیباست که نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3607

به "راهنمای سفر به تایلند برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تایلند برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید