دیوار ترول نروژ، بلندترین دیوار صخره ای در اروپا

به گزارش دور زمین، دیوار ترول (Trollveggen) در منطقه Romsdal نروژ قرار گرفته است. این دیوار مسحورکننده، بخشی از کوهستان Trolltindene در دره Romsdalen است. این دیوار 1100 متری، بلندترین صخره‌ی عمودی در اروپا است. این صخره چالشی وسوسه‌کننده برای صخره‌نوردان و چتربازان ارتفاع پایین است.

دیوار ترول نروژ، بلندترین دیوار صخره ای در اروپا

توفان‌های گه‌گاه و یخ در حال ذوب، موجب سقوط صخره‌ها می‌شوند؛ بنابراین سخت است تا راهی برای صعود از این صخره پیدا کرد، چرا که به طور مداوم توسط طبیعت تغییر شکل داده می‌شود. بر روی این صخره‌ها 10 مسیر که توسط گروه‌های مختلف کوهنوردی از سراسر جهان ایجاد شده‌اند وجود دارد. گزینه‌های جدید نیز همیشه در دسترس هستند.

دیوار ترول یکی از مشهورترین صخره‌ها برای کوهنوردان است. حتی اگر یک کوهنورد حرفه‌ای نباشید، دیدن مناظر نفس‌گیر و تماشایی این منطقه را نباید در تور نروژ از دست بدهید. انتخاب‌های زیادی برای کوهنوردی و صخره‌نوردی در این منطقه وجود دارد. در این منطقه همچنین شرکت‌هایی وجود دارند که شما را راهنمایی می‌کنند، تجهیزات در اختیارتان قرار داده و حتی آموزش صخره‌نوردی به شما می‌دهند. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه از نروژ جولای و آگوست است. دوره بین ماه‌های ژوئن تا اکتبر نیز وقت مناسبی است. خط آهن مشهور Rauma از این منطقه عبور می‌کند. قطار شما را از اسلو به Åndalsnes می‌رساند. از این شهر تنها چند کیلومتر با دیوار فاصله است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2910

به "دیوار ترول نروژ، بلندترین دیوار صخره ای در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار ترول نروژ، بلندترین دیوار صخره ای در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید