همه چیز درباره دیوار عظیم چین

به گزارش دور زمین، قدمت دیوار چین که یکی از عجایب هفتگانه دنیا به شمار میرود بصورت تقریبی به 2000 سال پیش باز میگردد. این دیوار که طولی برابر با 6000 کیلومتر دارد در طی چند امپراطوری ساخته شده است.

همه چیز درباره دیوار عظیم چین

گفته میشود طول این دیوار به 50 هزار کیلومتر میرسیده که در طی سالیان دراز قسمت هایی از آن خراب شده و به طول کنونی خود یعنی 6 هزار کیلومتر رسیده است.

طولانی ترین ساخته دست بشر در شمال کشور چین و به دستور امپراطور وقت، شین برای محافظت از کشور در مقابل حمله از مناطق شمالی ساخته شده است که در ساخت این بنای عظیم 300 هزار سرباز و 500 هزار مردم عادی بکار گرفته شده است که بسیار از آن ها در هنگام ساخت این بنا از بین رفته اند و اجساد آنها در بین این بنا پیدا شده است.

این بنا که نمادی از فرهنگ، غرور ملی و مقاومت مردم چین است نمادی از معماری پیچیده و خلاقیت این کشور نیز به شمار میرود. این دیوار از سنگ، خاک، شن وماسه و آجر و توسط کارگران با استفاده از دست و طناب و سبد ساخته شده است.

ارتفاع دیوار عظیم چین به 25 فوت و عرض آن به 15 الی 30 فوت میرسد.ارتفاع برج و باروی دیوار 1.8 متر و جان پناه های آن 1.2 متر است. در فاصله های 500 متری این دیوار یک برج واقع شده است که سنگر سربازان به حساب می آمده است.

از جمله قلعه های این دیوار میتوان قلعه عبور شانگهای، جویونگ، و جیائو را نام برد.غیر قابل نفوذترین مکان این دیوار اتاقک های آن بوده اند. این دیوار گنجایش استقرار یک میلیون سرباز را داشته است.

امروزه 70 هزار توریست روزانه از دیوار چین دیدن می نمایند.

طبق افسانه ها گفته میشده این دیوار از ماه قابل رویت بوده است اما فضانوردانی که به ماه سفر نموده اند میگویند که این امر افسانه ای بیش نیست و تنها تا فاصله 180 مایلی از زمین قابل رویت است.

با شکوه ترین قسمت ترمیم شده دیوار مویتانیو، محبوب ترین قسمت برای پیاده روی همراه با معماری های زیبا و اصیل چینی جین شان لینگ و قسمت معروف این دیوار با پیچ های تند و خطرناک جیانکو نام دارد.

منبع: جاده های سبز
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4426

به "همه چیز درباره دیوار عظیم چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره دیوار عظیم چین" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره دیوار عظیم چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید