دیدنی های لنکاوی در کشور مالزی

به گزارش دور زمین، یکی از زیباترین نقاط مالزی جزیره لنکاوی است. مجموعه جزایری با طبیعتی منحصر به فرد که آن را به محلی عالی برای استراحت تبدیل کرده است. با ما همراه باشید و با تعدادی از دیدنی های لنکاوی آشنا شوید.

دیدنی های لنکاوی در کشور مالزی

پل هوایی لنکاوی

پل هوایی لنکاوی (Langkawi Sky Bridge) یکی از معروف ترین پل های کابلی در جهان است که در نزدیکی تله کابین جزیره لنکاوی در غرب مالزی واقع شده است. ارتفاع پل 700 متر از سطح دریا و طول آن 125 متر و عرض پیاده روی آن 1.8 متر است. هرچند ظاهری رعب آور دارد اما از ایمنی بالایی برخوردار است. وجود دو ورودی مثلثی شکل بر روی پل استراحتگاهی است که عابران می توانند مناظره اطراف را بیشتر ببینند و از این طبیعت زیبا و همیشه سبز لذت ببرند. در روی این پل شما زیبایی جنگل و آسمان را یکجا احساس می کنید و در بعضی مواقع این پل در مه سفیدی غرق می شود که شما به سختی چند قدمی خود را می بینید و تمام این ها زیبایی هایی است که فقط می توانید روی این پل هوایی زیبا احساس کنید.

پارک دریایی پولائو پایار لنکاوی

پولائو پایار پارکی در لنکاوی است که شامل 4 جزیره می شود و توسط مرجان های دریایی احاطه شده است. این پارک که مکانی بی نظیر برای شنا، اسنورکلینگ و غواصی است مملو از سواحل شنی زیبا است و امکانات آبی متنوعی برای خانواده ها را در خود جای داده است.

آبشارهای تلاگا توجو یا هفت چشمه لنکاوی

نام این آبشار از هفت برکه طبیعی که در مسیر آن شکل گرفته اند، گرفته شده است. در افسانه ها آمده، در این برکه ها پریان بسیاری به جنب و جوش و بازی می پردازند. در این برکه ها می توانید شنا کنید و از صخره های بین آن ها به پایین سر بخورید. برای رسیدن به 7 برکه باید از 300 پله بالا بروید، اما منظره خیره کننده بالای صخره ها ارزش این کار را دارد.

گونونگ رایا لنکاوی

مرتفع ترین پدیده طبیعی لنکاوی با 881 متر ارتفاع است. گفته می شود این کوه زیبا توسط مت رایا، غولی که زمانی در جزیره زندگی می کرده نفرین شده است. این کوه با جنگل های بکر و دست نخورده یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران تور مالزی محسوب می شود. در قله کوه یک چایخانه، گالری هنری و موزه ای کوچک، پذیرای کوهنوردان می باشند.

باغ کشتزارهای برنج لامان لنکاوی

این موزه که در شمال ساحل سنانگ واقع شده، بیانگر داستان کشت برنج می باشد. در این موزه مصنوعات و عکس هایی که مربوط به فرهنگ شالیکاری مالزی می باشد، جای گرفته اند و شامل باغی است که برکه و حیاطی چشم نواز و حیواناتی جالب دارد. رستوران این باغ نیز با غذاهای برنجی مختلف از شما پذیرایی می کند.

دنیای زیر آب لنکاوی

دنیای زیر آب لنکاوی یکی از بزرگترین آکواریوم های آسیای جنوب شرقی است و با هدف دانش، آموزش، سرگرمی و توجه به حفظ محیط زیست بر پا شده است. این آکواریوم زیبا دارای تونلی 15 متری در زیر آب است که شامل 500 هزار لیتر از آب دریا می باشد و جانداران بسیاری همچون ماهی های عظیم الجثه و لاک پشت های سبز را در خود جای داده است.

پارک لاجندای لنکاوی

تاریخ لنکاوی مملو از داستان های محلی اسرار آمیز است که در پارک لاجندا می توانید درباره همه آن ها مطالبی جالب یاد بگیرید. این پارک زیبا که مکانی تاریخی است با باغ های زیبا و گلها و گیاهان محلی، شامل 17 سازه که هر کدام داستان یک افسانه را در خود جای داده، 4 دریاچه مصنوعی و یک ساحل مصنوعی با ساختمان هایی که فرهنگ غنی لنکاوی را به نمایش می گذارند، است. سفر به لنکاوی بدون بازدید این باغ ناتمام است.

میدان عقاب لنکاوی

میدانی که مجسمه یک عقاب بزرگ، دریاچه های زیبا، پل‌ها و تراس‌های پوشیده بسیاری را در خود جای داده و شب ها منظره ای خیره کننده دارد. اولین چیزی که نظر مسافران دریایی لنکاوی را به خود جلب می کند، این سمبل مشهور جزیره می باشد. عقاب از جهات بسیاری برای لنکاوی بسیار مهم است و نام جزیره از این پرنده گرفته شده است.

پارک حیات وحش لنکاوی

اولین پارک حیات وحش تمام سرپوشیده آسیا که مساحتی حدود 22258 متر مربع را اشغال کرده است. بیش از 100 گونه حیوانی از جمله پرندگان، خرگوش، گوزن، پیتون، راکون، فلامینگو، طوطی و انواع میمون ها در این مکان زندگی می کنند.

مزرعه کروکودیل‌های لنکاوی

در مزرعه کروکودیل ها که در تلوک داتای واقع شده، می توانید اجراهای زنده ای از کروکودیل ها و مربیانشان، غذا دادن به کروکودیل ها و حتی مسابقه بوکس بین آن ها را تماشا کنید. بوجانگ کاوی که پیرترین ساکن این مزرعه است وزنی حدود 454 کیلوگرم دارد. کالسکه‌ای که کروکودیل‌ها آن را راه می برند از جاذبه های دیگر این پارک است.

دهکده شرقی لنکاوی

دهکده‌ای آسیایی که در خلیج بورائو و در اطراف دریاچه‌ای زیبا قرار گرفته و شامل رستوران ها، رام کنندگان مار، شعبده بازان، موسیقی محلی، نقاشی پرتره، کف بینی و کایت بازی است. همچنین می توانید از فیل سواری در این دهکده زیبا لذت ببرید.

گالریا پردانای لنکاوی

گالریا پردانا، یک گالری زیبا در کیلیم لنکاوی است. این گالری 3 طبقه، کلکسیونی از 2500 سوغات، پاداش و جوایزی است که به نخست وزیر سابق مالزی و همسر او اهدا شده است. ساختمان این گالری هدایایی از جنس چوب، چرم، کریستال، نقره، مس، سنگ، پارچه، آلات موسیقی، بازی های مختلف، اسلحه، سرامیک، هنر اسلامی و غیره می باشد.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3610

به "دیدنی های لنکاوی در کشور مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های لنکاوی در کشور مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید