دوست داران شکلات از کمبود یک ماده معدنی رنج می برند

به گزارش دور زمین، مطالعات نشان می دهد افرادی که بیش از حد تمایل به خوردن شکلات دارند از کمبود یک ماده معدنی در بدنشان رنج می برند.

دوست داران شکلات از کمبود یک ماده معدنی رنج می برند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از ایت دیس نات دت، وقتی افراد بخواهند وزن خود را به حد دلخواه برسانند، باید مصرف شکر و فرآورده های شکلاتی را به حداقل برسانند اما قطع کردن شکلات در طول روز و نخوردن بستنی کاری بسیار سخت است.

خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که با مصرف آن، هم مواد مغذی کافی در طول روز افراد دریافت می نمایند و بعلاوه میل به خوردن شیرینی در آن ها به حداقل می رسد. منیزیم یکی از برترین مکمل هایی است که دوستداران شیرینی می توانند با میل آن از هوس شیرینی رهایی یابند.

منیزیم، نوعی ماده معدنی است که به وسیله بدن فراوری نمی گردد. افراد این ماده معدنی را با استفاده از غذاهای متنوع و مکمل ها می توانند دریافت نمایند. این ماده برای بسیاری از عملکردها در کل بدن لازم است. منیزیم برای تنظیم فشار خون، رشد استخوان ها و حفظ منظم انقباضات ماهیچه ای و ریتم قلب مفید است. علائم کمبود منیزیم حالت تهوع و ضعف است.

یکی دیگر از مزایای منیزیم که در بین بیشتر مردم ناشناخته است، از بین بردن هوس قند و شیرینی در افراد است. طبق گزارش از مجله تغذیه، افرادی که کمبود منیزیم دارند به علت منیزیم بالای شکلات، بیش از حد معمول هوس شکلات می نمایند.

برترین منابع غذایی منیزیم شامل اسفناج، چغندر، دانه کدو تنبل، کره بادام و ماهی است. بعلاوه می توانید منیزیم را در مرغ، ماست یونانی، برنج قهوه ای، نان گندم و لوبیا پیدا کنید، اگرچه این ها حاوی مقادیر کمتری هستند. علاوه بر میل غذاهای حاوی منیزیم از مکمل منیزیم هم می توانید بهره ببرید تا کم تر دلتان شیرینی و شکلات بخواهد.

بیشتر بخوانید:

خبرنگاران علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4824

به "دوست داران شکلات از کمبود یک ماده معدنی رنج می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوست داران شکلات از کمبود یک ماده معدنی رنج می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید