دوازده جزیره برتر برای سفر با تور اروپا

به گزارش دور زمین، به دنبال سفر با تور اروپا برای اکتشاف آداب و رسوم و هنرهای مختلف در سرتاسر کشورهای قاره اروپا هستید، اما لم دادن در ساحل نیز به همان اندازه وسوسه برانگیز به نظر می‌رسد؟ پس چرا هر دوی آن‌ها را امتحان نکنید؟! لزومی ندارد که با جمعیت گردشگران در مناطق مهم و محبوب درگیر شوید. برای تعطیلات بعدی خود بازدید از جزایر شگفت انگیز اروپا را انتخاب کنید. این سفر تجربه‌ای خاص خواهد بود که بزودی فراموش نخواهید کرد. بسیاری از گردشگران تور اروپا کشورهای ایتالیا، یونان، اسپانیا و پرتغال را برای تعطیلات خود برمی‌گزینند. تمامی این کشورها جزایری را در محدوده مرزهای خود دارند. هرچه از منطقه اصلی این کشورها فاصله می‌گیرید، جزایری را خواهید یافت که به اندازه پرچم‌ها و سنن کشورهای مختلف متنوعند. در این مقاله می‌توانید فهرستی از 12 جزیره برتر اروپایی را برای سفر با تور اروپا در هنگام تعطیلات بیابید. هر محلی را که می‌پسندید از میان جزایر موجود در دریای مدیترانه یا اقیانوس اطلس انتخاب کنید. کرم ضد آفتاب و دوربین را فراموش نکنید!

دوازده جزیره برتر برای سفر با تور اروپا

برخی از جزایر اروپا که در این مقاله آورده شده‌اند تحت قلمرو سرزمین اصلی کشورهای مربوطه قرار دارند و برخی دیگر ایالات مستقل و تنها محسوب می‌شوند مانند مالت (Malta) و ایسلند (Iceland). با این وجود هر یک از این مناطق ممکن است مردم مختص به خود را داشته باشند. تأثیرات فرهنگی اروپا در این جزایر مشهود است، و زبان یا گوش آن‌ها ممکن است از مناطق دیگر به عاریه گرفته شده باشند. با این وجود وقتی صحبت از مناظر، صداها و طعم‌های این جزایر می‌شود، مجبور به سفر به آن‌ها با تور اروپا خواهید شد. این سفر تجربیاتی را بدست خواهد داد که در سرزمین اصلی این کشورها امکان پذیر نخواهند بود. به عنوان مثال یکی از جالب‌ترین جشنواره‌های اسپانیا، مراسم تدفین ماهی ساردین (Entierro de la Sardina) است که هر ساله در جزیره تنریف (Tenerife) واقع در جزایر قناری برگزار می‌شود. اگر شما ماردی گرا (Mardi Gras، جشنواره‌ایکه در آن گروه‌هایی به صورت کارناوال‌های خیابانی به اجرای مراسم می‌پردازند. این جشن‌ها در اصل فرصتی بودند تا مسیحیان پیش از آغاز فصل روزه و پرهیز، بتوانند به شادی و پایکوبی و خوشگذرانی بپردازند) را در نیواورلئان تجربه کرده باشید، پس پیشنهاد می‌کنیم که بلیط‌های خود را برای سفری ارزان همراه با تور اروپا قبل از فوریه به مقصد تنریف رزرو کنید. در این صورت می‌توانید در جشنواره‌های عجیبی مانند رژه ماهی مرده (که بر تخت شاهی واقع شده است) در میان شهر به همراه رقص و نوشیدنی شرکت کنید.

سفر به جزیره تنریف (Tenerife Island) همراه با تور اسپانیا

اگرچه جزایر قناری از مناطق مستقل اسپانیا هستند، در واقع با فاصله از کرانه قاره آفریقا قرار گرفته‌اند، چیزی در حدود 100 کیلومتر از مرزهای جنوبی مراکش (Morocco) و بخش‌های غربی صحرای بزرگ آفریقا (Western Sahara). تنریف بزرگترین بخش از جزایر قناری است و طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تفریحی از ورزش‌های آبی تا کوهنوردی، عکاسی و مراسمات فرهنگی منحصر بفرد را شامل می‌شود.

بلندترین کوه‌ اسپانیا، کوه تیده (Mt. Teide) در جزیره تنریف قرار دارد. گردشگران تور اسپانیا می‌توانند از فراز این میراث جهانی دیدی وسیع به دیگر کوه‌های آتشفشانی جزیره داشته باشند. این منطقه، حیات وحش و زیبایی طبیعی بسیار غنی دارد. بنابراین تعجب آور نیست که گردشگران تور اروپا به بازدید از این جزیره علاقه بسیار دارند. 12 میلیون گردشگر در سال گویای این مطلب است.

سفر به مادیرا (Madeira) همراه با تور پرتغال

همانند تنریف، مادیرا ناحیه‌ای خود مختار از پرتغال است و در بخش شمالی اقیانوس اطلس واقع شده است. این بخش در فاصله 520 کیلومتری از کرانه آفریقا و 1000 کیلومتری از غرب کرانه اروپا واقع شده است. متوسط دمای هوا در حدود 70 درجه فارنهایت (21 درجه سلسیوس) در طول سال است.
در طول سال، گردشگران تور اروپا به سمت این جزیره برای لذت بردن از گل‌های زیبا که در همه جا پراکنده‌اند و تماشای بزرگترین آتش بازی شب سال نو (New Year's Eve) که در کتاب گینس ثبت شده است هجوم می‌آورند.

سفر به ساردینیا (Sardinia) همراه با تور ایتالیا

جزیره ساردینیا به واسطه معماری شگفت انگیز، غذاهای تازه و خوشمزه‌ و فرهنگ منحصر بفردش شهرتی جهانی دارد. با سفر به این جزیره و مشاهده برج‌های عصر برنز که نوراگه (Nuraghe) خوانده می‌شوند یا تماشای حمام‌های رمی که در Fordongianus دایرند، سفری در زمان به عصر باستان خواهید داشت. در این میان چاه مقدس سانتا کریستینا (Santa Christina) یک معجزه معماری به شمار می‌آید. بعد از انجام بازدیدهای خود، حتماً در یکی از سواحل زیبای ماسه‌ای ساردینیا (مانند لونا) قدم زنید. همچنین می‌توانید غذاهای دریایی تازه که در رستوران‌های ساحلی سرو می‌شوند یا گوشت‌های کبابی که در مناطق غیر ساحلی ارائه می‌شوند را میل کنید. جشنواره‌های ساردینیا مراسمات سنتی هستند که نسل به نسل منقل شده‌اند. اما نگران این نباشید که مبادا این مراسمات را بر هم زنید. مقدم گردشگران تور ایتالیا در این جشنواره‌ها همیشه گرامی داشته‌ می‌شود. معروفترین جشنواره ساردینیا مسابقات هرساله اسب دوانی در ماه جولای است که l'ardia di San Costantino خوانده می‌شود.

سفر به جزیره سانتورینی (Santorini) همراه با تور یونان

این جزیره مقصد محبوبی برای گردشگران تور اروپا به شمار می‌آید. برخی از گرشگران این مقصد را به واسطه زیبایی بسیارش انتخاب می‌کنند یا بازدید از آن را به همراه بازدید از دیگر جزایر یونانی انجام می‌دهند. بسیاری از زوج‌های جوان ساردینیا را برای داشتن ماه عسلی عاشقانه و جادویی انتخاب می‌کنند.

گردشگران تور اروپا در ساردینیا می‌توانید عکس‌های کارت پستالی بسیار زیبایی بیاندازند. خانه‌های سفید مشهور با گنبدهای آبی رنگشان بر صخره‌هایی که سال‌ها قبل از فواران آتشفشان‌ها ساخته شده‌اند قرار گرفته‌اند. شما می‌توانید بر لبه دهانه حفره‌های موجود در زمین راه بروید یا در طول سواحل مسحور کننده قدم زنید. سپس بعد از ظهرتان را با یک غذای خوشمزه یونانی تکمیل کنید.

سفر به جزایر آزور (Azores) همراه با تور پرتغال

اسم این جزایر برای خیلی از افراد آشنا نیست. این مجموعه نه جزیره‌ای در مرزهای پرتغال واقع شده است و یکی از ناشناخته‌ترین جزایر اروپای به شمار می‌آید. زیبایی طبیعی خیره کننده آن به گردشگران تور اروپا درود می‌فرستد و شما را مردد خواهد ساخت که آیا راز این جزایر را برای دیگر گردشگران فاش کنید یا جهت اجتناب از هجوم دیگر بازدیدکنندگان آن را پیش خود نگهدارید.

اگر علاقه به مسافرت‌های دور از شهر دارید، جزایر آزور مکانی است که باید از آن بازدید کنید. از میان مسیرهای ناهموار عبور کنید تا به آبشارها، حفره‌های عمیقی که از فوران ماگما شکل گرفته اند و دهکده‌های کوچک ساحلی برسید. تمام آنچه که گردشگران تور اروپا برای این سفر نیاز دارید کفش‌های مقاوم و یک دوربین است. در مدتی که در این مکان هستید به Sete Cidades در سائومیگوئل Sao Miguel (جزیره اصلی) بروید. این دهکده در دهانه یک آتشفشان غیر فعال واقع شده که با دریاچه‌های آبی و سبز رنگ احاطه شده است. از دیگر مقاصد محبوب گردشگران تور اروپا، جلگه‌های ساحلی در سائو جرج (Sao Jorge) است. در این حین می‌توانید از فایال (Faial) که در میان جامعه قایقرانان محبوب است بازدید کنید و در اسپرت کافه سرشناس پیتر (Peter Café Sport) توقف نمایید. جالب است بدانید که در یک پرواز 4 ساعته از بوستون (Boston) می‌توانید به جزایر آزور برسید.

سفر به جزیره Fuerteventura همراه با تور اسپانیا

اگر به جزیره تنریف (Tenerife) علاقه دارید، شاید خواهان این باشید که بخشی از تعطیلات خود را به بازدید از جزیره Fuerteventura (بخشی از جزایر قناری) بگذرانید. این جزیره بواسطه بادهای شدیدی که قایق‌های بادی را در میان امواج به پیش می‌رانند، مکانی محبوب برای عاشقان موج سواری است.
موج سواران علاقه بسیاری به موج‌های عظیم این بخش و سواحلی که به سادگی فرد را مجذوب می‌سازند دارند. از میان سواحل آتشفشانی بکر و دست نخورده سفید و سیاه این بخش هر کدام را که می‌پسندید برای پیاده روی انتخاب کنید. گردشگران تور اروپا می‌توانند از تورهای راهنما واقع در این سواحل شنی بهره گیرند. سفر به Fuerteventura که در فاصله تقریبی 113 کیلومتری کرانه مراکش (Morocco) واقع شده است، تجربه‌ای بی همتا را به گردشگران تور اروپا بدست خواهد داد.

سفر به جزیره سیسیل (Sicily) همراه با تور ایتالیا

سیسیل جزیره‌ای بزرگ ایتالیایی است که با فاصله از سرزمین اصلی واقع شده است. به طور مشخص این جزیره برای خود حکومتی مستقل است. سیسیل مکانی بسیار تاریخی و هنری است. گردشگران تور اروپا بهتر است هر آنچه در رابطه با این جزیره خوانده یا شنیده‌اند را فراموش کنند. مردم این ناحیه رفتاری دوستانه دارند و در حالی که تجربه سفر با تور ایتالیا برای شما رنگ و بویی کاملاً ایتالیایی دارد می‌تواندکاملاً سیسیلی نیز باشد.
اماکنی که معمولاً گردشگران تور ایتالیا از آن‌ها بازدید می‌کنند شامل آتشفشان فعال اتنا (Mount Etna)، شهر شاکا (Sciacca) در جنوب غربی سیسیل برای لذت بردن از کارناوال و سرامیک‌های مسحور کننده، و استان راگوسا (Ragusa) است که در آن شهرک‌های کوچک و کلیساهای مزین بسیاری یافت می‌شود.

جاذبه‌های طبیعی سیسیل بسیار زیادند مانند باغات زیتون و درختان مرکبات که تپه‌ها را پوشانده‌اند. مناظر کوه‌های ناهموار در تماس با آسمان آبی، چشم اندازی را بوجود آورده‌اند که قطعاً بسیاری از آثار هنری را از خود متأثر ساخته و شما را در سفر با تور اروپا به مقصد سیسیل مجذوب خواهند کرد.

سفر به جزایر آیونی (Ionian Islands) همراه با تور یونان

جزایر آیونی مجموعه‌ای از جزایر یونانی هستند که تحت عنوان جزایر هفتگانه (Heptanese) نیز شناخته می‌شوند. این مجموعه با فاصله از کرانه غربی یونان در دریای آیونی واقع شده است. این جزایر عبارتند از:

  • 1. کورفو (Corfu) یا کرکیرا (Kerkyra)
  • 2. پاکسوس (Paxos) یا پاکسی (Paxi)
  • 3. لفکاس (Lefkas) یا لفکادا (Lefkada)
  • 4. ایتاکا (Ithaca) یا ایتاکی (Ithaki)
  • 5. سفالونیا (Cephalonia) یا کفالونیا (Kefalonia)
  • 6. زانته (Zante) یا زاکینتوس (Zakynthos)
  • 7. کریگو (Cerigo) یا کیتیرا(Kythira)

اگرچه اکنون این جزایر بخشی از یونان محسوب می‌شوند، تاریخجه‌ای متأثر از چندین کشور اروپایی دارند. تجربه این جزایر برای مسافران تور اروپا،آمیزه‌ای از فرهنگ ایتالیایی و یونانی خواهد بود. گردشگران تور اروپا بر این باورند که مناظر سبز و انبوه (مانند کورفو که بیشترین میزان بارش را در یونان دارد) تقابل زیبایی را در برابر آبی دریا به وجود آورده‌اند. در جزایر آیونی، تورهای راهنما و گردشگری برای مسافران تورهای اروپا وجود دارد. با سفر به این مکان بزودی در خواهید یافت که چرا هومر شاعر یونانی، جزایر آیونی را بهشتی در ادیسه خوانده است.

سفر به جزایر سیبنیک (Sibenik) همراه با تور یونان

جزایر سیبنیک در دالماسی (Dalmatia) مرکزی جایی که رود Krka به دریای آدریاتیک می‌ریزد همانند جواهری در یک مجمع‌الجزایر متراکم واقع شده‌اند. این جزایر که به عنوان بخشی از کشور کرواسی محسوب می‌شوند، به شدت جهت جلوگیری از حملات ارتش یوگسلاوی سرب‌ها در طول جنگ استقلال کرواسی (1995 - 1991) مستحکم شده‌اند. چهار دژ اصلی این بخش برای گردشگران تور اروپا قابل بازدید می‌باشند و تمامی صدماتی که به بناها در طول جنگ وارد آمده است، مرمت گردیده‌اند. اسامی این بناها در ادامه آمده‌اند:

  • Tvrđava Sv. Nikole
  • Tvrđava Sv. Mihovila
  • Tvrđava Sv. Ivana
  • Tvrđava Šubićevac

جمعیت کم این بخش باعث شده است که عجایب طبیعی این جزیره به وضوح قابل رویت باشند. توصیه می‌شود که گردشگران تور اروپا از پارک ملی کرناتی(Kornati National Park) و پارک ملی دریاچه پلیتویک (Plitvice) بازدید به عمل آورند. لازم به ذکر است که آبشارهای این بخش نیز بسیار زیبا هستند.

در شهر، کلیسای مرکزی سیبنیک (Sibenik)، کاتدرال سنت جیمز (Cathedral of St. James) که به عنوان میراث جهانی شناخته می‌شوند واقع شده‌اند. در میان خیابان‌ها قدم بزنید تا بتوانید رستوران‌هایی را که غذاهای محلی مانند بره، بوقلمون و سایر غذاهای پخته سرو می‌کنند را بیابید. گفته می‌شود ناحیه دولاک (Dolac) که در مرکز شهر قرار گرفته است بیش از 100 کافه با اجرای زنده موسیقی دارد. شاید خواهان طرح برنامه‌ای برای بازدید از جزایر سیبنیک در طول مدت جشنواره‌های سالیانه باشید. جشنواره بین المللی بچه‌ها (The International Child's Festival) در آخرین هفته ماه ژوئن شروع می‌شودو یادواره سنت جیمز (St. James، قدیس حامی شهر)  هر ساله در 25 ماه جولای برگزار می‌گردد.

سفر به ایسلند (Iceland) همراه با تور اروپا

ایسلند شاید اولین مکانی نباشد که برای سفر به جزایر اروپایی در نظر گرفته می‌شود، با این حال این مکان گردشگران تور اروپا را که به دنبال یک جایگزین جدید برای اماکن توریستی رایج هستند ناامید نخواهند کرد. مناظر این بخش با توجه به اینکه بزرگترین ناحیه مسکون نشده در اروپا است، دستنخورده و بکرند. گردشگران تور اروپا می‌تواننداز جنگل‌هایغان، صحراهایی با شن‌های سیاه و برکه‌های گلی جوشان لذت ببرند. چشمه‌های آب گرم موجود امکان شنا کردن در فضای آزاد را در تمام طول سال حتی فصل سرما بدست می‌دهند. در این جزیره کوه آتشفشانی نیز وجود دارد که اسم آن را هیچ کس نمی‌تواند تلفظ کند (Eyjafjallajökull).

هر سفری با تور اروپا به مقصد ایسلند باید سواری بر یک اسب ایسلندیرا همراه با راهنما شامل شود. این نژاد از اسب‌هاتوسط وایکینگ‌ها در قرن نهم به ایسلند آورده شده‌اند. سواری در میان مناظرزیبای طبیعی و دست نخورده این جزیره شما را مسحور خواهد کرد. این تور اسب سواری، توسط Bjarni Pall که متخصص زمین شناسی است به همراه همراه همسرش Elsa که هر دو از اهالی Saltvik هستند هدایت می‌شود. گردشگران تور اروپا بهمراه این برنامه سوارکاری از کنار دریاچه Myvatn و Odaahrun که بزرگترین دشت از مواد آتشفشانی در ایسلند است و آبشار Gullfoss عبور خواهند کرد.

سفر به جزایر مالت (Malta) همراه با تور اروپا

باستانشناسانی که علاقه بسیار به تاریخ دارند، از سفر به مالت و بازدید از آن لذت خواهند برد. معابدی که متعلق به عصر نوسنگی هستند، 1000 سال پیش از اهرام مصر از 20 تن بلوک ساخته شده‌اند. هنوز هیچ کس نظر قطعی در رابطه با چگونگی تکمیل این بنا توسط تمدن‌های باستان ندارد. گردشگران تور اروپا ممکن است بخواهند از جزیره سنت پاول (St. Paul، مکانی که در آن کشتی این قدیس بر کرانه مالت شکسته و غرق شد) بازدید به عمل آورند. از این واقعه در انجیل با عنوان رشادت‌های حواریون یاد شده است. از این مکان، به محل‌هایی بروید که در آن‌هاشوالیه‌های سنت جان (St. John) از دین مسیحیت دفاع کردند.

تنها جاذبه‌های تاریخی مالت نیست که آن را منحصر بفرد کرده است. گردشگران تور اروپا می‌توانند از نواحی ساحلی این بخش نیز لذت ببرند. از مسیرهای ناهموار صخره‌ای عبور کنید یا با قایق در اطراف جزیره برای دیدی بهتر و وسیع‌تر گردش کنید.

سفر به ایبیزا (Ibiza) همراه با تور اسپانیا

چه به دنبال جشن و پایکوبی باشید، چه به دنبال مشاهده مناظر منحصر بفرد و بسیار زیبا، جزیره اسپانیایی ایبیزاگزینه‌های بسیاری را بدست می‌دهد. گردشگران تور اسپانیا می‌توانند در هنگام عصر مکانی را در EsVedra بیابند و غروب زیبای خورشید را تماشا کنند. طبیعت دستنخورده این بخش با فاصله از کرانه غربی Calad'Hort واقع شده است.

انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3042

به "دوازده جزیره برتر برای سفر با تور اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "دوازده جزیره برتر برای سفر با تور اروپا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوازده جزیره برتر برای سفر با تور اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید