ده اقدام درجه اول که باید در سفر به ونیز انجام دهید

به گزارش دور زمین، مکان‌های زیادی برروی کره زمین وجود ندارند که با دیدن آن‌ها احساس شگفتی کنید و بهتر است بدانید که ونیز یکی از همان مکان‌هاست. در طی اولین سفر خود با تور ایتالیا به مقصد ونیز، این احساس را خواهید داشت که گویی به تازگی از سفری در زمان بازگشته‌اید و به عنوان بخشی از این جهان جدید در آن غرق خواهید شد. این امر ونیز را به عنوان مکانی فراموش ناشدنی در ذهن ثبت خواهد کرد. 

ده اقدام درجه اول که باید در سفر به ونیز انجام دهید

ونیز یکی از مقاصد بسیار محبوب گردشگری در سراسر دنیا محسوب می‌شود و هر ساله به طور تقریبی مقصد بیست میلیون گردشگر است. فصول کم گردشگر این شهر عموماً ماه‌های سردتر و مرطوب‌تر در طول فصل زمستان را شامل می‌شوند. ونیز به آرامی در حال فرسایش و فرو رفتن در آب است و به جرئت می توان گفت که شهری در دنیا وجود ندارد که با چنین ویژگی به یکی از عجایب جهان تبدیل شده باشد.

در این بخش برآنیم که برای سفری سه تا چهار روزه با تور ایتالیا به مقصد ونیز، لیستی را ارائه دهیم که در برگیرنده نکاتی مفید و سودمند باشد. مهم نیست که برای گذراندن وقت در ونیز چگونه برنامه ریزی کرده باشید، این سفر خاطره‌انگیز خواهد بود.

بازدید از پیازا سن مارکو (Piazza San Marco) در طول روز یا شب

اگر در تور ایتالیا از سنت مارکو دیدن می‌نمایید باید بدانید که این مکان میدانی واقع در مرکز اصلی فعالیتی شهر ونیز است. در طول روز این مرکز بسیار شلوغ می‌شود. در میان جاذبه‌های میدان سنت مارکو می‌توانید از باسیلیکا (Basilica) و کاخ دوج (Doge's Palace) بازدید نمایید و از برج ناقوس آن بالا بروید. لازم به ذکر است که پس از اتمام روزهایی که گردشگران اجازه غذا دادن به کبوتران را دارند، به دلیل مضرراتی که ممکن است این امر برای سلامتی انسان داشته باشد، دیگر انجام آن امکان پذیر نیست.

در بازدید از پیازا سن مارکو روز یا شب فرقی ندارد. هر لحظه حال و هوایی خاص را به همراه خواهد داشت. در هنگام غروب پیازا به واسطه کافه‌هایی که برای سرگرم کردن مشتریانشان آهنگ می نوازند به محلی برای سرائیدن آوازهای عاشقانه تبدیل می‌شود. اگر می خواهید در کنجی بشنید و از عصر لذت ببرید باید آماده پرداخت هزینه‌های سنگین برای نوشیدنی باشید. کاری که عمده گردشگران در هنگام عصر انجام می دهند پرسه زدن در میدان و گوش سپردن به موسیقی دل‌انگیز است. چراغ‌هایی که در طول شب میدان را روشن می‌نمایند، آن را به مکانی بسیار زیبا برای نشستن تبدیل می‌کنند.

بازدید از باسیلیکا سنت مارکو (St. Mark's Basilica)

سفر با تور ایتالیا به مقصد ونیز فرصت قدم زدن در میدان سنت مارکو را بدست می‌دهد و همین امر یکی دیگر از آن لحظات شگفت انگیزی را که هرگز فراموش نخواهید کرد رقم خواهد زد. این مکان در سال 1094 میلادی متبرک گردید و در طول قرن‌ها دستخوش تغیییرات زیادی شده است. صندلی های کاتدرال در انتهای شرقی پیازا سن مارکو قرار گرفته‌اند و به کاخ دوج (Doge's Palace) اتصال دارند. به محض ورود به محوطه کاتدرال موزائیک‌های آب‌طلا کاری شده سبک بیزانس مجذوبتان خواهند کرد. این موزائیک‌ها بیش از 8000 متر مربع را با طلا، برنز و انواع مختلفی از سنگ‌ها پوشش می‌دهند. صفوف انتظار برای بازدید از کاتدرال به سرعت شکل می‌گیرند. بنابراین بهتر است درهنگام غروب از این محل بازدید نمایید یا بلیط‌هایی را خریداری کنید که بدون نوبت امکان بازدید از این مکان را برای شما فراهم می‌آورند. این بلیط‌ها را می‌توانید از طریق سایت رسمی بازدید از باسیلیکا سنت مارکو (St. Mark's Basilica) خریداری نمایید. قیمت این بلیط‌ها تنها یک یورو است. فقط کافیست از ووچر خود (برگه‌ای که اعتبار آن معادل پول است) پرینت بگیرید و همراه خود به محل بازدید بیاورید.

بازدید از کاخ دوج (Doge's Palace)

در سفر با تور اروپا اگر قصد بازدید ازکاخ دوج را دارید بهتر است بدانید که این محل به عنوان اقامتگاهی برای دوج (شخصیت تراز اول جمهوری ونیز) ساخته شده است و یک جاذبه گردشگری مسحور کننده به شمار می‌رود. تور سکرت آیتینرری (The Secret Itineraries Tour) که بعلت توقف در مکان‌هایی از کاخ که برای عموم در دسترس نیست بهایی به نسبت بیشتر دارد و گزینه مناسبی جهت بازدید از جاذبه‌های این بخش به شمار می رود. این تور شما را به راهروهای مخفی، زندان کاخ، اتاق بازپرسی، اتاق تجهیزات نظامی و پل حسرت (Bridge of Sighs،این پلکاخ را به زندان‌هایی که در طرف دیگر کانال ساخته شده‌اند متصل می‌کند) می‌برد. با این تور می‌توانید در بسیاری از اتاق‌های زیبای کاخ شامل سالن دل مگیر کنسیلیو (Sala del Maggior Consiglio) که تحت عنوان سالن بزرگ کاخ نیز شناخته می‌شود قدم زنید. این سالن بزرگ مکانی بود که در آن 2000 نفر از اعضای شورای بزرگ جلوس می‌کردند. سقف طلاکاری شده و دیوارهایی که با 76 نقاشی دیواری از دوج های گذشته طراحی شده‌اند این سالن را به مکانی تحسین برانگیز تبدیل کرده‌ است. این نقاشی که طرحی مایل از بهشت را نشان می دهد و توسط نقاش ونیزی تینتورتو (Tintoretto) کشیده شده یکی از دیوارهای سالن را مزین کرده است و به عنوان بزرگترین نقاشی رنگ روغن دنیا با ابعاد 74 در 30 فوت شناخته می‌شود.


در طول مدت تور ایتالیا به مقصد ونیز علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی که به مثابه تونل‌های زمان آدمی را به اعماق تاریخ فرومی‌برند، فعالیت‌های دیگری نیز وجود دارند که هر گردشگری را مجذوب خواهند ساخت. خرید، قایقرانی، تماشای فعالیت‌های روزانه، چشیدن غذاها و میوه‌های محلی و حتی پرسه زدن‌های بی‌هدف، همه و همه به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهر ونیز به شمار می‌روند. در ادامه به برخی از این فعالیت ها و مکان‌های مناسب برای صورت گرفتنشان اشاره خواهیم کرد.

در تور ایتالیا برای عبور از طول گراند کانال (Grand Canal) سوار اتوبوس‌های آبی شوید!

یک صندلی خوب برای خود در یک اتوبوس آبی بگیرید و در تمام طول گراند کانال یا همان کانال بزرگ حرکت کنید و مطمئن باشید برای تجربه ونیز هیچ راهی بهتر از حرکت کردن در قلب گراند کانال که تمام خصایص این جزیره را در خود دارد نیست. در این هنگام می‌توانید گوندولاها (Gandola) را در حالی که در اطراف شما بر روی آب شناورند و قایق‌های باری را که هر آنچه ونیز برای ادامه کار خود نیاز دارد با خود حمل می‌کنند را تماشا کنید. در این حین متوجه قایق های مسافربری چوبی صیقل داده شده‌ای می‌شوید که مسافران را به سمت مقاصد خود جابه‌جا می‌کنند. آنچه که ونیز را می‌سازد گردش با قایق و لذت بردن است.

از فروشگاه‌ها در صبح زود بازدید نمایید!

در طول مدت تور ایتالیا می‌توانید از فروشگاه‌های ونیز خرید کنید. این فروشگاه‌ها از سازمان داده شده‌ترین و تمیزترین مراکز خرید روبازی هستند که می توانید بیابید. اگر به دنبال میوه‌، سبزی، گوشت و ماهی تازه هستید پس به مکان درستی آمده‌اید. حتی اگر قصد خرید ندارید، این مکان محلی شگفت انگیز برای قدم زدن و عکس گرفتن است. میوه‌ها و سبزیجات تازه منظری رنگارنگ را ایجاد کرده‌اند که شما را به امتحان نمونه‌های محلی میوه‌ها و محصولات وسوسه خواهند کرد. فروشگاه‌ها در فاصله دوری از پل ریالتو (Rialto Bridge) واقع نشده‌اند و کمی آنطرف‌تر از گراند کانال قرار دارند.

بازدید از جزیره مورانو (Murano Island)

تولید کریستال‌های محبوب مورانویی در این جزیره این مکان را برای بازدید به محلی خاص تبدیل کرده است. با وجود تصور رایج در رابطه با مورانو که گردشگران تور ایتالیا را عمدتاً به واسطه نمایشگاه‌های کریستالش جذب می‌کند، این مکان به خودی خود نیز ارزش بازدید دارد. با این حال باید گفت که اگر تا به حال ساخت ظروف شیشه‌ای را از نزدیک ندیده‌اید این مکان محل مناسبی برای تماشای این هنر است. کار این هنرمندان در تولید این محصولات شیشه‌ای شگفت انگیز است. اگر به دنبال خرید ظروف شیشه‌ای مورانو در خود جزیره هستنید مطمئن شوید که به اندازه‌ای که پول می‌دهید ظرف با کیفیتی را خریداری نمایید. این بدین خاطر است که همه فروشگاه‌های موجود در جزیره کریستال‌های مورانو را نمی فروشند پس بهتر است مراقب باشید.

بازدید از جزیره بورانو (Burano Island)

احتمالاً بورانو را می‌توان به عنوان مکانی که عمده گردشگران تور ایتالیا در بازدید از ونیز نادیده می‌گیرند به شمار آورد. افرادی که خواهان دیدن صنعت شیشه سازی مورانو هستند می توانند از بورانو نیز که در فاصله 40 دقیقه ای از مورانو قرار گرفته است بازدید به عمل آورند. گردشگران می‌توانند از طریق راه‌آبی به این مکان دسترسی داشته باشند. بورانو سبک شهری آرام، رنگی و خودمانی دارد و همین امر گردشگران را مجذوب خواهد کرد. این جزیره که به واسطه کارهای توردوزی بر روی البسه شهرت دارد، بستر خانه‌هایی با رنگ‌های درخشان است که فرصت مناسبی را برای عکاسی بدست می‌دهند. در کنار این جاذبه ها، کلیسای سن مارتینو با برج ناقوس مایلش ارزش دیدن را دارد.

تور چیکتی (Cicchetti) ونیز

اگر به دنبال امتحان کردن چیزی متفاوت تر در ونیز هستید این تور گزینه خوبی به شمار می‌رود. چیکتی یک پیش غذای محلی محسوب می‌شود که معمولاً در خوراک فروشی‌های محلی در دسترس است. این پیش غذا می‌تواند شامل چندین خوراکی خوشمزه مانند بروشتا (Bruschetta)، ساندویچ های کوچک، غذاهای دریایی، پنیر و سبزیجات مختلف شود. در تور چیکتی شما می‌توانید از پنج مرکز اصلی محلی همراه با چشیدن مجموعه‌ای از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های محلی دیدن نمایید. به علاوه این تور فرصت بودن با بومیان ایتالیا و امتحان کردن کافه‌ها و خوراک‌خوری‌های کوچک و غیر معروف را در تور ایتالیا بدست می‌دهد.

بازدید از پل ریالتو (Rialto Bridge)

این پل مشهورترین پل ونیز و شلوغ‌ترین محل در این جزیره است که به نظر می‌رسد همه در پی ثبت عکسی از خود بر روی آنند. در میان مغازه‌ها، جمعیت و گردشگرانی که از اتوبوس های نزدیک به پل ریالتو پیاده یا سوار می‌شوند، سمفونی آهنگین زندگی دائماً در جریان است. این پل برای تماشای رفت و آمدهای گراند کانال (Grand Canal) محل مناسبی به شمار می‌رود البته اگر بشود نقطه‌ای را با چشم شکار کرد! اگر می خواهید با جمعیت گرشگران تور ایتالیا برخورد نکنید اول وقت یا دیر وقت را برای بازدید از این مکان انتخاب کنید. اگر صبح زود را برای حاضر شدن در این مکان انتخاب کنید، شاهد جان گرفتن ونیز با رفت و آمد قایق‌های باربری که کالاهای صبحگاهیشان را حمل می کنند خواهید بود. در شب این مکان با چراغ‌هایی که اطراف گراند کانال همانند شهر فرنگی سوسو می‌زنند یکی از زیباترین اماکن گردشگری ونیز به شمار می‌رود.

چند ساعتی را بدون نقشه در ونیز پرسه بزنید (نقشه ممنوع!)

هیچ چیز در تور ایتالیا مثل پرسه زدن در خیابان‌های ونیز بدون برنامه مشخص و نقشه ای برای مسیریابی نیست. در اینجاست که شما ونیز واقعی را خواهید یافت، ونیزی که در آن مردم بومی زندگی، خرید، فعالیت و زندگی روزمره را گذران می‌کنند. دوربینتان را بردارید، نقشه را کنار بگذارید و بی هدف در اطراف ونیز برای یک تجربه بی‌نظیر پرسه بزنید. در هنگام برگشت کافی است به نشانه‌ها و علائمی دقت کنید که شما را به سمت پل ریالتو (Rialto Bridge) یا میدان سن مارکو (San Marco Square) هدایت می‌کنند. خیلی زود مسیرتان را خواهید یافت!

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3576

به "ده اقدام درجه اول که باید در سفر به ونیز انجام دهید" امتیاز دهید

1 کاربر به "ده اقدام درجه اول که باید در سفر به ونیز انجام دهید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده اقدام درجه اول که باید در سفر به ونیز انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید