دمای جهانی اقیانوس ها در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید

به گزارش دور زمین، براساس مطالعه نو منتشر شده به وسیله تیمی از دانشمندان بین المللی که داده ها را ردیابی نموده اند، سال 2021 گرم ترین سال ثبت شده برای اقیانوس های دنیا بود.

دمای جهانی اقیانوس ها در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به ان بی سی نیوز، طبق تازه ترین تحقیقات، رکورد دمای اقیانوس ها در سال 2021 شکسته شد و به بالاترین اندازه خود پس از سال 1955 رسید.این ششمین سال متوالی است که رکورد دمای اقیانوس های دنیا شکسته می گردد.

بر اساس مطالعه تازه منتشر شده به وسیله تیمی از دانشمندان بین المللی که داده ها را ردیابی نموده اند، سال 2021 گرم ترین سال ثبت شده برای اقیانوس های دنیا بود.

این مطالعه به وسیله 23 محقق از 14 موسسه در چین، ایالات متحده و ایتالیا انجام شد؛ روز سه شنبه در مجله Advances in Atmospheric Sciences منتشر شد. دانشمندان کشف کردند که 2000 متر بالای هر اقیانوس در سال گذشته بیشترین اندازه گرما نسبت به رکورد قبلی ثبت شده است.

کوین ترنبرث، دانشمند مرکز ملی تحقیقات جوی ایالات متحده و یکی از نویسندگان این مقاله می گوید: از آنجایی که بیش از 90 درصد گرمای اضافی ناشی از گرمایش دنیای به وسیله اقیانوس ها جذب میگردد، گرمای اقیانوس ها شاخص اصلی گرمایش دنیای است.

علاوه بر این، اقیانوس ها در حال حاضر 20 تا 30 درصد از انتشار دی اکسید کربن انسان را جذب می نمایند که منجر به اسیدی شدن اقیانوس ها می گردد.

چنگ لیجینگ، نویسنده اصلی مقاله و دانشیار موسسه فیزیک جوی (IAP) زیر نظر آموزشگاه علوم چین، گفت: با این حال، گرم شدن اقیانوس کارایی جذب کربن اقیانوسی را کاهش داده است و دی اکسید کربن بیشتری در هوا به جای مانده است.

چنگ ادامه داد: نظارت و درک جفت گرما و کربن در آینده برای ردیابی اهداف کاهش تغییرات آب و هوایی لازم است و خواهان توجه بیشتر به اقیانوس ها شد.

با گرم شدن اقیانوس ها، آب منبسط می گردد و سطح دریاها بالا می رود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4968

به "دمای جهانی اقیانوس ها در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای جهانی اقیانوس ها در سال 2021 به بالاترین حد خود رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید