بهترین دلایل برای رفتن به تور تفلیس

به گزارش دور زمین، چه علاقه‌مند به سفرهای لوکس باشید، چه دوست داشته باشید یک تور ارزان تفلیس داشته باشید، خیلی زود متوجه خواهید شد که این شهر و به طور کلی گرجستان مقصدی فوق‌العاده مهربان با کیف پول شما هستند. قیمت هتل، حمل و نقل، غذا و حتی جاذبه‌ها به طور نسبی ارزان هستند. مهم‌تر از همه این که شما می‌توانید در تور تفلیس از بیشتر مکان‌های تاریخی بدون پرداخت هزینه ورودی بازدید کنید. در بحث محل اقامت شما به گزینه‌های فراوانی دسترسی دارید. این شهر منزلگاه تعداد زیادی از هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی مانند شرایتون، ماریوت، رادیسون و ایبیس است. اگر دوست دارید در سفرهایتان آپارتمان اجاره کنید و استقلال کامل داشته باشید می‌توانید در این شهر یک آپارتمان کامل را با پرداخت 30 دلار برای هر شب کرایه کنید. مسافران تنها هم می‌توانند خوابگاه‌های ارزان و مناسبی را در سرتاسر شهر پیدا کنند.

بهترین دلایل برای رفتن به تور تفلیس

این شهر از نظر تاریخی فوق‌العاده غنی است. پایتخت گرجستان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپا است، در نتیجه با تعداد بسیار زیادی از جاذبه‌های تاریخی پر شده است؛ جاذبه‌هایی که آماده‌اند تور تفلیس را برای شما به سفری در تاریخ بدل کنند. در سده‌های میانه این سرزمین تحت سلطه قدرت‌های مختلفی از خاورمیانه بوده است؛ بعدها تحت کنترل امپراتوری روسیه در آمد و شما همچنان می‌توانید ردپاهای این دوره‌های تاریخی که در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر پنهان شده‌اند را ببینید.

این شهر برخی از زیباترین نمونه‌های معماری آرت نوا را در خود جای داده است. در قرن نوزدهم شهر کم کم شروع به تغییر و تبدیل شدن به یک شهر اروپایی کرد. طرح‌ها و الگوهای تزئینی دوران مورها و دوره گوتیک با سبک آرت نوا در آمیختند و معماری قرون وسطایی گرجی را شکل دادند. اتحاد این سبک‌ها و سنت‌های مختلف یک ظاهر منحصربه‌فرد به شهر دادند. یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های این دوره که می‌توانید در تور تفلیس ببینید، راهروهای ورودی نقاشی‌شده هستند. بیشتر این راهروها در خانه‌هایی وجود دارند که زمانی متعلق به تاجران و افراد مهم شهر بودند. امروزه بیشتر آنها به خانه‌های مسکونی تبدیل شده‌اند و به عنوان جاذبه‌های میراث فرهنگی ثبت شده‌اند.

در تور تفلیس شما می‌توانید سبک‌های معماری مختلف را ببینید. نمونه‌های ساختمان‌های هر دوره تاریخی از زمان به وجود آمدن شهر در هر گوشه‌ای پیدا می‌شوند، از دیوار باستانی شهر، خرابه‌های اولین شهر، معماری‌های دوران شوروی تا ساختمان‌های شیشه‌ای مدرن. این شهر به خوبی این سبک‌های معماری را در آمیخته و شهری منحصربه‌فرد خلق کرده است. همین همنشینی بی‌بدیل این سبک‌ها است که باعث می‌شوند این سفر یکی از خاص‌ترین سفرهای زندگیتان شود.

در تور تفلیس بازارهای محلی را در همه جا خواهید دید. وقتی در خیابان‌های شهر قدم می‌زنید، بازارهای بزرگ و کوچک را در هر گوشه و کنار پیدا خواهید کرد. دکه‌های فروش کالاهای جالب توجه که در همه جا حضور دارند. سبزی، میوه، سوغاتی و لوازم دست‌دوم منزل همگی توسط کشاورزان و فروشندگان فروخته می‌شوند. در بیشتر موارد کالاهایی که در این بازارها به فروش می‌رسند در مقایسه با کالاهای سوپرمارکت‌ها و دیگر فروشگاه‌ها ارزان‌تر هستند. اگر خیلی به دنبال خرید خوراکی و خواربار نیستید، در سفرتان حتما سری به بازار دست‌دوم فروشی درای بریج بزنید، جایی که می‌توانید سوغاتی‌های منحصربه‌فرد را پیدا کرده و از تور گرجستان به خانه برگردانید.

این شهر در تمام طول سال میزبان چندین فستیوال موسیقی مختلف است. برای آن‌هایی که شرکت در فستیوال‌های پر هیجان موسیقی را دوست دارند، تور تفلیس می‌بایست یکی از اولویت‌های سفرهایشان باشد. فستیوال‌ها در ایام مختلف سال برگزار می‌شوند اما بیشترشان برای بهار، تابستان و پاییز برنامه‌ریزی می‌شوند. با کمی جستجو می‌توانید فستیوال مورد علاقه‌تان را پیدا کنید؛ تنوع این فستیوال‌ها زیاد است و از موسیقی جاز تا موسیقی سنتی گرجی را شامل می‌شود.

با این که بیشتر رستوران‌های شهر تمرکزشان بر غذاهای گرجی است اما شما همچنان می‌توانید غذاهای متنوعی را از کشورهای مختلف در تور تفلیس نوش جان کنید. البته بیشتر مسافران تور گرجستان تمام تلاش‌شان را می‌کنند که تا می‌توانند تنها غذاهای خوشمزه محلی را مزه کنند، غذاهای خوشمزه‌ای که مطمئنا پس از برگشت دلتان برایشان تنگ خواهد شد. در میان غذاهای مختلف تجربه خوردن غذاهایی مانند خین‌خالی (کلوچه گوشت)، خاچاپوری (نان پنیری) و کباب‌های بی‌نظیر گرجی را از دست ندهید.

موزه‌ها در این شهر ارزان هستند. علاقه‌مندان به موزه‌گردی در تور تفلیس می‌توانند نهایت لذت را از سفرشان ببرند، چرا که ده‌ها موزه عالی برای دیدن در پایتخت گرجستان وجود دارد و مهم‌تر از هر چیز دیگری بلیت ورودی این موزه‌ها از 3 لاری شروع می‌شود. موزه تاریخ، اشغال شوروی، گنجینه‌های باستان‌شناسی، گالری‌های هنری متعدد و موزه آلات موسیقی سنتی تنها تعدادی از موزه‌هایی هستند که می‌توانید در این سفر از دیدنشان لذت ببرید.

هنر دیوارنگاری در این شهر همچنان در مرحله شکل‌گیری است، با وجود هنرمندانی که هر روز بیشتر می‌شوند و کارهای تماشایی‌تری خلق می‌کنند. گرافیتی که شما در تور تفلیس در نقاط مختلف شهر می‌بینید شاید به اندازه دیگر نقاط دنیا حرفه‌ای نباشد اما چندین هنرمند خیابانی وجود دارند که کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند و دیوارهای خاکستری ساختمان‌های مختلف در سرتاسر شهر را به قاب‌های پر رنگ و لعاب و جذاب تبدیل می‌کنند. با کمی جستجو می‌توانید بهترین‌ها را پیدا کنید و در سفرتان از آنها دیدن کنید.

انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3496

به "بهترین دلایل برای رفتن به تور تفلیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین دلایل برای رفتن به تور تفلیس" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دلایل برای رفتن به تور تفلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید