دستگیری پنج شهروند آلمانی در ترکیه به ظن مشارکت در حملات تروریستی

به گزارش دور زمین، منابع آگاه از دستگیری پنج شهروند آلمانی در ترکیه به دلیل ارتباط با یک گروه شبه نظامی کُرد مستقر در این کشور خبر دادند.

دستگیری پنج شهروند آلمانی در ترکیه به ظن مشارکت در حملات تروریستی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های هوادار نمودهای ترکیه گزارش دادند که مقامات امنیتی ترکیه طی روزهای گذشته پنج آلمانی را به ظن ارتباط با شبه نظامیان کُرد بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه های نزدیک به گروه های کرد در ترکیه، مظنونان به اتهام تبلیغات به نفع یک گروه شبه نظامی کرد بازداشت شدند. گفته می گردد که این گروه به طور محتمل حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) است.

پ ک ک از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا یک گروه تروریستی به حساب می آید. این گروه از سال 1984 با دولت ترکیه در حال نبرد است و طی آن ده ها هزار نفر کشته شدند.

دولت آلمان پیشتر با صدور بیانیه ای به اتباع خود هشدار داده بود طی سفر به ترکیه در بیان نقطه نظرات خود احتیاط به خرج دهند، چراکه ممکن است اظهارات و مواضع آن ها به بازداشت یا اقدام قضایی منجر گردد. (جزئیات بیشتر)

به گزارش منابع خبری، این پنج آلمانی هم اینک در یک بازداشتگاه در آنکارا نگهداری می شوند. وزارت خارجه آلمان با اعلام اشراف به وقوع این حادثه خاطرنشان کرد که سفارت این کشور در آنکارا یاری های کنسولی لازم را ارائه می داد.

این در حالی است که وزارت کشور آلمان انتقال اطلاعات مرتبط به بازداشت این پنج نفرهنگام سفر هورست سیهوفر وزیر کشور آلمان به آنکارا طی هفته گذشته را تکذیب کرد.

وزیر کشور ترکیه ماه مارس (اسفند) تهدید نموده بود که در صورت درگیری با پ ک ک و گروه های دیگر، افرادی که به ترکیه آمده و با این گروه ها در ارتباط هستند نیز دستگیر خواهد شد. وزیر کشور ترکیه در آن برهه گفت، اجازه دهید آن ها وارد فرودگاه ها شوند، آنگاه بازداشت خواهند شد.

ترکیه اوائل امسال میلادی سه خبرنگار و روزنامه نگار آلمانی را اخراج کرد که با واکنش تند دولت آلمان روبرو شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2007

به "دستگیری پنج شهروند آلمانی در ترکیه به ظن مشارکت در حملات تروریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری پنج شهروند آلمانی در ترکیه به ظن مشارکت در حملات تروریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید