تور قطر ارزان: دستگاه ها برای رفع کردن مسائل زیرساختی جذب گردشگران جام جهانی قطر دست به کار می شوند

به گزارش دور زمین، سومین نشست کارگروه ویژه جذب تماشاگران از جام جهانی فوتبال 2022 قطر برگزار گردید. در این نشست همه دستگاه های مرتبط برای جذب توریست اعلام آمادگی کردند. بعلاوه ایران، بر اجماع رفع کردن مسائل زیرساختی مربوط به جذب توریست، معرفی گردید.

تور قطر ارزان: دستگاه ها برای رفع کردن مسائل زیرساختی جذب گردشگران جام جهانی قطر دست به کار می شوند

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش مجله توریستی خبرنگاران و به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در راستای آنالیز برنامه ها و اقدامات دستگاه های مختلف برای آنکه از ظرفیت جام جهانی فوتبال 2022 قطر حداکثر بهره برداری صورت بگیرد، سومین نشست کارگروه ویژه جذب تماشاگران صبح روز 16آذرماه در سالن خلیج فارس معاونت توریستی برگزار گردید.

در این نشست علی اصغر شالبافیان معاون توریستی کشور، محمود ادیب مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه و اعضای عالی این کارگروه حضور داشتند.

شالبافیان بیان نمود که معرفی ایران و جذب توریست را می توان رویکرد اصلی این رویداد در نظر گرفت. او بعلاوه بیان کرد که رویکرد قالب، میزبانی توریستان و معرفی ایران خواهد بود که با توجه به چارچوب های اعلام شده قطر و مقررات فیفا برای میزبانی کمپ ها اتخاذ شده است.

شلبافیان تاکید نمود که ایران باید در صدر اولویت ها قرار بگیرد و معرفی ایران به عنوان یکی از مقاصد نزدیک به کشور میزبان می تواند فرصت خوبی برای مقابله با ایران هراسی باشد.

او بعلاوه به اهمیت هم افزایی دستگاه های ذیربط اشاره داشت و گفت که باید از این فرصت برای اجماع دستگاه های مرتبط استفاده کرد. در غیر این صورت، نتیجه مثبتی برای ایران حاصل نخواهد شد. شالبافیان اضافه نمود با توجه به مذاکرات با دکتر محمد، دکتر سجادی و همکاران در وزارت امور خارجه، دریافتیم که برای استفاده از ظرفیت بین همه دستگا ه ها، شرایط مساعدی پیش آمده است.

معاون توریستی کشور بیان کرد که بسته های توریستی از سوی سایر دستگاه ها ارائه خواهد شد که منوط بر آماده سازی بعضی زیرساخت هاست. دستگاه هایی که وظیفه آماده کردن زیرساخت های لازم برای حضور توریستان را به عهده دارند، باید علاوه بر پیگیری موضوعات مربوطه، آنها را به شورا گزارش دهند.

او بعلاوه گفت که در صورت برطرف مسائل زیرساختی و رسیدن به یک جمع بندی کلی، امکان طرح این موضوع به عنوان یک پروژه ملی وجود خواهد داشت.

شالبافیان بیان کرد سازمان هواپیمایی کشور در حال پیگیری افزایش تعداد پروازها با کشور قطر است. علاوه براین شناسایی ظرفیت شرکت های داخلی و آنالیز موضوعات مربوط به صنعت هوانوردی، پشتیبانی و تامین سوخت کشتی های کروز شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آن را به عهده دارد، از دیگر امور در حال پیگیری است.

وزارت امورخارجه تسهیل صدور ویزا را تایید می نماید

مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه گفت که این رویداد فرصتی برای مقابله با ایران هراسی و شکستن تحریم ها خواهد بود. بعلاوه آمادگی کامل کشور را برای ورود متقاضیان گفت و گفت مسئله ای از سوی وزارت امورخارجه وجود ندارد.

ادیب اشاره نمود که باید از ظرفیت 6 میلیون ایرانیان خارج از کشور استفاده کرد و باید از این فرصت برای فعال کردن شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بهره برد.

او بعلاوه درباره صدور ویزای رایگان برای توریستان ترکیه و امارات گفت که باید تابعیت هر فرد را در نظر گرفت. افراد از کشورهای مختلفی متقاضی هستند و صدور ویزای رایگان برای یک کشور ممکن است تبعاتی به همراه داشته باشند. به همین علت صدور ویزای مقرون به صرفه قیمت منطقی تر و معقول تر به نظر می رسد.

ایران برای صدور ویزای فرودگاهی آماده است

ادیب، مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه در سخنان خود از آمادگی وزارت امور خارجه برای افزایش تعداد پرسنل در فرودگاه برای صدور ویزای فرودگاهی اطلاع داد. بعلاوه اضافه نمود برای استفاده از ظرفیت سفارت ایران در قطر، درخواستی مکتوب مبنی بر صدور ویزای فرودگاهی به وزارت امور خارجه اعلام گردد.

مهم ترین عامل برای استفاده از کشتی های کروز، سوخت یارانه ای است

مهدی فرهانی، معاون اداره کل امور دریایی سازمان بنادر، در رابطه با استفاده از ظرفیت کشتی های کروز بیان نمود که سازمان بنادر کشور از زیرساخت های مناسب برای پهلوگیری کشتی ها برخوردار است و می تواند خط کروز بین قطر و بندر بوشهر را به یکدیگر متصل کند.

اما مهم ترین عامل که باید برای راه اندازی این خط کروز در نظر گرفت، تخصیص سوخت یارانه ای است که باید با یاری و پیگیری شرکت ملی فراورده های نفتی مرتفع گردد.

قطر از ایران درخواست بسته های متنوع توریستی دارد

سلامت، معاون وزارت نیرو نیز اشاره نمود که با طرف قطری در کمیسیون مشترک همکاری های مالی جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر، مذاکره ای صورت گرفته است. قطر برای مذاکره و همکاری آمادگی خود را اعلام نموده و رویکرد مثبتی برای تسهیل جذب توریست و تبلیغات دارد. سلامت اضافه نمود که قطر از ما درخواست نموده تا بسته ها و تورهای متنوعی را ارائه دهیم.گ

در این کارگروه ویژه جذب تماشاگران جام جهانی فوتبال 2022 قطر، که روز 16 آذرماه برگزار گردید، شورای منطقه ها آزاد تجاری صنعتی و ویژه مالی، معاونت امور کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور، سازمان توسعه تجارت ایران، معاونت اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

منبع: علی بابا
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4882

به "تور قطر ارزان: دستگاه ها برای رفع کردن مسائل زیرساختی جذب گردشگران جام جهانی قطر دست به کار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: دستگاه ها برای رفع کردن مسائل زیرساختی جذب گردشگران جام جهانی قطر دست به کار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید