چگونه ویزای کاری قطر را دریافت کنیم؟

به گزارش دور زمین، کشور قطر، کشوری کوچک و ثروتمند در شبه جزیره عربستان است. قطر، ثروتمندترین کشور دنیا و دارای مرز آبی با ایران است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای عربی و بالاترین در آمد سرانه دنیا را دارد. زبان رسمی این کشور عربی و واحد پول آن ریال ست. البته به دلیل اینکه قطر مهاجران زیادی دارد زبان تجاری آن انگلیسی است. این کشور کوچک دارای آسمان خراش های زیاد و بلندی است و امن ترین کشور دنیا محسوب می گردد. این کشور یکی از مکان­های پر جمعیت دنیا به حساب می­­­­­آید که 99 درصد جمعیت آن در شهر زندگی می­کنند. آب وهوای قطر آب وهوای کویری است و زمستان­های خنکی دارد. در این کشور هیچ جنگلی وجود ندارد. این کشور درسال 2017، 2.3 میلیون نفر اتباع خارجی در این کشور حضور داشته­اند. کمتر از یک سوم جمعیت این کشور را قطری­های اصیل تشکیل می­دهند. کارگران مهاجر مرد زیادی در این کشور حضور دارند. ازآنجائیکه مهاجرت و کار در کشورهای عربی برای ایرانیان چندان نا آشنا نیست، امروز در مجله گردشگری خبرنگاران نکات مهم گرفتن ویزای کاری قطر را برایتان شرح خواهیم داد. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه خریداری نمایید.

چگونه ویزای کاری قطر را دریافت کنیم؟

کار در قطر

کار در قطر یک گزینه ایده آل به شمار میرود؛ زیرا خارجیان زیادی در این کشور کار می نمایند و به راحتی به زبان انگلیسی می توان ارتباط برقرار کرد به علت اینکه این زبان اکنون زبان تجاری کشور قطر است. ساعات کاری شرکت های مختلف فرق دارد و زنان نیز در بخش کسب و کار حضور فعالی دارند. کشور قطر همچنان در حال رشد است و از آنجائیکه برای میزبانی جام جهانی 2022 نیز هست، در حال بهبود ساخت و ساز و بخش گردشگری است. همانطور که گفته شد، تعداد مهاجران و خارجی ها در قطر رو به افزایش است بنابراین می توان گفت کار در قطر ممکن است ساده نباشد. شرایط کار در قطر مانند حقوق بالا و عدم پرداخت مالیات به نظر ایده آل و وسوسه انگیز است اما برای کسب عایدی خوب احتیاج است ساعات طولانی تری را کار کنید.

شرایط کار در قطر

مرکز قطر، دوحه یک شهر بزرگ و مدرن است با معماری بسیار عالی. استاندارهای زندگی در آن بالا است و از امنیت بالایی برخوردار است. مردم به طور کلی از آموزش و پرورش، بهداشت، محیط زیست و شرایط کاری رضایت دارند. امکان کار در قطر وجود ندارد مگر اینکه شما از قبل شرایط کار در این کشور را مهیا نموده باشید. برای کار در قطر اول باید یک کارفرمای قطری پیدا کنید برای این کار باید رزومه­ی خود را برای شرکت­هایی که با کار شما ارتباط دارند بفرستید. البته با توجه به اینکه در این کشور در حال پیشرفت معمولا کارهای زیادی وجود دارد احتمالا بتوانید زود کاری که در آن مهارت دارید را پیدا کنید.

اخذ ویزای کاری قطر

با توجه به روابط خوب ایران و قطر، این کشور جدیدا بخشنامه ای صادر نموده که دریافت ویزای کاری شش ماهه را برای تجار ایرانی آسان تر ساخته است. ویزای تجاری قطر ویزای فرودگاهی است و در بدو ورود برای گرفتن آن باید اقدام کنید. این ویزا به صورت فوری است و اعتبار یک ماهه دارد اما برای 5 ماه قابل تمدید است. هزینه صدور این ویزا 200 ریال قطر است. برای دریافت ویزای شش ماه قطر باید یک سری آزمایشات پزشکی نیز انجام گردد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری قطر

  1. حداقل شش ماه اعتبار پاسپورت
  2. دعوتنامه از سوی یک شرکت معتبر قطری
  3. واچر یا تائیدیه قطعی هتل
  4. بلیط رفت و برگشت
  5. حداقل 5000 ریال قطر در کارت اعتباری
منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4636

به "چگونه ویزای کاری قطر را دریافت کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ویزای کاری قطر را دریافت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید