درگاه های ورود بانوان به اکوسیستم فناوری باید اختصاصی سازی گردد ، راه چاره هایی برای حضور فعال زنان در عرصه نوآوری

به گزارش دور زمین، معاون سابق توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: برای آنکه زنان سهم بیشتری را در اکوسیستم فناوری و نوآوری داشته باشند، باید درگاه های ورود به این اکوسیستم را برای بانوان بعضا اختصاصی سازی کنیم.

درگاه های ورود بانوان به اکوسیستم فناوری باید اختصاصی سازی گردد ، راه چاره هایی برای حضور فعال زنان در عرصه نوآوری

اکبر قنبرپور معاون سابق توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، درباره راه چاره های نوین برای اینکه زنان سهم بیشتری را در عرصه فناوری و نوآوری داشته باشند، گفت: در درجه اول باید درگاه های ورود به این اکوسیستم را برای بانوان بعضا اختصاصی سازی کنیم البته دو طیف فکری در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: بعضی معتقدند که هیچ برنامه خاصی در این رابطه نباید داشت و بانوان همانند آقایان می توانند جایگاه خود را در این عرصه پیدا نمایند، اما بعضی دیگر معتقدند به علت شرایطی که بانوان متفاوت از آقایان با آن روبه رو هستند باید نگاه ویژه ای داشت. من هم با دسته دوم هم عقیده ام و فکر می کنم باید راستا های ویژه ای را در نظر گرفت.

معاون سابق توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس گفت: در این راستا بود که سال گذشته یک پاویونی را به نام زنان پیشگام در دهمین نمایشگاه اینوتکس به جریان انداختیم و برای دوره یازدهم این نمایشگاه هم، راه اندازی این پاویون را در برنامه داریم تا یاری کنیم بانوان بتوانند در اشتراک تجربیات خود فعال تر از آقایان ظاهر شوند.

قنبرپور اعلام کرد: طبق تجربه در موضوعات سرمایه گذاری و مشارکت، بانوان از آقایان انگیزه بیشتری دارند. هرچند که علاقه و انگیزه بانوان برای فعالیت در اکوسیستم فناوری بیشتر است، اما آمار های ما نشان می دهد که مشارکت بانوان نسبت به آقایان در این اکوسیستم یک چهارم به سه چهارم است البته نمی خواهیم که این آمار برابر گردد، اما امیدواریم در اینوتکس شاهد مشارکت 40 درصدی بانوان در غرفه داران استارتاپی، سخنرانان، منتور ها و سرمایه گذاران باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه باید فعالیت بانوان در اکوسیستم فناوری را تقویت و آن ها را به این راستا تشویق و ترغیب کرد، اعلام کرد: اولین قدم برای مشارکت بیشتر بانوان، آموزش است. خیلی از بانوان کشور علیرغم داشتن مدارک تحصیلی عالیه، اما برای نقش آفرینی و ورود به عرصه کارآفرینی آموزش لازم را ندیده اند. دومین قدم شبکه سازی بین بانوان به وسیله برگزاری رویداد ها و گردهمایی های و سومین قدم البته فرهنگسازی در این زمینه است که جامعه بپذیرد بانوان هم می توانند در این حوزه نقش پررنگ تری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5468

به "درگاه های ورود بانوان به اکوسیستم فناوری باید اختصاصی سازی گردد ، راه چاره هایی برای حضور فعال زنان در عرصه نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگاه های ورود بانوان به اکوسیستم فناوری باید اختصاصی سازی گردد ، راه چاره هایی برای حضور فعال زنان در عرصه نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید