برپایی 15 کلاس و برنامه فرهنگی تابستانی در کتابخانه مرکزی پارک شهر

به گزارش دور زمین، مرضیه یگانه، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره برنامه های تابستانی کتابخانه مرکزی پارک شهر اظهار کرد: کتابخانه مرکزی پارک شهر در ایام تابستان 15 کلاس و برنامه فرهنگی دارد که 90 درصد این کلاس ها با هدف جذب مخاطب، رایگان برگزار می شود.

برپایی 15 کلاس و برنامه فرهنگی تابستانی در کتابخانه مرکزی پارک شهر

وی با بیان اینکه برنامه های تابستانی کتابخانه پارک شهر معمولا در قالب کارگاه های 10 جلسه ای است برنامه ریزی شده است، اظهار کرد: به عنوان مثال کتابخانه مرکزی پارک شهر از پاییز سال گذشته به برپایی کلاس های آموزش زبان انگلیسی با روش نو با همکاری مرکز آموزش زبان های خارجی دانشگاه تهران اقدام کرده است.

یگانه عنوان کرد: کلاس های زبان انگلیسی کتابخانه مرکزی پارک شهر برای گروه سنی چهار تا 10 سال دایر شده که بعد از تعیین سطح داوطلبان زبان آموزی تشکیل می شود. این کلاس ها 12 جلسه است و از سوم مرداد ماه آغاز می شود. هزینه ثبت نام در این دوره 400 هزار تومان است.

یگانه با اشاره به برگزاری کلاس های خوشنویسی تحریری ویژه بچه ها هفت تا 15 سال در کتابخانه مرکزی پارک شهر گفت: آموزش خوشنویسی نستعلیق با قلم نی برای نوجوانان 15 سال به بالا با تدریس استاد خاکبازان که عضو انجمن قلم ایران است، شنبه ها در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار خواهد شد. هزینه شرکت در این کلاس نیز 400 هزار تومان است.

یگانه با بیان اینکه 90 درصد کلاس های برگزار شده در کتابخانه مرکزی پارک شهر رایگان است، عنوان کرد: در کلاس های مشمول هزینه در اصل فقط هزینه نیمی از شهریه کلاس ها از متقاضیان دریافت می شود و بقیه این مبلغ از طریق اداره کل کتابخانه های استان تهران تامین می شود.

مسئول کتابخانه مرکزی پارک شهر با اشاره به اینکه کلاس های کتابخانه مرکزی پارک شهر در طول سال برگزار می شود، عنوان کرد: تعدادی از کلاس های آموزشی با همکاری شهرداری دایر می شود؛ بنابراین رایگان است. مانند کلاس گروه درمانی ویژه مادران دارای کودک چهار تا 6 سال یا بازی درمانی ویژه بچه ها چهار تا 6 ساله که از ششم تیرماه آغاز می شود و بیا باهم قصه بگیم، با هم بازی کنیم رایگان برگزار می شود.

وی اضافه نمود: برگزاری کلاس هایی مانند عکاسی و فیلمبرداری با موبایل یا کلاس هایی مانند بیا باهم بازی کنیم، بیا با هم قصه بگیم برای گروه سنی سه تا 6 سال که از پنج تیرماه برگزار می شود، ازجمله کلاس های دیگری هستند به صورت رایگان در این کتابخانه برگزار می شود.

یگانه با اشاره به برگزاری کلاس آّبرنگ ازسوی استاد مومنی از پنجم تیرماه در کتابخانه مرکزی پارک شهر که خودشان شاعر و نقاش هستند، عنوان کرد: این کلاس برای گروه سنی بالای 5 سال تشکیل می شود. هزینه این کلاس نیز 300 هزار تومان است.

مسئول کتابخانه مرکزی پارک شهر با اشاره برگزاری کلاس های دست ورزی برای بچه ها چهار تا 6 سال در کتابخانه مرکزی پارک شهر گفت: این کلاس شنبه ها ازساعت 11 تا 13 برگزار می شود. مدرس این کلاس خانم سیدی، کتابدار است.

یگانه با اشاره به برگزاری کلاس توانمند سازی خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی دوره نوجوانی ویژه برای نوجوانان و خانواده های آنان اظهار کرد: این کلاس رایگان از ساعت 9 تا 11 با حضور دکتر غلامحسن یارمحمدی، عضو کمیته مقابله با جرم سازمان ملل متحد برای پدرها و مادرها و در کلاس جداگانه ای با حضور نوجوانان درباره مباحث و مسائل نوجوانی و ویژگی های این دوره بحث می شود.

وی با اشاره به تربیت گروه سرود از بین بچه ها بالای 6 سال ازسوی اداره کل کتابخانه های استان تهران اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی تلاش می کند گروه سرود تشکیل دهد این گروه سرود همچنان عضو می پذیرد ساعت برگزاری کلاس از 11 تا 13 پنجشنبه ها به سرپرستی نصیبا مرادی شاعر هستند.

مسئول کتابخانه مرکزی پارک شهر با اشاره به اینکه کلاس های تابستانی کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی پارک شهر در سالن آمفی تئاتر و بخش کودک کتابخانه و کلاس های بزرگسالان در سالن اجلاس برگزار می شود، عنوان کرد: علاقه مندان می توانند از ساعت 7 و 30 تا 22 و جمعه ها و ایام تعطیل تا ساعت 18 برای شرکت در این کلاس ها به کتابخانه مرکزی پارک شهر واقع در خیابان وحدت اسلامی، خیابان بهشت، ورودی شماره 4 پارک شهر مراجعه کنند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5969

به "برپایی 15 کلاس و برنامه فرهنگی تابستانی در کتابخانه مرکزی پارک شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی 15 کلاس و برنامه فرهنگی تابستانی در کتابخانه مرکزی پارک شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید