درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا

به گزارش دور زمین، رئیس جمهوری ارمنستان گفت، دولت باید استعفا دهد، انتخابات جدید حداکثر ظرف مدت یک سال باید برگزار گردد و یک دولت موقت توافق ملی، ترجیحا یک دولت تکنوکرات تشکیل گردد.

درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان همچنین دولت این کشور را در جریان نشست با نمایندگانی از جامعه ارامنه در روسیه مورد انتقاد قرار داد و امضای توافق آتش بس نیکول پاشینیان با الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان را درباره مساله قره باغ و خروج نیروهای کشورش از این منطقه مورد مناقشه را یک تراژدی عظیم خواند.

وی ادامه داد: یک راهکار در هر کشوری وقتی که چنین تراژدی عظیمی رخ می دهد، وجود دارد و آن، استعفای دولت است.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین به این نکته اشاره نمود که اوضاع در ارمنستان از دو سال قبل وقتی انتخابات برگزار گردید، خیلی فرق نموده و تشکیل یک دولت موقت متحد ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام را پیشنهاد کرد.

وی با بیان اینکه یک دولت تکنوکرات که همگی احزاب با آن موافق باشند، تشکیل گردد، ادامه داد: این دولت می تواند برای شش ماه یا برای یک بازه یک ساله رهبری کشور را تا برگزاری انتخابات زودهنگام بر عهده داشته باشد.

رئیس جمهوری ارمنستان همچنین گفت، یک همه پرسی برای قانون اساسی نیز پیش از برگزاری انتخابات جدید احتیاج است تا اصلاحاتی را در قانون اساسی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری یا نخست وزیری نباید تصمیمات مهم را به تنهایی برای کشور اتخاذ نمایند، گفت: قانون اساسی در کشور ما متوازن نیست. باید بین مجلس، دولت و ریاست جمهوری توازن ایجاد گردد. رئیس جمهوری در ارمنستان باید با آرای مردمی انتخاب گردد نه با رای مجلسی که اکنون وجود دارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3421

به "درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رئیس جمهوری ارمنستان از دولت برای استعفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید