در مورد دیوار چین بیشتر بدانیم

به گزارش دور زمین، قطعا طولانی ترین بنا بر روی زمین است که به دست انسان ها ساخته شده است. این بنا در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در این مقاله واقعیت هایی در مورد دیوار چین مطرح خواهیم کرد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

در مورد دیوار چین بیشتر بدانیم

واقعیت های جالب در مورد دیوار چین:

بهتر است عکس هایی که از این دیوار می بینید را باور نکنید. این بنا همیشه مورد توجه گردشگران قرار گرفته و همیشه این مکان پر از جمعیت است. در روز بیش از نه هزار نفر از این بنا بازدید می کنند. جمعیت بازدید کنندگان از دیوار در طول تعطیلات بزرگ در چین مانند روز ملی و سال نو چینی ها، چند برابر است.

بقای کارگران زیادی که در این پروژه جان خود را از دست داده اند، در این دیوار مدفون شده است. با توجه به تلفات زیادی که صورت گرفته، باستان شناسان هنوز نتوانسته اند بقای انسان ها را کشف کنند.

بخش هایی از دیوار حاوی گلوله از جنگ دوم چین و ژاپن (1945 - 1937) است.

ناسا می‌گوید که برخی از اشیاء ساخته شده به دست انسان بر روی زمین، مانند جاده به طور کمرنگ در عکس ها دیده می‌شود. فضانوردان هم عکسی از این دیوار با دوربین های قدرتمند تهیه کرده اند. ممکن است این بنا از مدار هم قابل مشاهده باشد اما این قضیه کمی مشکوک است.

دیوار بزرگ چین یک ساختار پیوسته نیست و در جاهایی که کوه های بلند و رودخانه بوده دیواری وجود ندارد. این بنا طی قرن ها ساخته شده، به همین دلیل ساختار در بعضی قسمت ها متفاوت بوده و در سال های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته است. این دیوار به شکل خطی صاف نیست، در بعضی قسمت ها گودال، تکه تکه، فروع و حتی حشو هم دیده می شود.

از آنجایی که قسمت های زیادی از این دیوار طی سال ها تخریب و نابود شده اند، اندازه گیری دقیق دیوار دشوار است. طول تقریبی بیش از 8000 کیلومتر است. 180 مایل از این دیوار تحت پوشش شن و ماسه مخفی بوده تا در سال 2009 کشف شد. حتی گفته می شود حدود 22 درصد از این دیوار هم ناپدید شده است.

این دیوار یکی از عجایب محسوب می شود اما در این فهرست نبود تا اینکه در سال 2007 طبق نظرسنجی و رای مردم، دیوار بزرگ چین به عنوان هفت عجایب جدید جهان به این فهرست اضافه شد.

ساخت قسمت های اولیه دیوار بیش از 2000 سال پیش آغاز شد، اما آنچه که وجود دارد این است که دیوار بزرگ چین در طول سلسله مینگ در قرن 14 میلادی ساخته شده تا چین را از هجوم مغول ها در امان نگه دارند.

بیشتر آسیب هایی که به این دیوار وارد شده است، از طریق جنگ و دشمنان نبوده، بلکه فعالیت های کشاورزی در اطراف این دیوار منجر به آسیب های جدی شده است. بخش شمال غربی دیوار چین به احتمال زیاد تا 20 سال آینده به دلیل بیابان زایی و تغییر رفتار انسانی در استفاده از زمین، نابود می شود.

300 سیاستمدار بزرگ دنیا از بادلینگ که محبوب ترین بخش دیوار چین است بازدید کرده اند که اولین آن ها کلیمنت سیاست مدار اتحاد شوری بود که در سال 1957 از این قسمت دیوار دیدن کرد.

انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2441

به "در مورد دیوار چین بیشتر بدانیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "در مورد دیوار چین بیشتر بدانیم" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مورد دیوار چین بیشتر بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید