داروخانه آنلاین برترین داروخانه ایران

به گزارش دور زمین، رپرتاژ آگهی - انسان چه بزرگسال چه کودک برای حفظ سلامتی بدن خود احتیاج به مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی دارد که در این مقاله سعی بر این است خواص برخی از آن ها مثل ویتامین سی و مولتی ویتامین کودک و تاثیراتی که بر سیستم ایمنی بدن دارند آنالیز گردد.

داروخانه آنلاین برترین داروخانه ایران

تقویت سیستم ایمنی را آغاز کنید

شاید شما هم درباره اثر بخشی مصرف مکمل ها یا ویتامین هایی مثل ویتامین سی در درمان کرونا و یا جهت پیشگیری از ابتلا به آن شنیده باشید در واقع به علت تاثیری که ویتامین سی در تقویت سیستم ایمنی و درمان عفونت ها دارد و بحث داغی که این روز ها در بین مردم و جامعه پزشکی چه سنتی و چه مدرن وجود دارد آنالیز این موضوع اهمیت بیشتری پیدا نموده است.

چگونه سیستم ایمنی قوی داشته باشیم

بی شک نمی توان تاثیرات تنظیم خواب بر سیستم ایمنی را انکار کرد چون در خواب عمیق است که بازسازی ارگان های بدن اتفاق می افتد و سیستم پاکسازی مغز در این زمان فعال می گردد. علاوه بر آن پرهیز از مصرف سرخ کردنی ها و فست فود ها و ورزش کردن می تواند در این امر نقش بسزایی داشته باشد. اما مهم تر اینکه باید رژیم غذایی خود را آنالیز کنیم تا متوجه شویم میزان ویتامین هایی که از غذا ها دریافت می کنیم کافی است یا خیر. یکی از ویتامین هایی که حتما در برنامه روزانه باید وجود داشته باشد ویتامین سی است.

ویتامین سی در چه غذاهایی وجود دارد؟

خوشبختانه افرادی که قصد کاهش وزن را دارند یا گیاه خواران مسئله ای برای دریافت احتیاج روزانه شان به این ویتامین نخـواهند داشت؛ چراکه بسیاری از گیاهان با کمترین کالری می توانند ویتامین سی مورد احتیاج را تامین نمایند. فقط توجه داشته باشید که دادن حرارت زیاد باعث ازبین رفتن ویتامین سی و یا املاح مورد احتیاج دیگرمی گردد. بخشی از این مواد ارگانیک در این جا معرفی شده است.

** آویشن: این گیاه به خاطر تاثیر مثبتی که بر عملکرد سیستم ایمنی دارد و تاثیری که بر بهبود دستگاه تنفس در هنگام سرماخوردگی یا آسم و یا عفونت ها دارد، برای پیشگیری و یا کاهش علائم کرونا که تنگی نفس و سرفه بخشی از آن است پیشنهاد می گردد.

** گوجه فرنگی: گوجه فرنگی با داشتن مقدار کافی آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین سی یا همان آسکوربیت اسید می تواند علاوه بر درمان عفونت ها و سلامت پوست، در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان و یبوست تاثیر گذارباشد.

** فلفل دلمه : این فلفل ها که آب بخش عمده آن را تشکیل می دهد سرشار از ویتامین سی است و با داشتن فیبر کافی به کاهش وزن می تواند یاری کند و طعم ملایم آن نسبت به سایر فلفل ها مصرف آن را دلپذیر تر نموده است.

** کیوی: شاید باورش سخت باشد ولی ویتامین سی موجود در این میوه 2 برابر پرتقال است و آن را می توان به عنوان درمان گر بیماری سرماخوردگی معرفی کرد. جالب است بدانید مصرف این میوه در بچه ها تنگی نفس را بهبود می بخشد و مصرف آن در دوران بارداری باعث استحکام اسکلت بدن جنین می گردد.

اگرچه اولویت همواره دریافت کامل ویتامین به وسیله غذا ها است ولی درصورتی که مصرف غذاها نتواند احتیاج ویتامین سی را رفع کند مصرف مکمل های ویتامین سی پیشنهاد می گردد؛ ولی نباید درمصرف آن زیاده روی کرد تا اختلالی در سیستم بدن ایجاد نگردد. به طور کلی مصرف مکمل ها زیر نظر پزشک باشد بهتر است و خوب است بدانید مصرف ویتامین ها هیچ وقت نباید متوقف گردد و ما در هر مرحله از زندگی از تولد تا کهن سالی احتیاج به مصرف آن ها خواهیم داشت.

تقویت سیستم ایمنی دربچه ها

خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی هایی که در سال های اخیر صورت گرفته پدر و مادر ها در تقویت سیستم ایمنی کودک خود اهتمام بیشتری نشان می دهند. اگرچه با مصرف غذاهای سالم و مفید این امر امکان پذیر است ولی تقویت سیستم ایمنی کودک آن قدر اهمیت دارد که در صورتی کودک نتواند مواد معدنی و ویتامین های مورد احتیاج بدن خود اعم از ویتامین سی، دی، ای و.. را دریافت کند پزشکان مصرف مکمل ها را توصیه می نمایند. یکی از این مکمل ها مولتی ویتامین کودک است که به صورت شربت یا قرص و یا حتی پاستیل موجود است.

متاسفانه گاهی اوقات مادران تصور می نمایند که شیر خشک حاوی تمام مواد ریز مغذی مورد احتیاج کودک است ولی باید توجه گردد که ویتامین هایی مثل E و A به این شیر خشک ها افزوده نمی گردد و احتیاج به تقویت سیستم ایمنی کودک توسط مولتی ویتامین ها وجود دارد. البته این موضوع تنها در بچه های که شیر خشک مصرف می نمایند صدق نمی کند بلکه ممکن است شیر مادر هم برخی از مواد مورد احتیاج را نداشته باشد و اگر تقویت سیستم ایمنی در کودک صورت نپذیرد توانایی مقابله با بیماری های عفونی و ویروسی را نخواهد داشت و همچنین عدم دریافت ویتامین ها به مقدار کافی خطر ابتلا به بیماری های قلبی در سنین بزرگسالی را افزایش می دهد. درصورتی که پزشک برای کودک زیر دو سال مصرف مولتی ویتامین را تجویز کرد باید توجه گردد که مصرف این مکمل نباید همراه شیر باشد، چون کلسیم موجود در شیر مانع جذب ویتامین های مورد احتیاج می گردد. پس بهتر است آن را با آب میوه و یا آب مصرف نمایند.

داروخانه آنلاین دکتر شهبازی برای راحتی هموطنان با تیم مجرب خود اعم از کارشناس، مشاور، پیک در تلاشند تا خدمات شایسته ای را مطابق سلایق مختلف ارائه نمایند. از مزیت های این داروخانه این است که 10 داروخانه به طور هم زمان و آنلاین بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند ها در اختیار هم وطنان قرار دهند. برای بهره مندی از این خدمات می توانید به سایت darookhaneonline.come مراجعه فرمایید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4251

به "داروخانه آنلاین برترین داروخانه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروخانه آنلاین برترین داروخانه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید