18 خوراکی که باید در تور تایلند امتحان کرد

به گزارش دور زمین، همه ما در هنگام سفر، عاشق خرید خوراکی‌ها و اسنک‌های خوشمزه برای خانواده و دوستان خود هستیم. در تور تایلند از این نظر گزینه‌های زیادی وجود دارد اما 18 خوراکی معروفی که در ادامه معرفی می‌شوند را حتما باید در تور بانکوک امتحان کرد. البته توجه به طعم این خوراکی‌ها قبل از خرید بسیار اهمیت دارد.

18 خوراکی که باید در تور تایلند امتحان کرد

1- Almond Tulies

این خوراکی از آرد بادام درست شده و بسیار سبک، ترد و بسیار باریک است. هر تکه از این اسنک در دهان آب می‌شود و اگر از مزه این خوراکی خوشتان بیاید قطعا معتاد آن خواهید شد.

2- Khanom Phing

Khanon Phing نوع تایلندی اسنک Kueh Bangkit است. Kueh Bangkit به دلیل داشتن بافت نرم و آب شدن در دهان معروف است. نوع تایلندی این اسنک کمی ترد است و زیر دندان می‌آید و طعم نارگیل آن کمی بیشتر است.

3- بادام زمینی با طعم میگو Koh Kae

برند Koh Kae یکی از اسنک‌های بادام زمینی محبوب تایلندی است. بادام زمینیها در یک لایه ترد درست شده با خامه نارگیل فرو رفته‌اند. از خوردن این خوراکی در هر زمانی در تور تایلند می‌توان لذت برد. این بادام زمینی‌ها دارای طعم‌های متنوعی هستند مثل Tom Yum، باربکیو، واسابی، میگو و مرغ.

4- هشت پای پخته شده Squidy

معمولا هشت پای پخته غذایی است که در طول مراسم و جشن‌های سال نو چینی می‌توان یافت. اغلب مواقع پیدا کردن نوع نرم این خوراکی راحت‌تر است. اما برای کسانی که نوع ترد این خوراکی را دوست دارند، این خوراکی یکی از بهترین‌های تور تایلند است.

5- چیپس میگوی سرخ شده Manora

چیپس‌های میگوی تایلند با دیگر چیپس‌های میگو که تا به حال خورده‌ای فرق دارند. میزان ادویه‌هایی نظیر سیر و فلفل در این چیپس‌ها بیشتر است و مزه تندتر و قوی‌تری دارند. معمولا اکثر مردم چیپس میگوی تایلندی را ترجیح می‌دهند چون خوشمزه‌تر است.

6- انبه‌های خشک شده Doi Kham

اغلب ما نه تنها با انبه خشک شده (آجیل انبه) بلکه با آجیل میوه‌های مختلف آشنا هستیم و بنابراین دیدن انبه خشک شده در تور تایلند هم چندان عجیب به نظر نمی‌رسد. این خوراکی از انبه سرخ شده تایلندی نرم‌تر است اما مزه آن ممکن است به مذاق همه خوش نیاید.

7- چیپس موز Cushy

امتحان کردن چیپس موز یکی از کارهایی است که حتما باید در تور تایلند انجام دهید. از میان انواع چیپس‌های موز تایلندی، برند Cushy از همه بهتر و خوشمزه‌تر است و سفت نیست. این چیپس سبک و نرم است و طعم عسل این چیپس از همه خوشمزه‌تر است و از آن دست خوراکی‌هایی است که همه خانواده عاشق آن می‌شوند.

8- چیپس کره و عسل Lays

چیپس کره و عسل اولین بار در شهر سئول کره جنوبی بسیار متداول و پرطرفدار شد و اصلا جای تعجبی ندارد که دیگر برندها نیز در صدد تولید نوع خاص خود از این چیپس برآمدند. چیپس Lay در تایلند با انواع طعم‌های جالب و جدید موجود است و این طعم مسلما یکی از انواع بسیار محبوب آن به شمار می‌رود.

9- جلبک دریایی کره‌ای Singha

Singha یکی از برندهای معروف تایلندی در زمینه تولید نوشیدنی است اما در کنار ان چندین اسنک و خوراکی نیز تولید می‌کنند. این خوراکی جلبک دریایی تایلندی یکی از نمونه‌های ترد و خوشمزه این اسنک است که حتما باید در تور تایلند آن را امتحان کنید.

10- جلبک دریایی Tao Kae Noi

برند Tao Kae Noi یکی از برندهای بسیار معروف در زمینه تولید جلبک دریایی در تایلند است که به بسیاری از کشورها صادر می‌شود. این برند دارای طعم‌ها و انواع مختلفی است که با انواع ذائقه‌ها سازگاری دارند.

11- هشت پای تند Bento

هشت پای تند و پر ادویه Bento فقط به درد کسانی می‌خورد که عاشق غذاهای تند هستند. این اسنک یکی از بهترین‌ها برای مواقعی است که به تماشای تلویزیون می‌نشینید و به دلیل طعم خوب بسیار اعتیادآور است! وقتی شروع به خوردن این خوراکی می‌کنید دیگر نمی‌توانید جلوی خود را بگیرید تا زمانی که دیگر قادر به تحمل طعم تند آن نباشید و یکی از خوشمزه‌ترین اسنک‌های تور تایلند است.

12- شیرنی نارگیل با بادام زمینی

این شیرینی چیزی نیست که به راحتی یافت شود اما از آنجا که نارگیل در تایلند بسیار معروف است، امتحان کردن شیرینی نارگیلی همراه با بادام زمینی هم در سفرتان بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

13- آجیل Tom Yum

درون بسته‌بندی کوچک این اسنک پر از آجیل، انواع مغزها، میگو و تام یام (tom yum) است. این مخلوط دلپذیر می‌تواند یکی از خوشمزه‌ترین طعم ‌هایی که در تور تایلند تجربه می‌کنید باشد.

14- آبنبات شیری

این آبنبات نوع تایلندی آبنبات Horlicks است؛ شکل و بافت آن دقیقا شبیه به آبنبات Horlicks است اما طعم متفاوتی دارد. در تایلند می‌توانید دو نوع شیری و شیر شکلاتی این آبنبات را خریداری کنید.

15- کراکر برنج Tom Yum

خود کراکرهای برنج به تنهایی مزه خیلی خوبی ندارند بنابراین نیاز است که از برخی ادویه‌ها و چاشنی‌ها در آن استفاده شود. کراکرهای برنجی Tom Yum به احتمال زیاد به یکی از اسنک‌های مورد علاقه شما در تور تایلند بدل خواهند شد البته در مواقعی که احساس گرما نکنید.

16- تخم مرغ‌هایی با سوخاری گوشت

این اسنک یکی از خوراکی‌های شب سال نو چینی است و ترکیبی از نامه‌های عاشقانه و سوخاری گوشت است.

17- ترشک‌ لیمویی Hi-chew

اکثر ما با برندHi-chew  اشنا هستیم و این طعم جدید با رنگ زرد روشن یکی از خاص‌ترین طعم‌های این برند است. واقعا مزه خوشبوکننده هوا می‌دهد و واقعا خوشمزه است. بهتر است خودتان در تور تایلند حتما این طعم را امتحان کنید.

18- Pocky

معمولا همه یک بسته خوراکی Pocky از تایلند با خود به خانه می‌برند. این خوراکی دارای طعم‌های مختلفی است که گاهی انتخاب از میان آن‌ها شما را گیج می‌کند.

انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2944

به "18 خوراکی که باید در تور تایلند امتحان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 خوراکی که باید در تور تایلند امتحان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید