خواهرخواندگی آذربایجان غربی و گوانجو پیگیری می گردد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگارانبه نقل از استانداری آذربایجان غربی، خلیل شیرغلامی چهارشنبه شب در نشست مشترک با تجار، فناوران، تولیدکنندگان و فعالین مالی آذربایجان غربی اضافه نمود: در چهارچوب این طرح می توانیم توسعه مبادلات هیات های تجاری و اجرای طرح های مشترک در حوزه های مختلف فرهنگی، گردشگری، تجاری و مالی را ببینیم.

خواهرخواندگی آذربایجان غربی و گوانجو پیگیری می گردد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کشور چین و بخش مالی این کشور به دنبال بخش کارگاه لجستیکی هستند و در این راستا دنبال کشورها و مناطقی هستند که دارای موقعیت خاصی جغرافیایی هستند.

شیرغلامی ادامه داد: منطقه آزاد ماکو ظرفیت ویژه ای برای توسعه مالی و گسترش ارتباطات بین المللی دارد و ما هم دنبال این هستیم تا از این ظرفیت در راستای توسعه روابط آذربایجان غربی با استان های مختلف چین استفاده کنیم.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین اعلام کرد: اگر ارتباط مناسبی بین منطقه آزاد ماکو و منطقه آزاد گوانگ دونگ چین برقرار گردد می توان از ظرفیت های آن برای توسعه استان آذربایجان غربی استفاده بهینه کرد.

شیرغلامی همچنین گفت: ایران از نظر بخش خشکبار نیز بسیار غنی است و ما در کوشش هستیم صادرات خشکبار کشور بویژه آذربایجان غربی را به چین را تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: چین در سه شاخص تامین سرمایه، تامین بازار و استفاده از فناوری بسیار برجسته عمل نموده است و باید بخش خصوص کشورمان از این ظرفیت برای جذب سرمایه و توسعه بازار خود در چین استفاده کند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین اعلام کرد: دفتر نوآوری جمهوری اسلامی ایران نیز در چین ایجاد شده است تا بتوان فناوری های داخلی را به آن کشور منتقل و تجاری سازی کرد.

وی اضافه نمود: با تجاری سازی فناوری می توان این بخش را به بازارهای مختلف متصل کرد و این عامل ظرفیت بزرگی برای توسعه فناوری های داخلی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1984

به "خواهرخواندگی آذربایجان غربی و گوانجو پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواهرخواندگی آذربایجان غربی و گوانجو پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید