خطوط مترو شهر گوانجو

به گزارش دور زمین، برگزاری نمایشگاه چاینا پلاس در محل نمایشگاه بین‌المللی گوانجو تاجران زیادی از کشورمان را به سوی خود جذب کرده است، بنابراین آشنایی با خطوط مترو شهر گوانجو خالی از لطف نیست. در این مقاله با خطوطو 1 تا 5 مترو گوانجو  آشنا خواهید شد.

خطوط مترو شهر گوانجو

خط 1 مترو گوانجو با 16 ایستگاه

ایستگاه Xilang، ایستگاه پایانی خط 1 مترو شهر گوانجو است که در نزدیکی دفتر مرکزی شرکت مجری مترو گوانجو، دفتر مرکزی شرکت ساخت مترو گوانجو و شرکت استیل و آهن  این شهر می‌باشد.

ایستگاه Yangji در خط 1 مترو گوانگجو یک ایستگاه تبادلاتی بین خط 1 و خط 5 مترو گوانگجو قرار دارد. این ایستگاه در تقاطع جاده Zhongshanyi و جاده Meidong قرار دارد.

ایستگاه جاده Tiyu غربی در خط 1 مترو گوانجو  در مرکز منطقه تجاری Tianhe قرار گرفته و میدان Tianhecheng و مرکز کتاب گوانگجو، نزدیک این ایستگاه واقع شده‌اند. 

ایستگاه مرکز ورزشی Tianhe در خط 1 متر گوانگجو و نزدیک بازارهای عمده فروشی کامپیوتر گوانجو قرار گرفته و تعداد زیادی مرکز فروش قطعات کامپیوتری در این محدوده قرار دارند. از جمله آن‌ها می‌توان شهر کامپیوتر گوانگجو و Pacific Computer Town را نامید.

ایستگاه Kengkou نیز در خیابان Fangcun گوانجو قرار داشته و ایستگاه اتوبوس Fangcun نیز به این ایستگاه نزدیک است. مسافران می‌توانند از طریق این ایستگاه اتوبوس به دیگر استان‌های چین نیز سفر کنند. چاینا پلاس 2017 یک فرصت عالی برای سفر به دیگر شهرهای کشور چین همراه با بازدید از این نمایشگاه تجاری است.

ایستگاه Huadiwan خط 1 مترو گوانجو در Huadi Dadao Bei قرار داشته که بازار پرنده و ماهی گوانجو و خیابان‌های فروش غذاهای عالی گوانجو نزدیک این ایستگاه می‌باشند. بعد از بازدید نمایشگاه چاینا پلاس 2017 به بازدید 

ایستگاه آکادمی خانواده چن در خیابان Zhongshan Seven قرار گرفته و نزدیک آکادمی خانواده چن قرار دارد که یکی از 8 جاذبه توریستی معروف گوانجو به حساب می‌آید. این آکادمی محل تحصیل اعضای خانواده چن در سلسله کینگ می‌باشد.

ایستگاه Ximenkou خط 1 مترو گوانجو: ایستگاه Ximenkou خط 1 مترو گوانجو در محل اتصال جاده‌های Zhongshan و Renmin قرار گرفته است. معبد مشهور Guangxiao، معبد Liurong و معبد Wuxian در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند. در میان این معابد، معبد Guangxiao باستانی‌ترین و بزرگترین آن‌ها است.

ایستگاه Gongyuanqian در جاده Zhongshan Five قرار دارد و نزدیک خیابان پکن است، جاده Wende و هتل بزرگ Lidu است. این ایستگاه، ایستگاه مبادلاتی خط یک و خط دو مترو گوانجو است. این ایستگاه همچنین بزرگترین ایستگاه مترو در جنوب آسیا می‌باشد.

ایستگاه موسسه جنبش دهقانی در نزدیک مکان قبلی موسسه جنبش دهقانی که زمانی توسط Mao Zedong مدیریت می‌شد قرار گرفته و این ایستگاه نزدیک هتل بزرگ Gotone گوانگجو، کتابخانه گوانجو، کتابخانه Zhongshan و موزه گوانگجو واقع شده است. چاینا پلاست فرصتی برای تاجران است که به جاذبه‌ای به نام خرید برسید.

ایستگاه Fangcun مترو گوانجو از طولانی‌ترین ایستگاه‌های مترو در چین و آسیا بوده که این معبد معروف Huang Daxian گوانجو و اسکله Fangcun از ایستگاه Fangcun زیاد دور نمی‌باشند. 

ایستگاه Huangsha در خط 1 مترو شهر گوانجو در نزدیکی جزیره معروف Shamian قرار دارد. هتل معروف White Goose، هتل پیروزی، بازار عمده فروشی غذاهای دریایی Huangsha و بازار عمده فروشی گیاهان دارویی Qingping، نزدیک ایستگاه Huangsha قرار دارد.

ایستگاه Changshou Lu در منطقه Liwan گوانجو قرار دارد که در نزدیکی خیابان معروف Shangxiajiubu گوانجو و خانه‌های قدیمی Xiguan قرار دارد.

ایستگاه پارک شهدای گوانگجو، نزدیک پارک شهدای گوانجو و مرکز خرید تازه تاسیس Zhonghua Square قرار گرفته و این ایستگاه مترو گوانجو تا هتل معروف Garden، هتل Baiyu، هتل بین‌المللی Guangdong، هتل Jiangwan و هتل Yuanyang حدود 30 دقیقه پیاده‌روی فاصله است.

ایستگاه Dongshankou در مرکز تجاری گوانگجو قرار دارد. هتل Sanyu و خیابان تجاری Nonglin Xialu در نزدیکی این ایستگاه مترو گوانجو قرار گرفته‌اند.

ایستگاه شرقی راه‌آهن گوانجو نقطه دیگر پایانی خط 1 مترو گوانگجو است. مسافران می‌توانند از این نقطه به هنگ‌کنگ سفر کنند. در ضمن یکی دیگر از هشت نقطه خوش منظره گوانگجو یعنی Tianhe Piaojuan در نزدیکی این ایستگاه واقع شده است. بعد از بازدید نمایشگاه پلاستیک چین می‌توانید به بازدید هنگ‌کنگ نیز بروید.

خط 2 مترو شهر گوانجو

خط دو مترو گوانجو خطی مهم برای سفر است. این خط از شمال تا جنوب شهر گوانجو امتداد دارد و 17 ایستگاه دارد. خط دو مترو گوانجو، ایستگاه راه‌آهن گوانجو (Guangzhou Railway Station) و ایستگاه جنوبی راه‌آهن گوانجو (Guangzhou South Railway Station) را به هم متصل می‌کند. ایستگاه جنوبی راه‌آهن گوانجو یک قطب مهم ملی برای قطارهای سریع‌السیر است و ایستگاه خط آهن گوانجو، قطارهای سریع‌السیر و قطارهای معمولی به شنزن دارد.

خط 3 مترو شهر گوانجو

این خط شمالی‌ترین ایستگاه خط سه مترو گوانجو، ایستگاه جنوبی فرودگاه (Guangzhou East Station) در فرودگاه بین‌المللی Baiyun است. خط سه مترو گوانجو به خط یک در ایستگاه شرقی گوانجو (Guangzhou East Station) و خط APM در ایستگاه برج کانتون (Canton Tower) متصل می‌شود. به گفته TripAdvisor برج کانتون در بین جاذبه‌های توریستی گوانجو، مقام دوم را از نظر محبوبیت دارد. نمایشگاه چاینا پلاست 2017 رویدادی تجاری در صنعت پلاستیک شهر گوانجو است.

خط 4 مترو شهر گوانجو

خط 4 متروی گوانجو از شمال به جنوب کشیده شده است. خط چهار متروی گوانجو 15 ایستگاه دارد و 6 ایستگاه بیشتر نیز در حال ساخته شدن برای این خط است. 

خط 5 مترو شهر گوانجو

خط 5 متروی گوانجو از شرق به غرب گوانجو کشیده شده است و 24 ایستگاه دارد. باغ وحش گوانجو در ایستگاه پارک دونگ‌وو (Dongwu Park Station) قابل دسترس است. ایستگاه راه‌آهن گوانجو (Guangzhou Railway Station) در این خط به بازار عمده فروشی لباس گوانجو نزدیک است. چاینا پلاست 2017 یک فرصت برای شرکت در یک رویداد تجاری بزرگ در شهر گوانجو است.

انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 275

به "خطوط مترو شهر گوانجو" امتیاز دهید

3 کاربر به "خطوط مترو شهر گوانجو" امتیاز داده اند | 4.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط مترو شهر گوانجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید