خشکى پوست و خارش زمستانى

به گزارش دور زمین، بسیارى از کتاب هاى زیبایى پوست و مجله هاى پر زرق و برق توصیه مى نمایند که روزانه حداقل هفت تا هشت لیوان آب مصرف کنید تا پوست تان بتواند آب خود را حفظ کند. این را باور نکنید.

خشکى پوست و خارش زمستانى

خشکى پوست و خارش زمستانى

مترجمان* :

دکتر حسن کریمی یزدی

دکتر پدرام مصطفایی

8 نکته درمانى

بسیارى از کتاب هاى زیبایى پوست و مجله هاى پر زرق و برق توصیه مى نمایند که روزانه حداقل هفت تا هشت لیوان آب مصرف کنید تا پوست تان بتواند آب خود را حفظ کند. این را باور نکنید.

کنت فلدر استاد و رئیس بخش پوست دانشگاه تگزاس مى گوید: اگر کاملا آب بدن خود را از دست دهید، پوست تان خشک مى گردد، اما اگر به طور نرمال آب بدن از دست رود، شما نمى توانید با خوردن آب خشکى پوست را اصلاح کنید.

دست ها را در آب قرار دهید.

برترین راه براى رساندن آب به پوست، قرار دادن آن در آب است. پانزده دقیقه دست خود را در آب ولرم دهید. کم تر حمام کنید و از آب سرد استفاده نکنید.

پوست تان را چرب کنید.

بعد از هر حمام، از مرطوب نماینده بهره ببرید؛ مرطوب نماینده ها باعث حفظ آب مى شوند. دکتر پیرل استین مى گوید: بسیارى از مردم فکر مى نمایند که کاربرد مرطوب نماینده ها براى حفظ چربى پوست است ولى این مطلب اصلا درست نیست.

به میزان اى خود را خشک کنید تا رطوبت کمى روى پوست باقى بماند.

کاربرد مرطوب نماینده ها روى پوست مرطوب بعد از حمام بسیار مؤثرتر از مالیدن آن روى پوست خشک است. پس سعى کنید رطوبت کمى در پوست خود نگه دارید سپس از مرطوب نماینده ها بهره ببرید.

مراقب آگهى هاى فریب کارانه باشید.

هیچ ماده اى بهتر از وازلین و یا روغن ملین نیست. در واقع، براى بعضى از افراد هیچ گونه تفاوتى بین روغن گیاهى)روغن آفتاب گردان، روغن بادام زمینى(و یا روغن جامد نیست.

از حریره جوى دوسر براى بهبودى بهره ببرید.

بعضى ها معتقدند که مردم اثرات آرامبخش حریره جوى دوسر را تقریبا 4000 سال پیش کشف نموده اند. بسیارى از مردم اکنون هم آن را قبول دارند. حریره جوى دوسر مى تواند در حمام به اسم ماده تسکین دهنده عمل کند. مى توانید از حریره جوى دوسر به اسم صابون بهره ببرید. مقدارى از حریره را در یک دستمال بپیچید و در آب فرو ببرید و آب اضافى را با فشار دادن خارج کنید و به اسم یک دستمال شستشوى عادى از آن بهره ببرید.

زیاد از صابون استفاده نکنید.

متخصصان ما مى گویند: اگر کثیف نیستید، حمام نروید.

از دستگاه هاى مرطوب نماینده بهره ببرید.

نصب دستگاه هاى مرطوب نماینده هوا در طول روزهاى خشک زمستان توصیه مى گردد، البته با احتیاط. مردم فکر مى نمایند که اگر یک دستگاه مرطوب نماینده در خانه قرار دهند همه چیز حل خواهد شد، اما دستگاه هاى مرطوب نماینده شبیه دستگاه هاى تهویه است. شما براى پوشش دادن کل ساختمان به یک دستگاه بزرگ احتیاج دارید.

خانه تان را سرد نگه دارید.

یک راه خوب براى مقابله با خارش پوست در زمستان، پایین آوردن دماست. سرد نگه داشتن خانه در زمستان مى تواند یاری نماینده باشد چرا که هواى سرد حالت بى حس نمایندگى دارد و باعث احساس خوبى در پوست مى گردد. هنگامى که خانه بیش از حد، گرم باشد باعث گشاد شدن رگ هاى خونى مى گردد و خارش و گزگز آغاز خواهد شد.

منبع : دایرة المعارف پزشک خانواده ،گروه مولفان انستیتوسلامتی آمریکا

پی نوشت ها:

* انتشارات سپهر اندیشه - 1387

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4564

به "خشکى پوست و خارش زمستانى" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشکى پوست و خارش زمستانى"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید