بهترین مکان ها برای خرید چای در پکن در مدت تور چین

به گزارش دور زمین، اگر چه که این روزها نوشیدن چای در چایخانه‌های سنتی پکن، پدیده‌ای نوظهور است با این حال فرهنگ چای در این شهر همچنان زنده و سرحال است. از رانندگان تاکسی گرفته تا فروشندگان خیابانی، بیشتر محلی‌ها همیشه یک فلاسک چای در طول روز همراه دارند. در حالی که شما می‌توانید مجموعه‌ای خوب از انواع چای را در بیشتر سوپرمارکت‌های پکن پیدا کنید، با این حال برای توریست‌هایی که در تور چین به دنبال بهترین انتخاب‌ها و بهترین قیمت‌ها و همچنین به دنبال تجربه اصیل خرید چای در چین هستند، بازدید از این مناطق پکن، فوق‌العاده توصیه می‌شود.

بهترین مکان ها برای خرید چای در پکن در مدت تور چین

بازدید از بازار چای Maliandao در تور چین

  • آدرس: چین، پکن، منطقه Xuanwu، شماره 11 خیابان Maliandao

به خاطر تعداد زیادی مغازه فروش چای، این منطقه را می‌توان بزرگترین مرکز چای پکن در نظر گرفت. مجموعه‌ای از خیابان‌ها و ساختمان‌های چند طبقه چیزی نزدیک به 1000 فروشنده چای را در خود جای داده‌اند و نیاز مردم محلی و توریست‌های تور چین را با چایی که از گوشه گوشه چین تهیه شده برآورده می‌کنند. بازدید از این مکان به شما دیدی عالی از فرهنگ چای چین و گذشته پر داستانش می‌دهد. این مکان را می‌توان بهشت چای‌نوش‌ها به حساب آورد. در حالی که بیشتر فروشنده‌ها انگلیسی متوجه نمی‌شوند با این حال عموما خوشحال می‌شوند به مشتری‌های احتمالی، نمونه‌ها و مزه‌ها را ارائه دهند. در بهترین حالت بهتر است خیابان چای پکن را با راهنمای چینی ببینید یا این که نام چینی چای‌هایی که می‌خواهید تهیه کنید را همراه داشته باشید. فروشنده‌ها عادت دارند که چای را به صورت عمده بفروشند با این حال شما همچنان می‌توانید مکان‌هایی را پیدا کنید که با قیمتی مناسب مقداری کمی چای به شما بفروشند.

در Maliandao پکن است که شما می‌توانید برخی از بهترین چای‌های چین را که از مشهورترین مناطق کشت چای چین آورده شده‌اند پیدا کنید. برخی از نمونه‌هایی که توصیه می‌کنیم امتحان کنید و بخرید این‌ها هستند:

  • الهه آهنی (铁观音): این چای در استان جنوبی Fujian کشت می‌شود. به دنبال نوع خاصی از این چای باشید که در زیر درختان هلو کشت می‌شود. این نوع چای رایحه این درختان را به خود گرفته است.
  • چاه اژدها (龙井): این چای شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین چای سبز چین است که در استان Zhejiang کشت می‌شود.
  • داهونگ پائو (大红袍): این چای یکی از گرانترین چای‌های چین است. این چای اولانگ (خیلی سیاه نشده) کیفیت بالا در دامنه‌های کوهستان مشهور Wuyi کشت می‌شود.

بیشتر مغازه‌های Maliandao این چای‌ها را دارند، بنابراین اگر خواستید در تور چین این چای‌ها را بخرید مغازه‌ها را گشته تا بهترین تنوع و کیفیت را پیدا کنید. چه شخصی باشید که هر از گاهی چای می‌نوشد و به دنبال چیزی خاص هست یا به دنبال چای اصیل چین با قیمتی مناسب هستید تا به عنوان سوغاتی به خانه ببرید، Maliandao بهترین مکان برای خرید چای در پکن است.

بازدید از Yandai Xiejie در تور چین

  • آدرس: چین، پکن، منطقه Xicheng

Yandai Xiejie در میان شبکه‌ای از محله‌های قدیمی پکن قرار گرفته که دریاچه Houhai را احاطه کرده‌اند. بازدید از این مکان در تور چین فرصتی عالی ایجاد می‌کند تا خیابان‌های پکن قدیمی را به دنبال محبوب‌ترین نوشیدنی چین بگردید. در حالی که مغازه‌های این محله قدیمی انواع و اقسام سوغاتی‌ها را دارند، تعداد زیادی مغازه فروش چای وجود دارد که انواع مختلف چای و همچنین قوری‌های چای، فنجان‌ها و دیگر وسایل مربوط به چای را می‌فروشند. بیشتر مغازه‌های فروش چای در امتداد خیابان Yandai، چای را به صورت آجرهای بزرگ چای و همچنین کیلویی می‌فروشند.

از آنجایی که به ندرت پیش می‌آید که مغازه‌ها در این مکان نمونه چای برای امتحان کردن داشته باشند، شما باید عموما به بو و ظاهر چایی که انتخاب می‌کنید تکیه کنید. اگر زمان کافی یا تمایلی برای بازدید از یک بازار اختصاصی چای نداشتید، Yandai Xiejie مکانی عالی برای خرید چای در مدت تور چین است، همزمانی که می‌توانید یکی از سرزنده‌ترین محله‌های قدیمی پکن را نیز ببینید.

بازدید از خیابان Xiushui در تور چین

  • آدرس: چین، پکن، خیابان Chang'an شرقی

خیابان ابریشم که با نام خیابان Xiushui نیز شناخته می‌شود یک بازار مشهور در پکن است. این مکان همچنین یک منطقه خرید بین‌المللی و توریستی است. بسیاری از توریست‌های تور چین به خاطر تنوع و ارزانی اجناس ارائه شده در این منطقه جذب این خیابان می‌شوند. در اصل خیابان ابریشم پکن مکانی برای تجارت پارچه‌های ابریشمی چینی سنتی، صنایع دستی نفیس و کالاهای وارداتی بوده است. ولی در حال حاضر جدا از ابریشم و سوغاتی‌های سفر، در این مکان چیزهایی مانند چای، لباس، کیف و چمدان، کفش، کلاه، مروارید و وسایل دکوری نیز به فروش می‌رسد.

کسانی که برای خرید به این خیابان می‌روند بیشتر خارجی‌های مقیم پکن وگردشگران تور چین هستند. بیشتر فروشنده‌های این خیابان می‌توانند با مشتریان خارجی با انگلیسی دست و پا شکسته ارتباط برقرار کنند تا اجناس خود را بفروشند. چانه زدن در این خیابان نیاز است. اگر می‌خواهید برای خرید اجناس با قیمت‌های پایین جایی را انتخاب کنید، خیابان ابریشم انتخاب خوبی است چرا که Xidan و Wangfujing اصولا مناطقی تجاری هستند و چانه زدن در آنها زیاد معنی ندارد.

بازدید از بازار Sanyuanli در تور چین

  • آدرس: چین، پکن، خیابان Shunyuan، بازار Sanyuanli

در داخل بازار Sanyuanli که در یک کیلومتری شمال دهکده Sanlitun در شرق پکن قرار گرفته است، تعداد زیادی فروشگاه چای وجود دارد که انواع مختلف چای سبز، اولانگ و چای سیاه را از نقاط مختلف چین می‌فروشند. غیر از این چای‌ها، می‌توانید انواع غیر معمول چای را نیز در این بازار پیدا کنید. به این خاطر که این بازار به بخش بزرگی از خارجیان ساکن در پکن خدمت می‌رساند، فروشندگان در این خیابان آن قدر به انگلیسی آشنا هستند که بتوانند شما را برای یافتن چای مورد نظر خودتان راهنمایی کنند. به این خاطر که کسب و کار این افراد بر این اساس است که مشتری دائمی جذب کنند، بنابراین قیمت‌های منصفانه و خوبی ارائه می‌دهند.

این بازار نزدیک تعداد زیادی از هتل‌های محبوب پکن قرار دارد و چای باکیفیت‌تر و با قیمت پایین‌تری نسبت به سوپرمارکت‌ها و سوغاتی‌فروشی‌های شهر ارائه می‌دهد. بازارهای مشابه در کل پکن پخش شده‌اند و در حالی که بیشترشان همین تنوع چای را دارند، در نتیجه این موضوع که فروشندگان Sanyuanli می‌توانند انگیسی صحبت کنند آن را به گزینه‌ای خوب برای گردشگران تور چین تبدیل کرده است.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2970

به "بهترین مکان ها برای خرید چای در پکن در مدت تور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان ها برای خرید چای در پکن در مدت تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید