خرید سوغات در ونیز و تجربه رستوران ها و کافه های این شهر

به گزارش دور زمین، در این مقاله برآنیم که مطالبی مرتبط با اقلام قابل خرید به عنوان سوغات در فروشگاه‌های شهر ونیز بیاوریم. همچنین اماکنی را که می‌توان در آن‌ها وعده‌ای مطلوب و اقتصادی را میل نمود معرفی کنیم. در انتها به چرایی شگفت انگیز بودن شهر ونیز و نکاتی چند که از تجربیات سایر گردشگران تور ایتالیا گردآوری شده است خواهیم پرداخت.

خرید سوغات در ونیز و تجربه رستوران ها و کافه های این شهر

خرید سوغات در ونیز و تماشای ویترین‌ فروشگاه‌های شهر

گردشگران تور ایتالیا اگر قصد خرید در شهر ونیز را دارند، کافی است در معابر و کانال‌های فرعی شهر قدم زنند. این مسیرها شما را به سمت طیف گسترده‌ای از فروشگاه‌ها هدایت خواهند کرد. برخی از آن‌ها جنس‌های نامرغوب و برخی دیگر آثار هنری و صنایع سنتی ونیز را که ظاهری اصیل دارند می‌فروشند. قیمت این اجناس از مشابه آن‌ها که در فروشگاه‌های نزدیک به میدان سنت مارکو (St Mark's Square) یا پل ریالتو (Rialto Bridge) فروخته ‌می‌شوند بسیار ارزانترند. حتی اگر قصد خرید ندارید، تماشای ویترین‌های این مغازه‌ها سرگرم کننده خواهد بود چرا که برخی از آن‌ها ویترین‌هایی را به معرض نمایش گذارده‌اند که در هیچ شهر دیگری مشابه آن را نخواهید یافت.

هدایا و سوغاتی‌های سنتی، شامل ظروف کریستالی و توردوزی‌هایی می‌شوند که به ترتیب از جزایر مجاور مورانو (Murano) و بورانو (Burano) آورده شده‌اند. با این وجود همانطور که در اکثر شهرهایی که به مبادلات سنتی مشهورند رایج است، گردشگران تور ایتالیا باید مراقب اجناس کم ارزشی که از مناطق دیگر آورده شده‌اند باشند. جواهرات، چرم و مد از دیگر جاذبه‌های ونیز به شمار می‌آیند. شاید بتوان جذابترین این فروشگاه‌ها را آن‌هایی دانست که ماسک‌های کارناوالی می‌فروشند. اگرچه کارناوال مراسمی فصلی است، بزرگترین جشنواره ونیز به شمار می‌آید و فروشگاه‌هایی که به صورت تخصصی اجناس مرتبط با این جشنواره و ماسک‌های مراسم بالماسکه را می‌فروشند، در تمام طول سال بر گردشگران تور ایتالیا باز هستند و برای پرسه زدن در میانشان گزینه‌های بسیار جالبی به شمار می‌آیند.

رستوران ها و کافه های شهر ونیز

شهر ونیز آماده پذیرش گردشگران تور ایتالیا از سرتاسر جهان است، بنابراین در پیدا کردن محلی مناسب برای خوردن غذا مشکلی وجود نخواهد داشت. بدیهیست که عمده رستوران‌ها ایتالیایی هستند و دیگر غذاهای بین‌المللی شاید خیلی باب میل نباشند. با این وجود هتل‌های با کیفیت آماده پذیرایی از هر ذائقه‌ای هستند. بسیاری از گردشگران تور ایتالیا میل کردن غذا را در فضایی عاشقانه از میدان سنت مارکو یا در کناره گراند کانال می‌پسندند، اما باید به خاطر داشته باشند که ونیز شهر ارزانی نیست و بخش‌های گردشگری ارزان قیمت‌تر چند خیابان آنطرف‌تر از جاذبه‌های اصلی شهر قرار دارند.

یک پیشنهاد عالی برای گردشگران تور ایتالیا رفتن به رستوران‌های کوچک محلی در اطراف شهر است که باکارو (Bacaro) خوانده می‌شوند. یکی از غذاهایی که در این مکان‌ها سرو می‌شود چیکتی (Cicchetti) است. این غذا نمونه ایتالیایی تاپا (Tapas) است، وعده‌ای مختصر که می‌توان آن را با دست خورد و شامل کالاماری، زیتون، پنیر، کوفته گوشت، سیب زمینی، میگو، سالامی و غیره می‌شود و بهای هر کدام از این پیش غذاها تنها چند یورو است.

ونیز، شهری شگفت‌انگیز

در ونیز هیچ منطقه فقیر نشین یا ثروتمند نشین و مرکزیت تجاری وجود ندارد. در عوض این کانال‌های آبی، گوندولاها، ابنیه تاریخی، آداب و رسوم و فروشگاه‌های توریستی هستند که در سرتاسر شهر پراکنده شده‌اند. در واقع حس کردن ونیز در معنای واقعی آن کار دشواری نیست، چه بسا که بسیاری از گردشگران تور ایتالیا تنها چند روز را برای بازدید از این شهر تاریخی صرف می‌کنند.

ونیز به حق یکی از شگفتی‌های جهان به شمار می‌آید. این شهر تاریخی به عنوان معجزه مهندسی قرون وسطی شناخته می‌شود. ساخت بناهای شهر ونیز بر جزیره‌ای با خاک سست، که با دریا احاطه شده و در معرض حمله‌های دریایی قرار دارد و زیرساخت‌های آن پی در پی در تماس با آب دریا قرار دارند، شاهکاری فنی در عصر خود محسوب می‌شود. از زمان شکوه و عظمت ونیز تا به امروز این ساختمان‌ها در معرض خطر دائمی نشست و سیل زدگی قرار داشته‌اند، با این وجود نه فقط یک یا دو از آن‌ها بلکه هزاران سری از این بنا‌ها همچنان سرپا بر جای خود باقی‌ مانده‌اند (گراند کانال به تنهایی 200 بنا در کناره خود دارد) که عمده آن‌ها به قرون وسطی و عصر رنسانس بازمی‌گردند. سازه‌های شهر ونیز در مقایسه با بناهایی با قدمت مشابه که بر زیر ساخت‌های مستحکم‌تر در دیگر شهرها واقع شده‌اند و از گذشته تا به امروز به صورت طبیعی دچار فرسایش شده و یا جهت ایجاد دسترسی برای بلوک‌های اداری، هایپر مارکت‌ها و پارکینگ‌های چند طبقه تخریب شده‌اند، تقریباً دست نخورده باقی مانده‌اند. این‌ها دلایلی هستند که ونیز را به یکی از شگفتی‌های جهان تبدیل کرده‌اند. این شهر ایتالیایی باید توسط هر آن کس که شوقی برای تاریخ و فرهنگ دارد مورد بازدید قرار گیرد. امید می‌رود که این مقاله بتواند نخستین بازدید از ونیز را به یک تجربه تمام عیار تبدیل کند.

نکاتی کاربردی برای گردشگران تور ایتالیا و تور ونیز

پیشنهادات آورده شده در این بخش عمدتاً بر اساس تجربیات سایر گردشگران است. در ادامه می‌توانید توصیه‌های افرادی که شناخت خوبی از ونیز دارند را بخوانید:

  • از فروشگاه‌های مجاور پل ریالتو (Rialto Bridge) بازدید کنید. فروشگاه قدیمی این محل که بیشتر به واسطه ماهی، میوه و سبزیجات تازه‌اش محبوب است، برای کیفیت محصولات کشاورزی و ایجاد فرصت عکاسی در محل بسیار توصیه شده است.
  • تور Secret Itineraries به مقصد کاخ دوج (Doge Palace)، به گردشگران تور ونیز امکان بازدید از بخش‌های مختلف کاخ را که برای دیگر تورها ورود به آن‌ها قدغن است فراهم می‌آورد.
  • برای بازدید از میدان سنت مارکو (St Mark's Square) قبل از ساعت 9 صبح به محل بروید تا با جمعیت دیگر گردشگران مواجه نشوید.
  • بعد از ظهر را در میدان سنت مارکو بگذرانید، چرا که در این زمان نبود گردشگران روزانه، میدان را در زیباترین و آرام‌ترین حالت خود قرار می‌دهد. 
  • از نواحی حومه‌ای واقع در شمال شهر ونیز، بویژه محله‌هایی که زمانی یهودیان ونیز در آن‌ها سکونت داشته‌اند بازدید کنید. این محله‌ها اکنون حس روستایی متمایزی دارند که تا حدودی از آنچه که در شهر تجربه می‌کنید متفاوت است.
  • ونیز شهری نیست که بواسطه فضاهای سبزش شناس شده باشد، با این وجود Giardini واقع در بخش Castello، پارکی عمومی شامل باغات، تاب و وسایل بازی برای بچه‌هاست.
  • سواحل ونیز همانند فضای سبز آن محدود است. Lido و Lido di Jesolo تنها سواحل ونیز هستند. عمده سواحل ونیز تحت مالکیت هتل‌ها قرار دارند، اما برخی از آن‌ها برای استفاده عموم آزادند.
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2798

به "خرید سوغات در ونیز و تجربه رستوران ها و کافه های این شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سوغات در ونیز و تجربه رستوران ها و کافه های این شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید