از کوالالامپور چی بخریم؟ (راهنمای خرید در کوالالامپور)

به گزارش دور زمین، وقتی نوبت به پاسخ دادن به پرسش "از کوالالامپور سوغات چی بخریم؟" می‌رسد، اولین چیزی که به ذهن می‌آید صنایع دستی است، اما این تمام چیزهایی نیست که باید در لیست خریدتان در تور مالزی باشد. شاید برای بسیاری از مسافران تور کوالالامپور لباس‌های برندهای معروف بالاترین اولویت را در سیاهه خریدشان داشته باشد، اما بد نیست نیم‌نگاهی نیز به آخرین و جدیدترین وسایل الکترونیکی و کامپیوتری بیاندازید. قیمت‌های تخفیف‌خورده برای این محصولات معمول هستند اما قیمت‌ها از آن هم پایین‌تر می‌آیند تا معامله شیرین‌تر شود، در نتیجه وسایل الکترونیکی یکی از بهترین چیزهایی است که می‌توانید به عنوان سوغات از سفرتان به مالزی با خود برگردانید.

از کوالالامپور چی بخریم؟ (راهنمای خرید در کوالالامپور)

اما لیست آن چیزهایی که باید به عنوان سوغات در تور مالزی بخرید همین جا تمام نمی‌شود: برای آن دسته از خوش‌پوش‌هایی که دوست ندارند زیاد به خرج بیافتند، کیف‌های دستی، کفش‌ها و عینک‌های آفتابی غیر اصلی مشابه کالاهای برندهای معروف و سطح بالا، در بازار شبانه خیابان پتالینگ از واجبات خریدشان در تور کوالالامپور باید باشد. اگر دوست دارید بعد از برگشت از سفر کمد لباستان کمی هم با محصولات محلی و سنتی پر شود، توصیه ما خرید پارچه‌های باتیک در بازار سنترال است. در حالی که تیشرت‌های ارزان قیمت "من کوالالامپور را دوست دارم" سوغات‌هایی بی‌دردسر برای آشنایان هستند، ما توصیه می‌کنیم برای آن دسته از دوستان و اعضای خانواده که می‌خواهید تحت تاثیرشان قرار دهید، ظروف مفرغی یا کارهای چوبی دست‌ساز تهیه کنید. هر آن چه که به عنوان سوغات در کوالالامپور می‌خرید، همراهش یک تجربه مفرح و غافلگیرکننده خواهید داشت: چانه زدن برای تخفیف بیشتر و خرید محصولات با موضوع کوالالامپور خود تفریحی جانانه در این شهر است.

خرید صنایع دستی و سوغات در تور کوالالامپور

لازم نیست در تور مالزی به نقاط دوردست و شهرهای دیگر بروید تا بتوانید صنایع دستی و کارهای هنری محلی مناطق مختلف کشور را ببینید. در کوالالامپور تعداد زیادی فروشگاه وجود دارند که انواع محصولات سنتی از دیگر ایالت‌های مالزی را در یک مکان جمع کرده‌اند. این‌ها محصولاتی عالی برای خرید به عنوان سوغات برای برگرداندن از سفر و هدیه دادن به دوستان و اعضای خانواده هستند. از مراکز خرید بزرگ گرفته تا بازارهای شبانه، مسافران تور کوالالامپور گستره بی‌پایانی از سوغات‌های فرهنگی را در این شهر پیدا خواهند کرد؛ محصولاتی که لزوما در خانه کاربردی نیستند. بیشتر این وسایل اشیای زینتی هستند که دیوارها، میز یا یخچالتان را تزئین خواهند کرد. برخی از این سوغات‌ها را در ادامه معرفی می‌کنیم.

اشیای مفرغی، برنجی و نقره‌ای

اشیای مفرغی، برنجی و نقره‌ای مانند جواهر، مجمسه، جاکلیدی و نگهدارنده خودکار، کالاهایی محبوب به عنوان سوغات کوالالامپور هستند؛ کارهایی که توسط فلزکاران محلی با دقت فراوان تهیه شده‌اند تا اشیایی هنری و البته کاربردی خلق شوند.

کنده‌کاری‌های چوبی و ظروف سفالی

کنده‌کاری‌های چوبی و ظروف سفالی که از دیگر نقاط مالزی به کوالالامپور آورده می‌شوند نیز اشیایی عالی برای نمایش هستند. بعضی از این کارها مانند گلدان‌ها و لیوان‌ها را می‌توان در خانه به عنوان محصولاتی کاربردی مورد استفاده قرار داد. دیگر اشیا مانند قاشق‌های غول‌پیکر و مجسمه‌های چوبی با طراحی‌های پیچیده، وسایل خوبی برای تزئین هستند.

پارچه‌های سنتی

پارچه‌های سنتی یکی دیگر از سوغات‌های محبوب در میان مسافران تور مالزی هستند. این پارچه‌ها شامل پارچه‌های سنتی مالزیایی مانند Songket (پارچه‌ای ابریشمی با رگه‌های طلایی و نقره‌ای) و باتیک (پارچه‌ای شیک از شرق شبه جزیره مالزی که در واقع یک پارچه ابریشمی رنگارنگ با نقوش گل‌ها و گیاهان است) می‌شوند.

دیگر سوغات های مالزی

دیگر سوغات‌هایی که می‌توانید در تور کوالالامپور تهیه کنید، شامل تیشرت‌های ارزان قیمت با طرح‌ها و جملات بامزه، فندک‌های ساخته شده در مالزی با انواع و اقسام طرح‌ها، مدل‌های مینیاتوری ساختمان‌های کوالالامپور مانند برج‌های دوقلو و عروسک‌های پولیشی از حیوانات مختص مالزی و البته فرش می‌شوند.

خرید محصولات مدرن در تور کوالالامپور

کوالالامپور قطب اقتصادی مالزی و مقصدی مهم و اصلی برای خرید در جنوب شرق آسیا است. به همین دلیل است که دولت این کشور در هر سال دو فستیوال خرید یک ماهه را به راه می‌اندازد تا جمعیتی عظیم از خریداران از سراسر جهان را به تور مالزی بیاورد. از جدیدترین محصولات برندهای معروف پوشاک تا به‌روزترین محصولات الکترونیکی، کوالالامپور شما را با انتخاب‌هایی نامحدود و مقدار محدود پول داخل کیفتان تنها می‌گذارد.

لباس‌های برندهای معروف

وجود لباس‌های برندهای معروف و مطرح جهان یکی از بهترین ویژگی‌های خرید در تور کوالالامپور هست. این لباس‌ها آخرین مدهای روز اروپا، آمریکا و آسیا را شامل می‌شوند. در میان این نام‌های آشنا می‌توان به نایکی، آدیداس، کلاب موناکو، گوچی، ام‌ان‌جی، کلوین کلین، زارا، رائول، تد بیکر، اله، ورساچی، پرادا و خیلی‌های دیگر اشاره کرد. از دامن تا شلوار جین، از لباس‌های ورزشی تا کت و شلوارهای بی‌نظیر، کوالالامپور هر آن چه که از پوشاک نیاز داشته باشید را به شما ارائه می‌دهد؛ لباس‌هایی که می‌توانید آنها را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی، مجتمع‌های بزرگ خرید، فروشگاه‌های چند بخشی و مال‌های بسیار بزرگ پیدا کنید.

عطر

عطر یکی دیگر از کالاهای محبوب به عنوان سوغات در میان مسافران تور کوالالامپور است. فروشگاه‌های چندبخشی و مال‌های بزرگ، آخرین نمونه‌ها از برندهای مشهوری مانند آرمانی، پولو، کریستین دیور، آنا سوی، الیزابث آردن، کلوین کلین، Issey Miyake و Kiehl's را به مسافران تور مالزی ارائه می‌دهند.

لوازم جانبی مد

لوازم جانبی لباس و مد مانند سنجاق سر، روسری، دستبند، جواهرات، کفش، کیف دستی و کیف پول که در داخل مالزی یا بیرون از کشور ساخته شده‌اند در بسیاری از مغازه‌های شهر و در مال‌ها در دسترس هستند. برخی از برندهای معروف این دسته‌بندی شامل تیفانی، سالسا و بولگاری هستند.

محصولات الکترونیکی

قیمت محصولات الکترونیکی در مالزی در مقایسه با دیگر نقاط دنیا بسیار پایین است؛ چرا که بسیاری از آنها در داخل کشور ساخته می‌شوند، به جای این که نام یک برند خارجی را یدک بکشند. دوربین‌های فیلمبرداری، دستگاه‌های پخش ویدئو، تلویزیون‌های صفحه‌تخت، دوربین‌های دیجیتال، پرژکتورها، دستگاه‌های پخش موسیقی، تلفن‌های همراه و دیگر گجت‌های مد روز را می‌توانید در تور کوالالامپور تقریبا در هر جایی از شهر پیدا کنید، از مغازه‌های کوچک گرفته تا فروشگاه‌های کامل و بزرگ در مال‌های عظیم شهر. به احتمال زیاد انتخاب از میان این همه برندهای مشهور و معتبر مانند کنون، سونی، نیکون، توشیبا، ان‌ای‌سی و دل برایتان دشوار خواهد بود.

خرید عمده در کوالالامپور در مرکز خرید عمده فروشی کنانگا

این مال بزرگ عمده فروشی پوشاک در قلب کوالالامپور جای گرفته و در ساختمان 8 طبقه‌اش حدود 800 فروشگاه را جای داده است. بهترین کالاهایی که می‌توانید در اینجا در تور کوالالامپور تهیه کنید شامل لباس‌های زنانه، لوازم جانبی، کفش و کیف‌های دستی می‌شوند. اگر در آخر هفته در شهر بودید، حتما سری به این مرکز خرید بزنید، چرا که روزهای شنبه و یکشنبه بسیاری از فروشگاه‌ها کالاهای خود را به صورت تک فروشی هم عرضه می‌کنند. در این مرکز خرید بیشتر از 70 فروشگاه به عرضه لباس‌های اسلامی اختصاص پیدا کرده‌اند؛ این فروشگاه‌ها بیشتر در طبقات 3 و 5 قرار گرفته‌اند. رستوران‌های حلال هم در طبقه پنجم قرار دارند، جایی که می‌توانید بعد از یک خرید حسابی غذاهای خوشمزه را نوش جان کنید.

خرید در خیابان پتالینگ در تور کوالالامپور

قدم زدن در این خیابان شانس این را به شما می‌دهد که خود را در حال و هوای محلی غرق کنید. فرهنگ تجارت چینی، فانوس‌های قرمز و جمعیتی پر هیجان به شما حسی عالی را در تور مالزی انتقال می‌دهند. اگر از خریدهای خیابانی خوشتان می‌آید، مطمئنا با رفتن به خیابان پتالینگ در تور کوالالامپور اوقاتی خوش را سپری خواهید کرد. لباس‌ها، کفش‌ها و لوازم جانبی با قیمت‌های ارزان از محبوب‌ترین کالاها برای خرید در اینجا هستند، ولی بیشتر از آنها این سوغات‌ها هستند که ارزش خرید دارند. خرید تنها آغاز است، بازیگر اصلی نمایش در اینجا غذاهای چینی هستند و مطمئنا نمی‌توانید در یک بازدید از خوردن تمام آنها لذت ببرید، چرا که انتخاب‌ها بی‌شمار هستند. در این خیابان می‌توانید انواع نودل‌ها، دیم‌سام و اردک سرخ شده و بسیاری از دیگر غذاهای مشهور چینی را بچشید.

خرید در سونگی وانگ پلازا در تور کوالالامپور

سونگی وانگ پلازا مکانی عالی برای خرید لباس برای جوان‌ها و البته جوان‌دل‌ها است. خانم‌ها مطمئنا با دیدن گستره متنوع لباس‌های مد روز و زیبای این مجتمع عاشق خرید در اینجا خواهند شد. بیشتر کالاهای این مجموعه بیشتر مناسب خانم‌ها به خصوص نوجوان‌ها و جوان‌های 20 و چند ساله است. به طبقه ششم بروید و کالاهای مورد علاقه خود را با قیمت‌های عالی پیدا کنید. در این مجتمع تعداد زیادی سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه هم وجود دارد. سونگی وانگ پلازا همچنین مکانی عالی برای تبدیل ارز در کوالالامپور است؛ بیشتر صرافی‌ها در طبقه زیرزمین قرار گرفته‌اند. قبل از تبدیل خوب بچرخید و نرخ‌های برابری تمام صرافی‌ها را بررسی کنید.

خرید در سنترال مارکت کوالالامپور

اگر تا به حال آرزو کرده بودید که در بازارهای کشورهای مناطق گرمسیری تهویه مطبوع وجود داشته باشد، آرزویتان در سنترال مارکت کوالالامپور به حقیقت پیوسته است. در این مرکز خرید غرفه‌ها در بخش‌های مختلف گروه‌بندی شده‌اند تا فرهنگ متنوع مالزی را نشان دهند. غرفه‌های مالایی‌ها، چینی‌ها و هندی‌ها در بخش‌های مختص خودشان قرار گرفته‌اند؛ این به شما کمک می‌کند نیم‌نگاهی به فرهنگ این کشور بیاندازید و کالاهای مورد علاقه خود را خیلی راحت پیدا کنید. اگر قصد دارید صنایع دستی به عنوان سوغات از تور کوالالامپور برگردانید، سنترال مارکت جایی است که باید بروید؛ تنوع و قیمت‌ها در اینجا فوق‌العاده است. انواع پارچه، کارهای چوبی، فلزی و ظروف مختلف برخی از بهترین‌های این بازار هستند.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2770

به "از کوالالامپور چی بخریم؟ (راهنمای خرید در کوالالامپور)" امتیاز دهید

1 کاربر به "از کوالالامپور چی بخریم؟ (راهنمای خرید در کوالالامپور)" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از کوالالامپور چی بخریم؟ (راهنمای خرید در کوالالامپور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید