آشنایی با تکنیک های خرید در تایلند

به گزارش دور زمین، تایلند بهشت خریداران است و بسیاری از بازدیدکنندگان تایلند، به ویژه کسانی که به تور بانکوک می روند، مقدار زیادی از وقت خود را در فروشگاه ها و مجتمع های تجاری بی شمار این شهر سپری می کنند. بهترین چیز برای خرید لباس است، هم لباس های ارزانی که مردم این کشور آن را می پوشند، هم ابریشم نفیس تایلندی و انواع و اقسام صنایع دستی. وسایل الکترونیکی و کامپیوتری به طور گسترده ای در دسترس هستند، ولی قیمت این اقلام کمی از سنگاپور، هنگ کنگ، فیلیپین و کوالالامپور بیشتر است.

آشنایی با تکنیک های خرید در تایلند

تخصص تایلندی ها بازارهای شبانه است که در هر شهری یافت می شوند، و بزرگترین و شناخته شده ترین هایش در بانکوک و چیانگ مای هستند. در این بازارها انواع مختلف دستفروشان، در دکه های خود چیزهایی را می فروشند که در حالت عادی در مجتمع های بزرگ و بازارهای طول روز یافت نمی شوند. در بسیاری از این بازارهای شبانه دکه های فروش غذا نیز وجود دارند.

بازارهای شبانه در امتداد خیابان های اصلی و مجتمع Mahboonkrong (MBK) بانکوک، نزدیک ایستگاه قطار هوایی Siam برای شروع خوب هستند. از این یکی جا نمانید، بازاری که گاهی از آن به عنوان بزرگترین بازار آخر هفته دنیا یاد می شود: بازار آخر هفته Chatuchak یا به قول محلی ها JJ. در Chatuchak هزاران نوع جنس از لباس گرفته تا اجناس آنتیک به فروش می رسد، حدود 1.1 کیلومتر مربع وسعت دارد و هر روز به وسعتش اضافه می شود.

سفال های سبز یشمی یکی از صنایع دستی معروف تایلند است که زمانی که به تور تایلند می روید نباید از قلم بیاندازید. این سفال ها برای صدها سال در تایلند بوده اند و تلاشی هستند برای ساخت نوعی از یشم دست ساز.

مردم تایلند هنرمندانی چیره دست هستند و استعدادشان در وسایل چوبی که با دست حکاکی شده اند، خودش را نشان می دهد. وسایلی که در همه جای تایلند می توان آن ها را تهیه کرد. در تهیه این وسایل انواع مختلف چوب ها از جمله چوب درخت نارگیل و چوب درخت ساج به کار برده می شوند.

به یاد داشته باشید که برای بعضی از اجناس در بعضی از بازارها، چانه زنی امری عادی است، به ویژه در بانکوک. در بعضی از مکانها دستفروشان کنار جاده و فروشندگان بازار ها، هر چه قدر که حدس بزنند بتوانید پول پرداخت کنید از شما پول می گیرند. غیر معمول نیست که چیزی بخرید، بیرون بیایید و کسی را پیدا کنید که همان چیز را نصف یا یک سوم قیمتی که شما خریده اید، خریده باشد (حتی کمتر). اول از همه ارزش واقعی جنس مورد نظر خود را بفهمید؛ فروشگاه های دولتی با قیمت های مشخص و حتی فروشگاه های هتل ها برای شروع خوب هستند. بعد از آن می بینید که قیمت ها شدیدا پایین می آید، وقتی فروشنده متوجه می شود شما می دانید آن جنس حدودا چه ارزشی دارد. البته مهم است که به خاطر داشته باشید چانه زدن در بسیاری از بازارهای مواد غذایی و جاهایی که غذاهای آماده ارائه می دهند معمول نیست. برای مثال در بازارهای محلی چیانگ مای، به دستفروشان به شدت بر می خورد وقتی که یک خارجی بی توجه سعی می کند برای تخم مرغ، موز یا غذاهای آماده کنار جاده ای تخفیف بگیرد. در عین حال، درخواست تخفیف برای خریدن برخی سوغاتی ها به طور کلی مشکلی ندارد ولی نکته این است که مانند کشوری مثل هندوستان خیلی سخت برای تخفیف گرفتن تلاش نکنید.

اگر می خواهید تجربه جدیدی از خرید در لوکس ترین مرکز خرید تایلند داشته باشید، باید در تور بانکوک خود از Siam Paragon دیدن کنید. یکی از مشهورترین نقاط دیدنی بانکوک که در خیابان Rama I در منطقه Pathum Wan قرار دارد. می توانید با سوار شدن قطار BTS در هر یکی از خطوط Sukhumvit و Silom و پیاده شدن در ایستگاه Siam از Siam Paragon دیدن کنید.

انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2738

به "آشنایی با تکنیک های خرید در تایلند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با تکنیک های خرید در تایلند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تکنیک های خرید در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید