خداحافظی نظام آموزش عالی آمریکا با دانشجویان بین المللی

به گزارش دور زمین، تحرکات دانشجویان بین المللی در آمریکا نشان می دهد که این دانشجویان در حال خروج از آمریکا هستند.

خداحافظی نظام آموزش عالی آمریکا با دانشجویان بین المللی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه های دنیا گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، گزارش های دنیای از رفتار دانشجویان بین المللی نشان می دهد که با وجود همه گیری ویروس کرونا بسیاری از دانشگاه ها و کالج های آمریکا با کاهش ثبت نام دانشجویان بین المللی روبرو شده اند.

البته بسیاری از دانشگاه های دنیا با این چالش روبه رو شده اند اما به نظر می رسد که علاوه بر همه گیری ویروس کرونا عوامل دیگری مانند سیاست های دولت ترامپ در کاهش دانشجویان بین المللی در آمریکا تاثیر داشته باشد.

با وجود بیماری همه گیر COVID-19 بعضی از ناظران پیش بینی می نمایند که در آینده نزدیک 10 تا 20 درصد یعنی بیش از 4 هزار موسسه آموزش عالی در ایالات متحده بسته یا ادغام شوند. بسیاری از آن ها با ورشکستگی نیز روبه رو هستند.

در حال حاضر بسیاری از دانشجویان بین المللی در حال خروج از ایالات متحده هستند. براساس آنالیز موسسه آموزش بین الملل (IIE)، از سال 2015-2016 تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده کاهش پیدا نموده است. شعارهای ملی غیر محبت آمیز، تغییر مکرر و مجازات در سیاست مهاجرت و ترس از امنیت در ایالات متحده، همراه با افزایش رقابت بین المللی سبب شده دانشجویان بین المللی کمتری آمریکا را برای ادامه تحصیل انتخاب نمایند. همچنین این اقدامات باعث شده که اقبال دانشجویان بین المللی به انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزیلند بیشتر گردد.

سیاست های خصمانه ترامپ علیه دانشجویان خارجی

ترامپ از زمانی که رئیس جمهور شده چند سیاست مهم اتخاذ نموده که سبب کاهش ورود دانشجویان خارجی به این کشور شده است.

تنها پس از همه گیری ویروس کرونا ترامپ چند تصمیم مهم گرفت که دانشجویان بین المللی تحت تأثیر قرار داد. یکی از این تصمیم ها این بود که اگر دانشجویان خارجی در آموزش های آنلاین حضور می یابند باید آمریکا را ترک نمایند. در نهایت این تصمیم ترامپ به خاطر شکایت بعضی از دانشگاه های آمریکا لغو شد.

در همین مدت ترامپ در ادامه سیاست های سختگیرانه اش اخراج دانشجویان چینی را کلید زد. دلیل ترامپ در این باره دزدیدن اطلاعات نظامی توسط دانشجویان عنوان شد. بر این اساس تعداد زیادی از دانشجویان چینی از آمریکا اخراج شدند.

بر اساس آخرین تصمیم ترامپ که البته هنوز اجرایی نشده، مدت زمان تحصیل دانشجویان 59 کشور کاهش می یابد. این دانشجویان باید ظرف 2 سال تحصیل خود را در آمریکا به انتها برسانند.

روی گردانی دانشجویان آمریکایی از دانشگاه های این کشور

ازسوی دیگر تحقیقات از سیستم آموزش آمریکا نشان می دهد که تعداد زیادی از دانشجویان آمریکایی به ادامه تحصیل در خارج از کشور علاقه دارند چرا که دانشجویان آمریکایی و خانواده های آن ها تحت فشار جدی قرار دارند. افزایش هزینه های تحصیل و بدهی دانشجویان، افزایش سختگیری در خصوص زمان اتمام دوره کارشناسی و تغییر ماهیت مدارک صنعت محور باعث شده که تعداد قابل توجهی از داشجویان آمریکا از این کشور خارج شوند.

علاوه بر این مدیریت ضعیف آمریکا نسبت به بیماری همه گیر COVID-19 توجه دانشجویان آمریکایی را به سمت دانشگاه های خارجی سوق داده است.

عدم رضایت از عدالت نژادی و افزایش آگاهی نسبت به اهمیت مشارکت دنیای از دیگر دلایلی است که دانشجویان را به فکر تحصیل در خارج راهنمایی می نماید.

به روایت آمار حدود 86 هزار دانشجوی آمریکایی در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند. برعکس چین و هند که سیاست های جذب دانشجویان بین المللی را ارتقا بخشیده اند، آمریکا سیاست های سختگیرانه اتخاذ می نماید.

4040/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3365

به "خداحافظی نظام آموزش عالی آمریکا با دانشجویان بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی نظام آموزش عالی آمریکا با دانشجویان بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید