خبرنگاران شرایط مبهم لیگ بسکتبال، شیمیدر قم را برای تیم داری دچار تردید نموده است

به گزارش دور زمین، قم - خبرنگاران - رییس هیات بسکتبال قم با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا و مبهم بودن شرایط برگزاری لیگ برتر موجب شده تا شیمیدر برای تیم داری در لیگ دچار تردید گردد گفت: در صورتی که قرار باشد این تیم در لیگ برتر بسکتبال تیمداری کند، به طور قطع به نمایندگی از قم به میدان می رود.

خبرنگاران شرایط مبهم لیگ بسکتبال، شیمیدر قم را برای تیم داری دچار تردید نموده است

مرتضی سخایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ادامه داد: تیم شیمیدر که سال گذشته به نمایندگی از قم در مسابقات لیگ برتر بسکتبال به میدان رفت به دلیل برخوردار بودن از بازیکنان باکیفیت یکی از شانس های قهرمانی در لیگ بود که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، لیگ فصل گذشته ناتمام باقی باقی ماند و این موجب شد تا هزینه های زیادی که برای این تیم توسط بخش خصوصی شده بود بدون نتیجه گردد.

وی با اشاره به همکاری نزدیک این هیات با مسئولان تیم شیمدر گفت: با وجود اینکه تیم شیمیدر سال گذشته برای نخستین بار در قم به مصاف حریفان خود می رفت ولی مسئولان این تیم از جو سالن محل برگزاری مسابقات و حمایت تماشاگران قمی از این تیم راضی بودند و این فضای شور و نشاط و حمایت تماشاگران را دور از انتظار می دانستند.

رئیس هیات بسکتبال قم ادامه داد: تیم شیمیدر قم دارای حامی اقتصادی بخش خصوصی است و به همین دلیل سرمایه گذار تیم انتظار دارد از هزینه ای که برای تیم انجام می گردد، نتیجه ای کسب کند که به دلیل شیوع کرونا و نامعلوم بودن سرنوشت برگزاری لیگ، این تیم برای تیمداری در لیگ برتر فصل جدید دچار تردید شده است.

وی گفت: درگفت وگوهایی که با مسئولان تیم های دیگر بسکتبال حاضر در لیگ برتر داشته ایم، با وجود اینکه حدود یک ماه به آغاز زمان اعلامی فدراسیون برای آغاز لیگ جدید باقی مانده است ولی به دلیل نامعین بودن شرایط و نحوه برگزاری لیگ برتر در فصل آینده، تا کنون هیچ یک از این تیم ها فعالیت آماده سازی خود را آغاز ننموده اند.

سخایی، شیمیدر را یکی از تیم های ریشه دار و پرافتخار بسکتبال کشور دانست و ادامه داد: هزینه هر فصل این تیم حدود 50 تا 60 میلیارد ریال است که این رقم معادل تمام پولی است که در کل ورزش قم طی یکسال هزینه می گردد به همین دلیل طبیعی است که باشگاه برای هزینه این مبلغ سنگین در این شرایط احتیاج به داشتن یک چشم انداز روشن از شرایط برگزاری لیگ داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی اوج گیری مجدد کرونا در فصل پاییز، احتمال تعطیلی مجدد لیگ بسکتبال و ناتمام ماندن دوباره این لیگ برای دومین سال وجود دارد و این موجب شده تا تیم ها دچار سردرگمی باشند.

رئیس هیات بسکتبال قم، خاطر نشان کرد: بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) نیز جلسه ای در فدراسیون بسکتبال پیرامون شرایط فصل آینده این رشته ورزشی برگزار می گردد که در آن جلسه تکلیف تیم های حاضر در مسابقات نیز معین می گردد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از بازکنان خوب این تیم در هفته های گذشته با تیم های دیگر لیگ رجحان قرارداد امضا نموده اند، اگر شیمیدر علاقه مند به حضور در لیگ برتر فصل جدید باشد، به احتمال زیاد با تیم معمولی و با هزینه پایین تیمداری می نماید.

سخایی اضافه کرد: فدراسیون بسکتبال 24 مهرماه را آغاز لیگ برتر فصل جدید بسکتبال اعلام نموده است که با توجه به اینکه تیم ها هنوز آماده سازی خود را آغاز ننموده اند، به نظر می رسد که به احتمال زیاد لیگ در زمان اعلام شده، آغاز نگردد.

رئیس هیات بسکتبال قم تاکید نمود: مجوز باشگاه شیمیدر از قم است به همین دلیل این تیم اگر قرار باشد که فصل آینده به میدان برود به طور قطع به نمایندگی از این استان به مصاف حریفان خود می رود مگر اینکه به طور کلی از تیم داری در لیگ انصرف دهد.

وی با بیان اینکه استمرار حضور تیم لیگ رجحان شیمیدر و همچنین بازیکنان عظیم و صاحب نام این تیم در قم به طور قطع موجب ارتقای بسکتبال استان می گردد، گفت: استفاده از ظرفیت بازیکنان جوان قمی در این تیم احتیاج به ارتقای سطح کیفی آنها دارد که برنامه ریزی لازم در این زمینه در سطح استان اجرا شده بود که اگر کرونا نبود، شاهد اتفاق های خوب در بسکتبال قم بودیم.

با پیگیری مسئولان استان و با توجه به موافقت سرمایه گذاری شرکت شیمیدر، فصل گذشته انتقال تیم باسابقه شیمیدر به قم نهایی شد.

باشگاه فرهنگی ورزشی شیمدر از سال 1388 فعالیت خود در حوزه بسکتبال را آغاز و در رده های مختلف سنی و در رشته های مختلف بسکتبال پیروز به کسب عناوین متعدد در کشور شده است. کسب مقام قهرمانی مسابقات باشگاه های غرب آسیا و کسب مقام سوم مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور از جمله افتخارات این تیم در سال 1397 بوده است. از دیگر افتخارات این تیم در سال 97، دعوت تمام بازکنان تیم عظیمسالان شیمدر به تیم ملی الف و ب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3231

به "خبرنگاران شرایط مبهم لیگ بسکتبال، شیمیدر قم را برای تیم داری دچار تردید نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط مبهم لیگ بسکتبال، شیمیدر قم را برای تیم داری دچار تردید نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید