خبرنگاران نماینده بوشهر: رسیدگی به مسائل مردم در اولویت است

به گزارش دور زمین، بوشهر- خبرنگاران- نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مسائل و نیازهای مردم مهمترین اولویت نمایندگان مردم این استان در مجلس است.

خبرنگاران نماینده بوشهر: رسیدگی به مسائل مردم در اولویت است

از پروفایل ما best canada tours دیدن نمایید.

به گزارش دریافتی خبرنگاران از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم، عبدالکریم جمیری روز سه شنبه در ملاقات با رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان افزود: باید با تمام توان و روحیه جهادی به مصاف مسائل رفت و آنها را رفع کرد تا گره از مسائل مردم باز گردد.

وی افزود: در هر دولت و شرایطی که قرار داشته باشیم تنها یک چیز اهمیت دارد و آن حل مسائل مردم بدون در نظر دریافت سلیقه ها و جریان های سیاسی است.

جمیری یادآور شد: یکی از مسائل عمده مردم در استان بوشهر تهیه و توزیع کالاهای کشاورزی است که سیاست ها و فرایند آن باید بازنگری و اصلاح گردد.

وی با اشاره به مسائل حوزه آبخیزداری در شمال استان بوشهر افزود: پروژه سد چم شیر که می تواند تحولی در این حوزه ایجاد کند بدلیل پیگیری نشدن در این استان و سطح ملی در سال های گذشته به طور تقریبی متوقف شده و سرعت بخشی در انجام این مهم باید با پیگیری جدی و کوشش مضاعف انجام گردد.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: هماهنگی بسیار خوبی میان نمایندگان استان بوشهر وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت ویژه می توان بسیاری از مسائل مردم را رفع کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ماموریت اصلی جهاد کشاورزی تامین غذا و امنیت غذایی، حمایت از منابع انسانی و حفاظت از منابع پایه است.

محمد تقی منوچهری رشد سرمایه گذاری، تکمیل و اجرای زنجیره فراوری با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، فراوری گیاهان دارویی، توسعه گلخانه ها، شهرک های کشاورزی، حفظ منابع طبیعی، توسعه کمی و کیفی محصولات راهبردی، کشت بهینه محصولات کم آب بر، توسعه صنایع تبدیلی و ارتقای محصولات مزیت دار استان را از جمله راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی مطرح کرد.

وی با بیان اینکه 16 درصد از شاغلان استان و 40 هزار نفر بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند ادامه داد: در زمان حاضر در 315 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان بوشهر یک میلیون و 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی فراوری می گردد.

منوچهری گفت: گندم، جو، کلزا، گوشت قرمز و سفید از جمله محصولات راهبردی استان و ماهی، میگو، نخیلات، سبزی و صیفی نیز از جمله محصولات مزیت دار استان بوشهر به شمار می فرایند که به دنبال افزایش آنها هستیم.

وی یادآور شد: سالانه در صورت شرایط مناسب بارندگی 120 هزار تن گندم، 600 هزار تن محصول گوجه فرنگی، 165 هزارتن خرما و 21 هزار تن میگوی پرورشی در استان فراوری می گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر یک میلیون راس دام و 272 واحد پرواربندی فعال در استان بوشهر وجود دارد و سالانه هشت هزار تن گوشت قرمز در این استان فراوری می گردد.

به گفته منوچهری 217 واحد پرورش مرغ با امکان فراوری 39هزار تن گوشت و 6 میلیون و 690 هزار تن جوجه ریزی در استان بوشهر فعال است.

منوچهری افزود: 90 هزار کلونی زنبور در استان بوشهر نیز سالانه یکهزار تن عسل فراوری می نمایند.

82 منوچهری یادآور شد: 82 درصد تسهیلات اشتغال روستایی استان بوشهر معادل 194 میلیارد تومان در بخش کشاورزی جذب شده است.

وی در باره پرورش ماهی در قفس گفت: برای فراوری 60 هزار تن مواقفت اصولی در استان بوشهر صادر و تا به امروز حدود 2 هزار تن فراوری ماهی اجرا شده است و سال جاری نیز یک سری از موافقتنامه ها مورد بهره بردرای قرار می گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3252

به "خبرنگاران نماینده بوشهر: رسیدگی به مسائل مردم در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده بوشهر: رسیدگی به مسائل مردم در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید