خبرنگاران سفیر ایران در یمن: به سخنان آمریکایی ها خوشبین نیستیم

به گزارش دور زمین، تهران - خبرنگاران- حسن ایرلو سفیر ایران در یمن آدینه شب در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری جدید آمریکا برای توقف جنگ در یمن در توئیتی نوشت: ما نسبت به سخنان آنها خوشبین نیستیم.

خبرنگاران سفیر ایران در یمن: به سخنان آمریکایی ها خوشبین نیستیم

به گزارش خبرنگاران، وی در حساب توئیتری اش نوشت: مطمئناً دولت جدید سیاستی متفاوت از دولت گذشته [آمریکا] دارد و آن تحمیل حضور مستقیم سیاسی و نظامی در یمن است، همانطور که در عراق و سوریه رخ داد.

وی اظهار کرد: باید به خدا و مردم یمن امیدوار بود که مقاومت و صبر تاریخی داشتند و آن تا پیروزی نهایی ادامه دارد.

این نوشته سفیر ایران در صنعا پس از آن منتشر شد که مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه از رویکرد جو بایدن رییس جمهوری جدید این کشور برای توقف حمایت واشنگتن از جنگ یمن اطلاع داد.

جیک سالیوان درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری میخواهد که سرانجام حمایت آمریکا از عملیات های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم عنوان کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، گفت: رییس جمهوری میخواهد که سرانجام حمایت آمریکا از علمیات های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم عنوان کرد.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4221

به "خبرنگاران سفیر ایران در یمن: به سخنان آمریکایی ها خوشبین نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سفیر ایران در یمن: به سخنان آمریکایی ها خوشبین نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید