خبرنگاران دولت اسپانیا 15 روز قرنطینه سراسری گفت

به گزارش دور زمین، تهران- خبرنگاران- نخست وزیر اسپانیا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در این کشور، به مدت 15 روز قرنطینه سراسری خاطرنشان کرد.

خبرنگاران دولت اسپانیا 15 روز قرنطینه سراسری گفت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا شنبه شب در یک سخنرانی تلویزیونی برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور شرایط فوق العاده گفت.

سانچز گفت که قرنطینه عمومی در اسپانیا به مدت 15 روز بخشی از اقدامات مربوط به شرایط فوق العاده است که ممکن است تمدید هم شود.

نخست وزیر اسپانیا با بیان اینکه همه مغازه ها و فروشگاه ها در این کشور به جز داروخانه ها و فروشگاه های کالاهای اساسی در مدت قرنطینه تعطیل خواهند بود، تاکید کرد که برای اعمال اقدامات مربوط به مقابله با کووید19، از نیروی نظامی نیز استفاده خواهد شد.

اسپانیا امروز گفت که در 24 ساعت گذشته (از روز جمعه تا روز شنبه)، بیش از یک هزار و 500 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور تائید شده و تعداد مبتلایان به بیش از پنج هزار و 700 نفر افزایش یافته است.

تا به امروز 136 اسپانیایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

اروپا در حال حاضر یکی از کانون های شیوع کرونا شناخته می شود و کشورهای واقع در این قاره، محدودیت هایی را برای جلوگیری از فروپاشی سیستم های بهداشتی شان اعمال کرده اند.

تا به امروز بیش از 155 هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و بیش از 5 هزار و 800 تن جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

در ایتالیا شرایط به شدت بحرانی است؛ نخست وزیر ایتالیا پس از رشد ناگهانی در شمار مبتلایان به کرونا و فوتی های ناشی از این ویروس، دستور تعطیلی همه فروشگاه ها در این کشور به جز داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی را صادر کرد.

فرانسه هم گفت که همه اماکن عمومی غیرضروری مثل کافه ها، رستوران ها و اماکن سرگرمی تعطیل خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2483

به "خبرنگاران دولت اسپانیا 15 روز قرنطینه سراسری گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دولت اسپانیا 15 روز قرنطینه سراسری گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید