خبرنگاران استاندار: فرایند اشتغالزایی در کرمانشاه ادامه دارد(بخش دوم)

به گزارش دور زمین، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه با اشاره به کاهش محسوس نرخ بیکاری در استان گفت: فرایند اشتغالزایی در کرمانشاه همچنان ادامه دارد.

خبرنگاران استاندار: فرایند اشتغالزایی در کرمانشاه ادامه دارد(بخش دوم)

به گزارش خبرنگاران، هوشنگ بازوند عصر شنبه در نشستی که به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت برگزار گردید، اظهارداشت: نرخ بیکاری را 22 درصد تحویل گرفتیم و اکنون در حال نزدیک کردن آن به 15 درصد هستیم.

وی اضافه نمود: برای ایجاد هر شغل باید بیش از 200 میلیون تومان هزینه گردد که این امر نیازمند تسهیل فرایند فعالیت سرمایه گذاران است.

استاندار کرمانشاه توضیح داد: سال گذشته نرخ بیکاری کرمانشاه را سه درصد کاهش دادیم و سال جاری و سال بعد نیز می خواهیم سالانه 2.5 درصد نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

بازوند اضافه نمود: در سه ماه نخست سال 99 نیز باوجود شیوع کرونا توانستیم به اهداف موردنظر خود در زمینه اشتغالزایی برسیم.

وی به ایجاد بندر خشک در استان اشاره نمود و گفت: ایجاد این بندر برای نخستین بار در غرب کشور زمینه بسیار مطلوبی برای توسعه کرمانشاه محسوب می گردد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در تقسیم بندی وزارت کشور مرکزیت و دبیرخانه منطقه چهار کشور به استان کرمانشاه داده شد که می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای پیشرفت باشد.

بازوند همچنین از کوشش برای ثبت جهانی اورامانات به عنوان بستری برای توسعه یاد کرد و گفت: در صورتی که منطقه اورامانات به ثبت جهانی برسد گردشگری کرمانشاه متحول خواهد شد.

وی به پروژه پالایشگاه آناهیتا هم اشاره نمود و اظهارداشت: پروژه عظیم پالایشگاه آناهیتا پس از حدود 10 سال بلاتکلیفی بالاخره در دولت تدبیر و امید معین تکلیف شد و تا سرانجام سال عملیات اجرایی آن شروع می گردد.

استاندار کرمانشاه شرح داد: یک نهاد عمومی بخش عمده سهام پالایشگاه آناهیتا را خریداری نموده و به زودی به عنوان یک شریک قدرتمند در زمینه اجرایی شدن پروژه در دست به اقدام می زند.

بازوند ادامه داد: همچنین توانستیم علاوه بر پالایشگاه آناهیتا موضوع احداث پتروشیمی چهارم استان در اسلام آباد غرب را نیز قطعی کنیم؛ این پروژه قرار است به صورت کامل توسط وزارت نفت اجرایی گردد.

وی به توسعه آموزش و پرورش در استان هم اشاره نمود و گفت: پس از گذشت هزار روز از زلزله آبان ماه 96، با هزینه کرد روزانه 250 تا 280 میلیون تومان توسط خیرین و دولت هزار کلاس درس در مناطق زلزله زده ساخته شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3188

به "خبرنگاران استاندار: فرایند اشتغالزایی در کرمانشاه ادامه دارد(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: فرایند اشتغالزایی در کرمانشاه ادامه دارد(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید