خان دوره ما اینستاگرام است

به گزارش دور زمین، حمید ابراهیمی بازیگری است که همه او را با اولین کار تلویزیونی اش یعنی سریال صاحبدلان به یاد می آورند.

خان دوره ما اینستاگرام است

ابراهیمی بیش از این که بازیگر سینما و تلویزیون باشد بازیگر تئاتر است و در دوران نوجوانی با بازی در تئاتر دانش آموزی در سال 1365 پیروز به کسب رتبه نخست بازیگری کشور شد. او پس از صاحبدلان در مجموعه های متعددی از جمله مثل هیچ کس نقش آفرینی نموده است. این بازیگر پر کوشش در فروردین 1392 دیپلم افتخار برترین بازیگر نقش مکمل مرد را از جشنواره فیلم های پلیسی مسکو برای فیلم تعبیر خواب دریافت کرد. ابراهیمی آدم صریحی است که البته با فضای مجازی و پدرخوانده های این حوزه رابطه خوبی ندارد. او در سریال کلبه ای در مه نقش سیروس را بر عهده دارد.

چه شد که بازی در سریال کلبه ای در مه را پذیرفتید؟ آیا از نویسنده و کارگردان شناختی از قبل داشتید؟

خیر من دوستان را نمی شناختم، البته آقای لبافیان را از قبل می شناختم. به هر حال سال ها می دانستم ایشان کارگردان است ولی توفیق این که با ایشان کار نموده باشم را نداشتم. در این مجموعه برای اولین بار با ایشان کار کردم و آشنا شدم. البته همین همکاری هم توفیقات خوبی داشته و آن طور که از اطرافیان و از دوستانی که دیدن می نمایند، شنیدم، خروجی نهایی کار خیلی خوب بوده و بازخوردهای زیادی را به همراه داشته است.

فکر می کنید چرا مردم این سریال را دوست داشتند؟

جهانی مجازی در دست مافیا قبضه شده است. در دست چند بازیگر و چند کارگردان و چند تهیه نماینده در عالم هنر ، به گونه ای که انگار فقط سینما و تلویزیون و نمایش خانگی را فقط همین ها بلد هستند. متاسفانه تعداد بسیار زیادی از دوستان و همکاران خودم مهجور ماندند و متاسفانه مافیای قدرت همواره اسطوره سازی هایی می نماید که مفصل می توان راجع به آن صحبت کرد. این به آن معنا نیست که این افراد بازیگران بهتری هستند. این افراد به دلیل جذب در مافیا و همکاری کردن با یک سری از آدم ها ست که جهانی مجازی را قبضه نموده اند. این کار به هر حال به دلیل نوستالژیکی که در آن وجود دارد و بعلاوه قصه ای که محور سریال است مردم آن را دوست داشتند و با آن رابطه برقرار کردند ولی در جهانی مجازی من خیلی کمتر می بینم که به آن پرداخته گردد.

به نظر شما این سریال توانسته در حد مطلوبی زندگی مردمان گیلان را به تصویر بکشد؟ بعضی ها هم آن را با پس از باران مقایسه می نمایند.

پس از باران با یک بودجه خوب، و با زمان مناسب، مطمئنا بهتر از کلبه ای در مه بود. آن سریال توانست راحت تر این روابط را نشان دهد اما برای سریال کلبه ای در مه هم از نظر زمان و هم از نظر بودجه نسبت به این کار بی مهری شده است. من در تهران به جهان آمدم و همین جا زندگی کردم اما به هر حال از گیلان شناخت دارم. متاسفانه در لهجه ها بعضی از بازیگران ضعف دارند ولی به نظر من اگر زمان بیشتری اختصاص پیدا می کرد، می توانستیم این ضعف ها را برطرف کنیم.

به نظر شما نظام خان و رعیتی هنوز وجود دارد؟

در حال حاضر کسی وجود ندارد که خان باشد اما من یادم هست وقتی که سنم کمتر بود، یک روستایی را می شناختم. آنجا یک آقایی بود که به کشاورزها پول نزول می داد. کشاورزها فقیر بودند و همواره محصول شان را که می فروختند باز هم درآمدشان کافی نبود و می رفتند پیش این آدم پول نزول می کردند. شاید الان بتوانیم بگوییم شخص خاصی به اسم خان وجود ندارد اما الان شاید اینستاگرام خان ما باشد که ما را بنده خودش نموده است. شخصی یک گوشی دستش است که اگر یک روز آنالیز نکند، انگار بخشی از زندگی اش را از دست داده است.

به نظر شما نقش ها و روابط بین نقش ها در سریال خوب از آب در آمده؟ خودتان از نقش شان راضی هستید؟

بعضی جاها خوب درآمده و بعضی جاها خیر. اگر من فیلم را می ساختم، اتفاق های دراماتیک را بیشتر می کردم بعلاوه در خود متن تغییراتی را ایجاد می کردم. به نظر من متن در یک جاهایی ضعف و در جاهایی قوت دارد. این موارد می تواند باعث گردد که بعضی از روابط، خوب در نیاید. بنده به اسم بازیگر چندین رابطه در همین سریال داشتم از جمله خان، مادرم، همکارم و نقش فرح که به طور احسن آن را انجام دادم و از بازخوردهایی که می بینم راضی هستم.

فاطمه ترکاشوند - روزنامه نگار / ضمیمه قاب کوچک روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4505

به "خان دوره ما اینستاگرام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خان دوره ما اینستاگرام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید